"crush ku sally"

49 2 1
                                    

Haziq merupakan bujang yang berusia 23 tahun yang bekerja sebagai arkitek.Dia telah bermaustautin selama 5 tahun di kuala lumpur meninggalkan ibu bapanya di kampung.Masuk tahun ni,sudah 3 tahun dia sudah tidak menjenguk ibu bapanya.Walaubagaimanapun, dia tidak pernah putus aliran menghantar duit setiap bulan bagi menyenangkan ibu bapanya.

Hari ini selepas habis waktu bekerja haziq terus singgah ke cafe kegemarannya yang berdekatan dengan tempat kerjanya.Sebenarnya,cafe itu bukan menjadi kegemaran kerana kesedapan kopi itu atau apa tapi disebabkan wanita kesayangan hati yang berjaya menambat hati haziq 6 bulan yang lalu.Walau begitu,haziq tidak pernah menegur wanita itu kerana wanita itu terlalu cantik untuknya.Pakej lengkap kecantikkan gadis itu boleh menggamit sesiapa sahaja yang melihatnya dengan rambut ikal hitamnya,kulit putih mulus tanpa sebarang cela dan mata bundar hitamnya redup dipandang.Apa yang haziq mampu lakukan hanyalah mengusya si "dia".

Setelah bertugus lumus membuat research pasal si "dia" haziq mendapati namanya ialah sally.ohhh,indahnya nama itu bagai hendak diucap seribu kali confirm x jemu."kata haziq dalam hati" takut pulak cakap kuat kuat takut dipandang gila oleh orang sekeliling.Hari ini,seperti rutin biasa haziq singgah di cafe coffe dan seperti biasa 1 jam awal dia akan bertenggek lebih awal.Apabila wanita kesayangan sampai dia akan terkinja kinja bagai cacing kepanasan.Tetapi sally ini tidak duduk di cafe coffee satu bumbung dengan haziq.Sally kebiasaanya dia akan duduk di bangku yang membelakangi cafe coffee.Walaupon hanya boleh lihat dari arah belakang itu dah cukip memadai bagi haziq.

Pada satu hari,haziq sudah tekat untuk menegur sally selepas ibu bapanya sudah mendesak untuk membawa calon untuk jumpa mereka dan pilihan haziq ialah sally.Sedang sally duduk sopan di kerusi kayu itu sambil memegang fail.Haziq telah datang dan berhadapan dengan sally.Dengan penuh karisma yang sepenuhnya dan harapan sally menerima lamarannya haziq menanyakan sally.Sudikah wahai enkau bidadari langit menjadi bahtera ku."kata haziq sambil duduk bertapak kan satu lutut di lantai".Tanpa disangka,suara laki yang lagi garau dari haziq membalas.
"Wahhhhh..betulke nokksss..x sangka u minat i..ajak kawin plak tu..suker nyerrr sukenyer.Sally dengan terujanya hendak memeluk haziq tetapi sebelum dia sempat satu tumbukan padu singgah di celah kangkang sally.Menjerit sally sekuat kuatnya macam berut kene lenyek dengan kayu balak, melompat-lompat gediknya.Dalam pada itu haziq dapat merasakan anu sally malah lagi besar dari dia punya.

As a lesson dont just interest to someone just because their faces.

Mess Up Love(MALAY)Where stories live. Discover now