lupa Diri

19 2 0
                                    

Kedengaran 3 sekawan tergelak gelak sambil bercerita.Entah apa yang diceritakan kan pon tidak tahu.Apa benda yang dibuat pon mesti bersama,tidak sah kalau salah seorang tidak ada.

Hari sabtu seperti biasa 3 sekawan ini akan bertandang ke perpustakaan untuk mengulang kaji pelajaran atau menyiapkan kejer sekolah yang diberi cikgu.Semestinya,saiful dan syafiq akan merujuk cikgu tak rasmi mereka a.k.a mawar.Mawar ni boleh dikatakan pandai berbanding 2 orang sahabatnya.selepas abis belajar mereka akan pergi ke maid valley menonton wayang dan sebagainya.Mereka juga akan lepak di salah seorang rumah bergilir gilir baik tidak sekolah atau sekolah.Apabila mula lepak bersama mula lah balik lewat,bercerita,main game dan sebagainya.sampai tak balik rumah pon pernah.Begitula keakraban persahabatan mereka.

Pada satu hari,mawar telah berkenalan dengan seorang wanita bernama melati.(uiiii..nme bukan main lagi heeii ..nme bunga sme ngan mawar..org kpg pindah bandar lakan).Nak dijadikan cerita mawar dengan melati ni berkawan biasa biasa sahaja tapi makin lama makin rapat.Jikalau sudah rapat dengan Mawar sudah tentulah lagi dua orang pon rapat dan melekat.Bukan main lagi mereka suka berkawan dengan melati almaklum,cantik,lemah lembut dan baik.Bukan senang nak jumpa pompuan macamtu sekarang,betul akk??.Apa apa yang dibuat melati mesti betul..lawak melati semua menjadi.Sudah terang lagi bersuluh bahawa saiful dan syafiq minat dekat melati.Tapi sekarang,mawar dah mula dilupakan,mereka tidak lagi keluar menonton wayang bersama mawar,tidak berlajar bersama mawar dan tidak rehat bersama mawar.Semua menjadi tunggang terbalik dan menyakitkan hati mawar.Mereka semua dah melupakan dia.Semua nya melati mesti didahulukan.Tiada melati tidak bestlah hari mereka bak kata amri dan syafiq.

Satu hari,mereka berempat berkumpul lah diperpustakaan bersama sama.Melati,Saiful,Syafiq dan Mawar.Mawar ada pon sebab dia yang terkejar kejar nak mengikut kalo tak pergi cari mereka mesti dia tak ikot.Jadi mereka pon start belajar seperti biasa.Tapi mereka bukan belajar sangat, hanya amri sahaja yang belajar dengan serius.
"Melati..melati nanti kita pergi tgk wayang sesame ehh,bosan lah ddk rumah bukan buat apa pon,baik tengok melati".-kata saiful dengan lemah gemalai nya.
"Uweeekkk..nak muntah aku dgr".-kata mawar dalam hati.
"A'ah la melati...saya pon bosan..jom lah ikot kami..nnti xde awak x best arrhh".-kata syafiq dengan bersungguh saja je nak menambah perasa.
Mawar menjeling atas tanda meluat.
"Mawar,kamu hendak ikut kami sekali ke.saya pon teringin nak melepak dengan awak.Lagipon sudah lama rasanya kita tidak melepak kan.
"Bolle......."-belum sempat mawar membalas pertanyaan itu. syafiq dengan biadap sudah potong ayat mawar dengan nada desis.
"Alah mawar bukan nak ikot pon..dia ader byk hal..lgpon buat apa ajak dia..xde faedah..syafiq dan saiful terus gelak....HAHAHAHAHAHHAHA diikuti suara merdu melati.Pada saat itu,hanya tuhan yang tahu bertapa marah dan sakitnya hati mawar.Mawar terus menhentak meja dan menjerit terus berlalu pergi.Orang sekeliling dah memandang mereka dengan pandangan pelik.Baru la syafiq dan saiful kejar mawar sampai ke tempat letak basikal.
"Pergilah,dengn melati ko tu..ko suka sangat kan..aq tau la aq ni x cntk mcm dia..korang nie mmg dh sah laki tgk rupa jew".-jerit mawar.
Dussshhhhhh..satu tumbukan padu tepat daripada saiful tepat mengenai perut mawar..bawak tertunduk sambil pegang perut..tidak cukup ngan itu syafiq menambah perasa dengan mengetuk kepala mawar..mawar hampir menagis kerana kesakitan.
"Sedar diri skit ko tu jantan..mmg la ko x cntk..lg nk jatuh cinta dekat ko".-jerit syafiq.

Mess Up Love(MALAY)Where stories live. Discover now