Most mihez kezdjek?

66 5 0
                                    

Felébredtem. Szörnyű álmom volt. Most biztosan szeretnétek tudni, hogy mégis mit álmodtam.Hát azt, hogy kirúgtak a munkahelyemről. Ok, ennél lehetett volna sokkal rosszabb is, de ez nekem egy rémálom lenne.

Most vagyok kezdő újságíró, és neméppen kezdtem valami jól az első napomon:

Kezemben egy pohár kávéval léptem be az épületbe. Körbenéztem a hatalmas épületben. Mindent üveg borított, így úgy éreztem magam mintha nem is egy épületben lennék. A földszinten középen egy óriási íróasztal állt, és először úgy láttam mintha nem ülne mögötte senki,de végül észrevettem hogy egy igen alacsony titkárnő ül mögötte. Odaléptem hozzá, és megkérdeztem:

-Elnézést, én Robert Ferrers vagyok, és Mr. Benett-hez jöttem. Én vagyok az új újságíró.

- Milliomegy új újságíró jön hozzánk nap mint nap. Szóval inkább azt mondhatná, hogy az egyik új újságíró.

-Bocsána....

-10. emelet 59-es ajtó.

- Mi, tessék?

- 10. e-me-let 59-es ajtó- mondta a hölgy szépen lassan,hogy megértsem.

- Rendben, köszönöm.-mondtam, és elindultam a lift felé. Még halkan hallottam,hogy a hölgy azt mondja maga elé: És ilyeneket vesznek ma fel újságírónak! Ennél még én is jobb lennék!- de nem igazán zavart,hiszen el voltam foglalva azzal, hogy iszonyatosan izgultam. Megnyomtam a lift hívógombját, és kb. egy perc múlva beléptem a lift ajtaján. Már majdnem becsukódott az ajtó, amikor egy igen csinos hölgy lépett be a liftajtón.

-Köszönöm, hogy megvárt!- mondta vékony hangján. Piros ruhát viselt, kezén fehér selyemkesztyű volt. Haja konytba volt feltűzve, és fején egy fehér, piros pöttyös kendőt viselt. Magassarkú cipője akárcsak fülbevalója és napszemüvege, piros volt.

-Igazán semmiség!

-Nem igaz. Más emberek igen gorombák tudnak lenni. És bár a lift egypercenként jár, nem szeretek egyedül utazni, vagy olyan társasággal, aki nem mer, vagy nem akar beszélgetni. De maga kedvesnek tűnik. Új itt? Még nem láttam errefelé.

- Igen, én vagyok az egyik új újságíró.

-Látom találkozott Helgával. Tudja, a mindenes titkarnővel.

-Igen, volt szerencsém- nevettem fel.

-Kinek fog dolgozni? Mármint ki lesz a közvetlen főnöke?

-Mr. Benett. Ismeri?

-Jajj, de illetlen vagyok! Még be se mutatkoztam! Mrs. Benett vagyok!- elcsodálkoztam. Mr. Benett az újságokban egy 50-es, őszhajú, kopaszodó férfinak lászott. Nem igazán illene hozzá egy ilyen csinos, fiatal hölgy.

-Mr. Robert Ferrers.-mutatkoztam be én is.

-Nagyon örültem, Mr. Ferrers! Sok szerencsét a munkájában! - szállt ki a liftből, mert éppen megérkeztünk. -Vagy maga is a férjemhez megy?-bólogattam. -Jöjjön megmutatom,hol van az irodája. Egy kis idő után már ott is voltunk az 59-es ajtó előtt. Gyorsan kinyitottam az ajtót, és előreengedve Mrs. Benettet, beléptem az ajtón. És akkor... Megláttam Mr. Benettet éppen egy hölggyel (gondolom a titkárnője volt) csókolózni. Mrs. Benett hisztérikusan rohant ki az irodából és Mr. Benett magyarázkodva futott volna utána, ha én nem állok az útjában. De sajnos ott álltam. A nagy megdöbbenéstől észre se vettem, hogy rámkiabál, hogy menjek arrébb, és mikor elindultam azt se tudtam, merre megyek. Így egyenesen belerohantam Mr.Benettbe, amitől a kávém egyenesen Mr. Benett ingjére ömlött.

- Maga hülye! Nem tud vigyázni? Azonnal tűnjön el az épületből!- ezután már nem nagyon emlékszem a dolgokra, csak arra, hogy futva menekültem az épületből.

Ezek után már nem is tűnik olyan nagy butaságnak amit álmodtam. Végülis lehet, hogy tényleg ki vagyok rúgva.

Szabad egy kávéra?Where stories live. Discover now