3. Luahkan

4.2K 92 1
                                    

"Okay dah sampai. " ujar Michael apabila kami tiba di perkarangan Taman Air. "Ni tempat favourite saya. Saya selalu habiskan masa saya dekat sini."

Dia memandang ku. Mata redupnya menikam ke dalam mataku. Aku terpaku lalu mengalihkan wajahku dari memandang matanya.

"Jum turun. Saya tak sabar nak bagitahu awak." ujarnya lalu membuka pintu keretanya.

Aku hanya menggangguk lalu membuka pintu kereta.

Kami kemudian berjalan hingga ke dalam taman. Dan duduk di kerusi yg dikelilingi air pancut. Sejuk je dekat situ.

Aku hanya mendiamkan diri sambil menunggu Michael memulakan perbualan.

"Okay, i'm ready." ujar Michael memulakan perbualan. Aku menoleh ke arahnya seketika. "Hmm, cakap lah." lalu menoleh kembali ke arah air pancut.

"I like you, Qis."

Aku terkesima. Lalu mengangkat wajahku memandang wajahnya dengan dahi yang berkerut sejuta.

"Seriously i like you Qis. I can feel it. And i also feel that i love you." sambungnya lalu meraih tanganku.

Aku menarik tanganku dari disentuh Michael. Aku masih terkejut dengan apa yang Michael luahkan tadi.

"Qis, awak dengar tak apa saya cakap?" ujarnya sambil menarik semula tanganku.

Aku mengangguk kecil. Lalu menundukkan wajahku.

"Saya dengar. Tapi--"

"Tapi apa ? Saya jujur qis. Saya cintakan awak. Seriously i love you" pintas Michael. Tanganku diusap lembut. Ada satu perasaan singgah di hati kecilku. Jantungku berdenyut pantas apabila disentuh oleh Michael. Perasaan apakah ini ?

Aku masih diamkan diri.

"Tolong terima saya sebagai penghuni hati awak. Saya janji saya akan jaga awak sebaik mungkin. Please qis. I really want you stay in my heart." luah Michael lagi. Tanganku digenggam erat. Aku terkesima dengan setiap luahan Michael. Tak sangka pulak dia ni sweet .

Aku pun mengangkat wajahku lalu memandang wajahnya. Bersungguh-sungguh betol dia ni. Aku taknak kecewakan dia. Aku rasa tak salah kalau aku terima cinta dia. Baiklah. Aku terima.

"Saya terima awak, Michael. Tolong jaga hati saya ya." Aku tersenyum sambil mengusap sedikit kepala Michael. Tak sangka aku boleh berbuat sedemikian ; usap-usap kepala dia. Malunya.

Aku terus menarik tanganku dari memegang kepala Michael. Tanganku yg digenggam Michael juga turut ditarik. Aku tertunduk malu.

"Thanks qis. Saya janji saya akan jaga awak. Saya tak akan kecewakan awak."

Tanganku diraih lagi.

"See how cute you are when you blushing. You should see your face."

Aku pantas menutup muka dengan tapak tangan. Malunya!

"Qis, i really happy when beside you." luahnya perlahan. "And i want you always with me." Luahnya lagi sambil menarik tanganku dari menutup muka. Aku hanya diam dan melihat ke dalam matanya.

"Saya pun. Saya pun rasa benda yang sama bila dengan awak."

"Rasa benda yang sama? Maksud awak, awak pun suka saya? You like me too?" Tanyanya dengan perasaan ingin tahu.

Melihatkan mukanya yang bersungguh-sungguh inginkan jawapan dari aku, aku pun terfikir sesuatu ; ingin mengusiknya.

Aku menggelengkan kepala.

"Tak. Saya tak suka awak. Perasaan tu tak pernah wujud dalam diri saya." Ujarku dengan nada serius.

Riak wajah Michael berubah tiba-tiba. Dari wajah yang ceria berubah menjadi wajah yang muram.

"Taklah! Saya gurau je. Im just joking. I really like you Michael." Ujarku bila melihat wajahnya kelihatan sugul.

"Since you and me become a friend, i already like you." tambahku lagi. Aku menarik dagunya. Membuatkan mukanya menghadap ke arahku.

"Hey! Please don't make face like that. It's really ugly! Eyuks! " aku cuba memujuk. Berjaya!

Dia mula tersenyum. Bukan sahaja tersenyum, dia jugak tergelak sedikit.

"Buruk ke muka saya?" Sambil membuat muka monyok.

Geramnya aku tengok. Bukan buruk sebenarnya. Tapi comel! Serius comel gila.

"Eee buruklah! Serius buruk! Tukar muka lain laa."

Dia pun membuat muka duckface.

"Tu lagila buruk. Ee tolonglaa." Ujarku sambil tergelak besar.

"Buruk ke comel dear?" ujarnya sambil mendekatkan mukanya dengan mukaku. Dekat. Semakin dekat. Dekat lagi.

"Yelah-yelah. Muka comel!" ujarku sambil menjarakkan mukaku dari mukanya.

"Bila kita nak balik? Dah nak petang." Tanyaku sambil melihat jam di tanganku. Tak sangka pulak dah nak petang.

"Hah? Dah nak petang?" tanyanya pula sambil melihat waktu jam di tanganku. Jam sendiri ada tapi sibuk nak tengok jam orang. "Haah laa. Kejapnya dah nak petang."

"Jomlah. Saya hantar awak balik." sambungnya lalu berdiri.

Aku pun berdiri. Kami berdua berjalan hingga ke tempat letak kereta.

Sesudah masuk ke dalam perut kereta, kereta itu pun mula bergerak. Suasana sunyi sepi. Tanganku digenggam erat sepanjang perjalanan. Cuma hanya beberapa kali dilepaskan kerana ingin menukar gear.

Michael memberhentikan keretanya di hadapan pintu pagar rumahku.

"Jangan lupa text saya bila awak dah sampai rumah nanti." ujarku.

"Iya. Nanti saya sampai, saya text awak." balasnya.

Aku pun membuka pintu kereta. Dan keluar dari keretanya.

Pintu pagar dibuka. Aku pun melangkah masuk ke dalam rumah. Aku sempat menoleh. Kereta Michael sudah hilang dari pandangan.

Hai. Soryy late. Sis busy sikit sejak dua menjak ni. Jangan lupa vote okay! Thanks. Kalau rajin, bagilah idea sikit dekat komen! Jangan malu-malu tau ! Muahh siked >_<


QistinaWhere stories live. Discover now