[Media]
- Michael in pink 😻Papa memberhentikan kereta di depan sekolah.
"Okay sampai. Tu tengok haa pengawas kt situ semua tunggu kamu. Sweet giler sayanggg. " ujar papa sambil ketawa.
"Papa ni. Dorang tunggu nak tulis nama qis lewtu. Tu bukan sweet pa, tu malapetaka paa. Tengok la jam dah pukul 7:45pagi. " aku mencebik muka sambil menunjuk ke arah jam dalam kereta.
"Alahh tak kena denda laa. Cepat pergi turun. Papa nak pergi office ade meeting. " ujar papa sambil menghulurkan duit not 20 ringgit.
"Hmm yelaa. Assalamualaikum paa. Bubye.", aku mencium tangan papa sambil mengambil duit tadi.
Pintu kereta dibuka dan aku pun keluar.
Berjalan menuju pintu pagar sekolah. Aku berjalan selamba ja buat buat tak nampak pengawas-pengawas penyibuk tu. Jalan lagi sikit! Sikit lagi! And and lepas dah si penyibuk tu! Yesh!
Tiba-tiba..
"Hey !" , satu suara kedengaran. Aku memhentikan langkah seketika. 'Haish kantoi ka. Adeh macam mana ni. Aku taknak lari satu padang. Dia nampak aku ke? Erm biar jelah. Dia bukan panggil aku rasanya. Aku pun membuka langkah kembali.
"Nur Tengku Ameera Qistina Tengku Ammar berhenti sekarang!", Jerit seseorang dari arah belakang.
'Hah? What? Dia tahu nama aku? Dia nampak muka aku ke? Urghhhh macam mana ni.' aku berbisik sendirian.
Aku memberhentikan langkah lalu mengalihkan pandangan ke arah belakang. "Ye saya!", aku menyahut sambil mengangkat tangan kepada Cikgu Azrina.
'Cikgu Azrina', cikgu hal ehwal murid di sekolah. Segala urusan murid, semua dia uruskan. Termasuklah murid yang lewat ke sekolah.
"Mari sini kamu", panggil Cikgu Azrina.
"Ya cikgu." aku pun berjalan menuju ke pondok pak guard ; tempat cikgu azrina duduk.
"Kamu tahu kan kesalahan kamu apa?" tanya Cikgu Azrina dengan nada tegas. Tapi sebenarnya tak tegas mana pun. Action je lebih. Pijak mampus dia ni.
"Tahu. Saya datang lewat." jawab aku.
"Haaaaaaaaaaaa tah---" , cikgu pun memulakan ayat pengenalan bebelnya. Tapi, belom sempat dia menghabiskan ayat, aku mencelah.
"Tapi cikgu. Ni kali pertama saya datang lewat bukan tiap hari cikgu." aku bercakap dengan penuh keyakinan. Ceh keyakinan la konon. Puih
"Tak kira laa ni fir--", bebel cikgu. Macam biasa belum sempat dia habiskan ayat, aku mencelah.
"Saya lewat 5minit je cikgu. Bukan 50 minit cikgu. Baiklah cikgu. Saya janji ni first and last saya datang lewat. Lain kali saya datang awal cikgu. Haa sekarang lagi 5minit nak masuk pkol 7:50pagi. Kejap lagi kelas dah nak start. Saya taknak skip kelas saya nanti result saya tak cukup bagus. Kalau cikgu nak denda saya kejaplagi cikgu denda tau sebab sekarang saya nak belajar dulu. Terima kasih cikgu!" balas aku dengan lajunya. Haa dah macam rap lagu dah! Aku pun beri hormat dekat hormat lalu berjalan laju menuju ke kelas.
'Huhhh nasiblah dia tak sempat bebel tadi. Kalau tak sampai ke esok tak abis-abis. Huhh nasib lah Nur Tengku Ameera Qistina ni bijak orangnya' bicara aku sendiri.
YOU ARE READING
Qistina
RomanceAku Qistina. Prinsip aku. Aku takkan mengundur. Aku hanya akan melangkah ke hadapan. Kau memang cinta pertama. Tapi dia cinta selamanya. Kau mengajar aku erti cinta. Tapi dia mengajarku semuanya. Watak :- Marian Rivera Sebagai Qistina Teejay Marque...