melamar?

1K 76 1
                                    

V memesan secawan kopi.. dan dia ternampak seseorng yang amat dia kenali iaitu yoona. V tak panggil yoona tapi dia cuma perhatikan dari jauh. Yoona dengn pakaian yang sedikit macam lelaki itu membuatkan v tersenyum.

Yoona yang duduk disebelah tingkap terasa dirinya diperhatikan. Dia pandang orng yang berdekatan dengn nya dan pandangn nya terhenti kearah v yang sedang perhatikannya itu. Dia bangun membawa cawan nya lalu menuju ke arah v.

Yoona; alien!! #jerit yoona semua pandang ke arahnya
V;.aishh!! kau ni jangn lh jerit.

Yoona duduk disebelah v.

V; kau buat ape kat sini?
Yoona; kau buta ke? Tak nmpk cawan kopi ni? Tak kan lh aku main bola pulak?!!
V; kalau ye pon jangn marah?
Yoona; mana de marah. #cubit pipi gebu v

Yoona ni boleh dikirakan ' best friend forever ' v dari kecik. Perangai dia ada kelakian sikit. Tapi sangt cantik. Garang, suka pukul orng tanpa sebab, suka pecah kn barang, dan lain-lain. //hahahahahahh//

V cerita kn tentang Jihyo pada Yoona. Hanya yoona saja boleh paham perasaannya. V cerita kn dengn detail tentang Jihyo.

V; tapi tak lama lagi ada orng nk melamar dia. #hirup secawan kopi
Yoona; ahh? Yeke? Siapa nak melamar dia?
V; kawan aku nama dia hong....

'Ineedyou girl' tak sempat dia menghabiskn ayat iPhone 6 nya berbunyi.

V; yeobuseyo? Lagi lima minit sampai . Okay.

- End call -

V; yoona aku kene pegi.. nnti kita jumpa lagi eh? Annyeong.

Yoona tergamam tak terkata. Lalu dihirup secawan kopi .

____________________________________

||skip||

((Di rumah hongbin))

"Dingdong" loceng rumahnya berbunyi. Hongbin berlari untuk membuka pintu.

Hongbin; taehyung!! #jerit
V; nape semua nk jerit ni? Ade apa-apa aku terlepas ke?

Hongbin menarik tangn v masuk.

V; ade apa ni?
Hongbin; aku nk melamar jihyo!!

V terasa hatinya terbelah dua. Dia sedih tapi dia buat-buat suka..

V; owh? Yeke? Habis tu ape kene mengene dengn aku?
Hongbin; kau kene tolong aku.. semua aku dh tempah meja makan, pemuzik, cincin dh beli.. ape lagi ek?

V berdiri dan memikirknnya..

V; bunga?
Hongbin; yeee!! Bunga belum beli. Aku sayang kan kau.

Omma Hongbin yang dengr terus pengsan.

Hongbin terus naik kereta dan pergi kekedai bunga. V terus menuju balik kerumah.

____________________________________

||skip||

((di restaurant))

Hongbin menunggu ketibaan jihyo.. taklama kemudian jihyo sampai dengn pakaian yang sangat cantik.. jihyo duduk dihadapan Hongbin.

Hongbin; saya nk cakap sesuatu ni?
Jihyo; saya nk cakap sesuatu jugak?

Tbc.

Cerita merepek. Jangn baca

Jalgayo.....

|| Tomorrow May Not Be ||Where stories live. Discover now