Aku mencapai handphoneku lalu membaca chat dari Michael.
From : Michael
Time : 8:24 am
Saya on the way nak ke rumah awak.Wah! Dia dah nak datang. Berdebarnya haih!
Aku keluar dari bilik. Turun tangga lalu menuju ke ruang makan. Kelihatan mama dan papa sedang bersarapan.
"Morning princess mama. Mari sini. Breakfast dengan mama papa." ucap mama sambil mengajakku untuk turut bersarapan.
"Morning mama. Morning papa. Qis dah nak keluar. Qis breakfast dekat luar jelah maa. " Balasku.
"Qis nak pergi mana pagi-pagi macam ni?" ujar papa.
"Qis nak keluar dengan kawan. Kejap la-- " aku berhenti cakap apabila terdengar bunyi enjin kereta di depan rumahku.
"Haa. Dia dah sampai!" aku cepat-cepat mencium tangan mama dan papa lalu terus menuju ke pintu.
"Kawan lelaki ke perempuan qis? " terdengar suara papa dari arah ruang makan. Aku abaikan sebab dah ade depan pintu.
Aku memakai high heels berwarna hitam yang setinggi 3 inci itu lalu terus menuju ke kereta di depan rumahku.
Kerete Mini Copper berwarna merah bergariskan line putih itu cukup membuatkan hati aku berbunga-bunga untuk masuk ke dalamnya.
Kelihatan Michael sedang melihat aku dari dalam Mini Copper lalu tersenyum.
"Hi !" ujarku sambil berjalan menuju ke pintu penumpang.
Sesudah berada di dalam perut keretanya, aku pun terus memakai tali pinggang keledar lalu mengalihkan pandangan ku ke depan. Aik. Apesal tak gerak lagi ni? Kemudian aku mengalihkan pandanganku ke arah Michael pulak.
"Kenapa awak tak drive lagi ?" tanyaku sambil memandang ke arahnya. Michael masih mendiamkan diri.
"Kenapa awak tengok saya macam tu?" tanyaku sambil tergelak kecil apabila menyedari Michael sedang memerhatiku dari tadi. Dia tersenyum lagi dan lagi.
"You look very beautiful Qis."
Terpaku aku apabila terdengar kata-kata Michael.
"Thank you. You look handsome today. " Ujarku sambil memandang ke dalam matanya. Yaa dia memang handsome!
"Hahaha. Thanks. " Michael tergelak kecil kemudian memandang ke hadapan lalu terus memandu mini coppernya ke tempat yang kami hendak tuju.
5 minit kemudian..
Kami sudah berada di hadapan satu kafe. Aku memandang ke arah Michael. Dan dia juga memandangku. Mata kami bertentangan.
"Dah sampai. Jom!" Ujar Michael lalu melarikan matanya ke arah kafe. Kemudian, dia membuka pintu keretanya dan beralih memandangku kembali.
"Wait a minute. " ujarnya lalu keluar dari perut kereta.
Aku anggukkan saja lalu memandang reaksi Michael. Dia berjalan menuju ke arah aku.
Michael membuka pintu kereta. Lalu menghulurkan tangannya ke arahku. Alamak! Kenapa dengan Michael ni? Kenapa sweet sangat ni? Alahai Michael! Janganlah buat aku pengsan dekat sini!
Aku pun menyambut tangannya lalu keluar dari pintu kereta.
Pintu kereta ditutup.
"Let's go. " ujar Michael lalu menarik tangan aku hingga ke satu meja, Michael terus melepaskan tanganku. Lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi. Aku pun turut buat benda yang sama.
YOU ARE READING
Qistina
RomanceAku Qistina. Prinsip aku. Aku takkan mengundur. Aku hanya akan melangkah ke hadapan. Kau memang cinta pertama. Tapi dia cinta selamanya. Kau mengajar aku erti cinta. Tapi dia mengajarku semuanya. Watak :- Marian Rivera Sebagai Qistina Teejay Marque...