Kutsal topraklara yolculuk için karar vermiş ailemi ikna etmiş bir aile dostumuz ablayla gitmek için izin almıştım..Sırada işyerinden izin almaya gelmişti..İzin almak için öncelikle şefimle konusmustum oda insan kaynaklarıyla görüşmemi söylemişti..İnsan kaynaklarına basvurdugumda 20 günlük yıllık iznimi şubat ayında kullanmamın mümkün olmadıgını söyleyince tüm hayallerim suya düşmüştü...Akşam beraber gidecegim ablayı arayıp izin alamadıgımı söyledim.Öbür gün sabah şefim arayıp öznur izni ne yaptın diye sorunca insan kaynakları iznimi şubatta kullanmayı kabul etmiyor dedim.Şefim ,ben müdürle konustum izni düşünme ,sen işlemlerini hallet deyince sevinçten çığlık atmıştım.Annemi arayıp iznimi veriyorlar ablayı ara benimde basvurumu yapsınlar diye söyledim.Ablayı aradıgımda bu defa ordan kötü bir haber aldım basvurular dolmuş deyince tekrar hayalkırıklıgına ugradım...Öbür gün tekrar abla aramış ,basvuranlardan iki bayan vazgecmiş onlardan biri yerine öznuru alabilecekler deyince tekrardan umutlanmıştım.Ancak zaman az hemen parayı yatırmamız gerekiyor deyince ogün anneme parayı teslim ettim.Annemde hemen o gün ablaya götürdü...Bu defa da bankada bir süpriz bekliyordu beni.Banka sistemi kilitlenmiş , geri cekilenlerin basvurularını geri cekemiyorlardı ,böylelikle benimde basvurum olmuyordu.İki günde o sekilde bekledim.Olacakmı ,olmayacakmı belli olmadıgı için beklemekten başka bişey yapamıyordum.İki gün sonunda abladan gelen telefonla rahat bir nefes aldım basvurum yapılmıştı.Ancak bu defa zaman az hemen pasaporta basvurmam gerektigini söyleyince yeni bir tedirginlik sardı benliğimi.Bir hafta içinde pasaportu vermem gerektigini söyleyince ogün izin alıp hemen işlemlere basladım öbür güne de pasaport basvurusu için randevu aldım.Çalıştıgım için pasaport harcını kardeşim halletmişti.Randevuyu iş çıkısına dogru almıştm ki işyerindeki işlerimide aksatmak istemiyordum.Saat dört randevusuna gittigimde emniyetteki görevlinin cektigim fotografı kabul etmemesi beni yeni bir strese koymaya yetmişti.Yeni çektirmem gerekiyordu ,ordaki görevliye cekip hemen geleyim deyince mesai bitti yarın gel deyip beni göndermesiyle sinirden yolda aglaya aglaya fotografcıya gittm foto cekip eve döndüm.Akşam yarın için öğlen bir bucuk randevusunu da alıp uyudum.Heyecanlı ve tedirgin hisler içerisindeydim...Öğlen işyerinden izin alıp tekrar emniyete gittim parmak izlerimi alıp basvurumu onayladılar..Bir hafta sonra adrese teslim edilecek denilince birazda olsa rahat nefes almış oldum...
Bir hafta sonra işyerindeyken annem aradı pasaportun geldi deyince hemen ablalara gönderin dedim.Pasaportumuda firmaya teslim etmiş olduktan sonra heyecanlı bekleyiş bir kat daha artmış oldu.Yaklasık bir bucuk aya yakın zaman vardı ama ben cok heyecanlıydım.Şubatın 15 ile 18 arası gidiş tarihiydi ,tam gün son hafta belli olacaktı.Artık yavas yavas hazırlıklara başlamıştım.Tabi işyerindeki birikmiş işlerimede hız verdim.Gittigimde arkamda bişey bırakmış olmak istemiyordum.Günler ilerledikçe heyecanım artmıştı.Firmanın gönderdigi broşür ve valizleri de abim getirince heyecanım son haddine gelmiş oldu.Valize elbiselerimi yerleştirdim.Broşürleri pür dikkat okuyup inceledim.Şubat ayına girmiştik ve artık sayılı günler kalmıştı.Burda bırakacaktım gecmişimi.Ve döndügümde yeni bir başlangıçlar hayatıma devam etme kararındaydım.Bana azap dolu dört yıla neden olan evlilik kararının sonu hüsranla sonuçlanmış isteyen aileyle ailem anlaşamadıkları gibi tabiri caizse birbirleriyle düşman olmuşlardı.Karsı tarafın deli divane sevip verdigi mücadele işe yaramamış ,ailemden üç defa istemelerine ragmen ailem kabul etmemişti.Bunu kabullenmeyen ve saplantı haline getiren karşı taraf yüzünden hergünüm ayrı bir gerginlikle geciyordu.Numaramı degiştirmem bile fayda etmemişti.Bu gidiş benim burdan uzaklaşmamla ve dönüşte yeni bir hayat kurma hayalimle perçinleşiyordu.
Sabah saatlerinde abla aradı ve öznur gidiş tarihimiz kesinleşti 16 şubat yola cıkıyoruz inşallah deyince benliğimi kaplayan heyecan ve sevinçle gülümsedim...Artık birkaç gün kalmıştı gitmeye.Yakın ailem son üç gün yolculama ziyaretlerine baslamışlardı.Hergün işten yorgun argın geldigimde ev tıklım tıklımdı.Yorgun iş çıkışları sonrası misafir agırlamak nedeniyle son üç günden hiçbirşey anlamamamıştım.Ama yinede son güne kadar çalıştım.Gidecegim gün akşam altıda yola cıkacagım için ogün iki gibi işten izin alıp ,arkadaslarla vedalaşıp ayrıldım.Eve geldigimde herkes bizdeydi ev curcunaydı.Akşam yemegini erkenden yedikten sonra yolculuk başlıyordu artık.Valizleri alıp arabalarla otogara yol aldık.Otogardan iki bucuk saatlik otobus yolculugu sonrası havaalanına gececektik.Otogara geldigimizde yolculayanlarla beraber bayagı kalabalık bir kafile vardı.Otobuse binene kadar tüm herkesle sarılıp vedalaştık.Sonra ablanın yanındakilerle de vedalaştıktan sonra otobusteki yerimize gectik.Aileme el sallaya sallaya otobus yol aldı.İki bucuk saatlik yolculuktan sonra havaalanına geldik.Valizlerimizi de alıp içeri gectik.İçeride üç saatlik bir bekleyişten sonra valizlerimizi de teslim ettikten sonra anonsla beraber dış hatların bekleme salonuna gectik ordanda pasaport kontrolunden sonra ucaga gececegimiz salona alındık.Ve artık uçaktaydık.İlk uçak deneyimim olacağı için onunda ayrı bir heyecanını yaşıyordum.Uçaktaki tanıtım sonrası kemerlerimizi baglayıp hareket etmesini bekledik.Uçak hareket etmeye başladıgında heyecanım en safha düzeydeydi.Sonunda gökyüzündeydik.Yolculuk biraz ilerleyince basımı yasladığım koltukta dısarıyı seyre daldım.Bulutlar ve cok aşagıda ışık süzmeleri harici hiçbir şey gözükmüyordu.Sonra koltukta uykuya dalmışım.Ablanın uyandırmasıyla gözlerimi actıgımda kahvaltı dagıtılıyordu.Uyku sersemi sabahın üçüne gelen saatte kahvaltı yapmak hiç bana göre degildi.Ablanın zoruyla bişeyler atıştırmış olsamda yemedim bıraktım.Heyecanım en üst safhada ,ulaşacagımız yeri düşünerek beklemeye devam ettim.Sonunda iniş anonsu ile kemerleri bağlayıp inişe geçtik.Ve uçaktan heyecanlı ama meraklı gözlerle ilk defa gördüğüm yerler olduğundan inceleyerek iç kısma gectik.Kafile hocamız sabah namazını eda ettikten sonra pasaport kontrole geçecegimizi söyleyince abla ile beraber uyudugumdan dolayı abdest almak için lavabolara yöneldik.Kafileden bazıları namaza durmuştu bile.Alalacele abdestimizi alıp dısarı cıktıgımızda kafileden tek kişi yoktu şaşırıp kaldık aceleyle namazı eda edip merdivenlerden aşagı indigimizde kafilenin büyük kısmı pasaport kontrolden geçmiş bir kısmıda sırada duruyordu.Bizde sıraya gecip pasaportlarımız kontrol edildikten sonra valizlerimizi alma sırasına gecip sonrada bizi bekleyen grup hocasıyla ciddeden mekkeye götürecek otobusümüze dogru ilerledik.Otobüs kalabalık kafile yorgun ve uykusuzdu.Ama tabi ilk gelenler için birde heyecan vardı.Bu duygu karmaşasında olan ben arkadaki bos kalan dört kişilik otobusteki yere oturdum.Ancak abla ayakta kalınca yanımızdakilerinde kendini biraz sıkmalarıyla arka kısımda beş kişi sıkış tıkış yolculuga başladık.Bir saatten fazla süren otobüs yolculuğundan sonra mekkeye girmiştik.Etrafı meraklı gözlerle izliyordum.Sadece oteller vardı başka birşey gözükmüyordu.Şehrin içinde otobüsün biraz dolanması sonrası kalacagımız oteli bulmuştu nihayet şoför.Otobüs durmustu heyecan ve yorgunlukla otobüsten inip otel lobisine girdim.Sonra dönüp kendimle ablanın valizlerini içeri taşıdık.Hocamız herkesin valizlerini odalarına bırakıp yarım saat içinde lobide olmasını istemesi üzerine hızlıca odamıza cıktık.Odada abdestlerimizi tazeledik ve lobiye gectik.Heyecanlıydım ,ihramlıydık umre yapacak ve ilk defa kabeyi görecektim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kutsal şehirdeki yasak AŞK
RomanceKarmakarışık olan hayatıma nokta koyup yeni bir başlangıç için bu yolculuga karar vermiştim..Nerden bilebilirdim ki yeni başlangıcımın hayatımı alt üst edecegini...