#Kahvaltı
Tarçınlı yulaf lapası, yeşil elma.💜
(Enn sevdiklerimmm )#Öğle Yemeği
Kaşarlı küçük tost.
(Evde yapıldı! )#Ara Öğün
Yeşil elma.#Akşam Yemeği
Peynirli salata, bir dilim kızarmış ekmek.#Ara Öğün
Tarçınlı süt
(Evdekilere puding yaptım ben süt içtim. Hani bana bi alkış? ??)*Bolca su içildi. Aslında daha bol içerim de saat 4 e kadar okulda olduğum için mecburen az oluyor.
*Spor yapılmadı. Neden yapılmadı? Hemen açıklıyorum...Bugün videolar falan indirdim.Bolca araştırma yaptım internette.En uygun egzersizleri buldum.Ve spora yarın başlıyorum.
Eveeet sanırım bugün yaptıklarım bu kadardı. Peki bugünün konusuna gelirsek.
Tabiki de " Sağlıklı Beslenme ".----
Yaşım küçük olmasına rağmen yıllarca ( yaklaşık olarak 3-4 yıl gibi bir süreden bahsediyorum) Sürekli diyet falan yapmaya çalıştım. Düşünebiliyor musunuz ? Daha o yaşta. Oysa diyet yerine oturduğum yerden kalkıp hareket etseydim hem boyum uzar hem de fit bir vücudum olurdu. Neyse yaptık bi hatalar.
Siz yapmayın. Şu an 15 yaşındayım ve farkına vardım. Diyet dediğimiz şey bir tür psikolojik yanıltma. Günlerce kendimizi aç bırakıyoruz. Hızlı bir şekilde kas kaybediyoruz. Sonra da bi kaç kili verince zayifladik sanıp hooop eskiye geri dön. YALNIŞ. Hem de çok büyük bi yalnış.
Diyet yaptığımız süre boyunca yedigimizden kısıyoruz.Kalori hesaplarıyla vucudumuzu çok yoruyoruz.Sonra eskiye dönünce her şey daha kötü oluyor.
Peki ne yapmalıyız?
Öncelikle diyet diye bir şey yok.O kelimeyi hayatınızdan çıkarın.
İkinci olarak öyle 2 aylik yok 15 günlük programlar falan hayal etmeyin. Sağlıklı beslenme omurluktur.Verdiğiniz kilolarin kalıcı olmasını istiyorsanız, geri almamak istiyorsanız, fit mi fit bir vücud istiyorsanız başta bu düşünceyi benimseyin.
Kalori hedefi falan koymayın. Ne yediğinizi hesaplamayin.
Var olan 4 besin grubunu ( yağ, karbonhidrat,protein,vitamin.) her ogunde tüketmeye çalışarak, porsiyon kontroluyle yani tabağa doyabilecegimiz kadarını alarak ihtiyacımız olan enerjiyi karsilamaliyiz.Tabaginizin %40nı vitamin yani sebze meyve ile , %30nu protein yani süt ürünleri ya da hayvansal gidalarla kalan %20i karbonhidratla doldurun.En doğru porsiyon şekli.
Tabaginizi bu şekilde önünüze alın ve yavaş yavaş, fazlaca çiğneyerek yemeye başlayın. Doyana kadar yiyin.Vücut doyduğunu geç anlar.O yüzden midenizin dolduğunu hissettiginizde yemeyi bırakın.
Bu şekilde aciktiginizda canınız ne isterse kontrollü bi şekilde yiyebilirsiniz.Canınız ne isterse derken de en absürd şeyleri secmeyin.Artık sağlıklı şeyler istesin canınız. O da yavaş yavaş olur.Vücudun alışması lazım. Kasmayin kendinizi...
Evet sağlıklı beslenme de diğer önemli nokta ise şu. Öğünler.
3 ana öğün 3 de ara öğün.
Hayatınız bundan oluşmalı. Ogunlerinizden kahvaltiyi en verimli , ogleyi doyumluk , akşamı da tadımlık yani hafif ayarlamalisiniz.Ara öğün ler çok önemlidir. Vücudu dinç tutar,tok tutar,yeme istediğini azaltır, metabolizmayı canlı tutar.Veee gelelim en önemli faktöre Spor ...
Yaa cidden anlamiyorum.Tüm gün sadece 200 300 kalori alıp ki bu çok yanlış. Vücudun ihtiyaç duyduğu kalori miktari ortalama 1500 - 2000 arasidir.Diyetler de bu sayı minimum 1200 olur. Siz yediklerinizi kısarak vucudunuzu oldurursunuz.Ve sadece bu sınırlı kaloriyi almakla kalmaz tüm gün yatarlar.Böyle yağ yakamazsiniz ,kilo veremezsiniz. İhtiyacınız olan enerjiyi alıp yağları sporla yakmalisiniz.Spor spor spor .
Çok önemli.Veee yazimin sonu.Aslında sağlıklı hayatla ilgili anlatacak çok şey var aslında. Ama önümüzde uzun bir zaman var.Her bölümde azar azar.Hem okumanizda kolay olur...
Görüşmek üzere. Seviliyorsunuz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Değişim Günlüğüm
ChickLitHeyyy !!! Sen.Evet, sen.Sana diyorum. Kalk. İnsanların yapamayacağını söylediği şeyleri yapma vakti geldi... Hemen şimdi bugünün tarihini yaz bir kenara.Neden mi ? Çünkü ihtiyacımız olacak.Artık yıkılan hayallere ağlamak yok,artık umudunu kaybetmek...