4.Bölüm

29 6 3
                                    

Hemen kendimi toparlayıp evet abla mesaj hakkı aldım antepten arkadaşlarımla yazısıyorum dedim.Kesin suratım kıpkırmızı olmuştur dedim içimden.Abla; baktım sürekli mesaj geliyor burdan yazışacak kimse yok zaten tahmin ettim iyi yapmışsın.Hadi ALLAH rahatlık versin deyip gözlerini kapayınca ohhh rahat bir nefes aldım.Hemen telefonumu sessize aldım bundan sonra buna dikkat etmem gerekiyor diyerek yatağa uzandım.Hasana ben uyuyacağım canım yazıp gönderdim.Ve telefonun cevabını görmeden uykuya daldım.Ablanın sesiyle gözlerimi kırpıştırdım tekrar seslendi haydi zaman yok deyince tek gözümü açıp yerimden doğruldum.Aceleyle hazırlandım.Kapıdan çıkarken telefonuma hiç bakmadığımı hatırlayıp telefonu elime aldım.Yine mesajlar yığını vardı ve ben uyurken yazıp durmuştu hasan.Cevaplaya tıklayıp uyumuştum hazırlandım çıkıyorum sen ne yapıyorsun canım yazıp gönderdim.Otelin lobisinde grup hocası bizi görünce selam verip bizimle konuşmaya başladı.
-Panodaki duyuruyu gördünüzmü
deyince yok görmedik dedim.Yarın sabah namazından sonra gezi var sabah kabeye gitmedin hemen namaz kılıp çıkacağız ve umre yapacağız deyince mutlu olmuştum.Hoca bizi konuşmaya tuttuğundan saate baktım ezana az kalmıştı.Mesajda gelmişti actım hasan nerdesin yazmıştı.Hemen lobideyiz cıkıyoruz yazıp gönderdim.Hoca namaza az kaldığından selam verip yanımızdan ayrıldı.Ablaya zaman yok hızlı yürmemiz gerekiyor deyip otel kapısından çıktık.Hasan kapıdaydı yine ama durgun gözüküyordu gülümsemiyordu.Ne olmuştu ki?Dikkatli yüzüne bakarak ilerledim elime telefonu alıp mesaj attım.
-Neyin var canım?
Hemen cevap verdi.
-Bişey yok cane yorgunum ve havaalanına gidecem.
-Ne zaman gideceksin?Bizde yarın sabah namazından sonra geziye gidecekmişiz hoca dedi otelden çıkarken
Ezan okunmaya başladı kabeye yakındık ve hızlıca ilerledik ancak içerisi dolduğu için kapılardaki görevliler içeri geçişe izin vermiyordu.Mecburen dış avluda namaz kılmak için uygun biryer bulduk.Hasana dısarıda kaldığımızı yazıp telefonu çantama attım.Artık telefonum sessizdeydi.Namazımızı eda ettikten sonra çantamdan titreşim hissedince telefonu elime aldım.Mesajı acıp okudum.
-Cane nerdesin ben geldim zemzem towersin önündeyim
-Ne olduki canım?
-Seni göreyim öyle yola çıkayım dedim
-Tamam geliyorum
yazıp gönderdim.Ablaya dönüp su alacağımı söyleyip yerimden kalktım.Hızla zemzem towersa ilerlerken hasanı gördüm ışıldayan gözlerle bana bakıyordu.Gülümsedim...
-Delisin
-Evet sana deliyim
dedi gülerek ve içime işledi o gülümseme...
-Ne zaman dönersin?
-Geç saati bulur büyük ihtimal gece yarısı.Siz ne zaman geçersiniz otele?
-Bilmem bizde gece yarısında geçiyoruz genelde ama yarın gezi var belki erken döneriz
Telefonum çalmaya başlayınca elime aldım eyvah abla arıyordu.
-Efendim abla
-Öznur nerdesin merak ettim seni?
-Geliyorum abla ,bir arkadaşla karşılaştım ama geliyorum
deyip kapattım telefonu.Hasan soran gözlerle bana bakıyordu.
-Gitmem gerek abla merak etmiş haberleşiriz olurmu?
-Tamam canım dikkatli ol çok yorma kendini.Arada telefonuna bak öznur.
gülümseyerek tamam hadi sende dikkatli kullan arabayı kolay gelsin dedim ve hızla ablanın yanına geçtim.Abla;
-Kimi gördün öznur
deyince anlatmaya başladım.Antepten okul arkadaşım burda yaşıyormuş tevafuk karşılaştık.Numarasını verdi.Firmanın burdaki sorumlusuymuş dedim.Abla söylediklerimi gayet normal karşılamıştı.Rahat bir nefes aldım çünkü böyle bir yerde yalan söylüyor olmak içime sinmiyordu.Tamamen doğru anlatmamış olsamda artık hasandan haberi vardı ablanın.Telefonu elime aldım ve hasan mesaj atmıştı.
-Ne yaptın öznur sorun yok dimi?
-Hayır sorun yok ablaya seni anlattım
-Neee?Sen ciddimisin?Ne söyledin peki?
-Normal anlattım ama antepten okuldan arkadaşım burda yaşıyor ,karşılaştık dedim
-İyi hadi ozaman sevindim
-Tamam canım ben tavafa geçiyorum
-Tamam aşkım yorma kendini
Mesajı görünce aşkım yazması beni yine şaşırtmıştı ve gülümseyerek telefonu çantaya attım.Gece boyu hasandan iki mesaj gelmişti.Birinde grup geldi dönüyoruz olmuştu.Diğerinde de nerde olduğumu ,çıkınca haber vermemi söylemişti.Bugün durgundu hasan ve mesajda atmamıştı.Halbuki günlerdir telefonum susmuyordu sürekli mesaj atıp dururdu.Ne olmuştu ki diye düşünüp kendi kendime konuşuyordum.Mesaj atmaya karar verdim ama sonra vazgeçtim o atmıyorsa bende atmayacaktım.Dönüp ablaya şurdaki alışveriş merkezine bi bakalımmı ferace almalıyım dedim abla tamam deyince çıkıp zemzem towersa geçtik.Birkaç mağazaya girip baktık ama hepsi şatafatlı boncuklu ve hep dikkat çekiciydi.Ben sade birşey istiyordum ama girdiğimiz mağazaların hiçbirinde istediğim gibi yoktu.Canım sıkkındı zaten ,istediğim gibi ferace bulamayınca da dahada sıkılmıştım.Saat gece yarısı biri geçiyordu otele dönmeye karar verdik.Telefonuma baktım mesaj yoktu.Mesaj atıp atamama tereddütü yaşadım sonunda biz çıkıyoruz yazıp gönderdim.Bir on dakika sonra çıkıyorduk ,telefona baktım hiçbişey yoktu.Bir sorun vardı ama neydi?Canım sıkılmıştı ve suratım asılmıştı ama yapacak bişey yoktu.Otele doğru yaklaşınca tekrar telefona baktım bişey yoktu.Otele tam yaklaştığımızda hasan kapıda yoktu.İçim burkulmuştu.Sanırım kötü kaptırmıştım ve hasan bıkmıştı benden diye düşünerek ilerledim ve hasanın olduğu otelin önüne gelince kafamı çevirip bakmadan ilerledim.Madem artık ilgilenmiyordu bende kendimi hafife almamalıydım.Karşıdan karşıya geçerken elimdeki telefon titreyince hızlıca baktım mesaj hasandandı.Hemencecik suratıma gülümseme gelmişti mesajı açtım nerdesin yazmıştı otelden giriyoruz yazdım gönderdim.Daha mesajı gitmeden tekrar mesaj gelmişti.Bekle yazmıştı.Otelden girmiştikki önümüzden hasan lobiye girdi ve karşımızda durdu bana bakıyordu ve nefes nefeseydi.Tuhaf tuhaf suratına baktım.Ne yapmaya çalışıyordu anlamamıştım.ALLAH'tan lobi kalabalıktı abla farketmemişti.Telefona bişeyler yazıyordu ve mesaj geldi asansör önündeydik.
-Çay içelim çıkma yukarı
Tamam yazıp gönderdim ve ablaya dönüp
-Abla çay içeceğim sende gelmezmisin
diye sordum ama içimden inşallah gelmez diye dua ediyordum.Abla;
-Yok canım sen iç ben yorgunum ama geç kalma sabah gezi var biliyorsun
deyip asansöre bindi.Telefona gelen mesajı actım
-Canım yan otele gel ordaki lobide oturalım ordaki çay daha güzel
Tamam yazıp gönderdim.Otelden çıkıp yan otelin kapısından girdim ancak direk merdivenler vardı elime telefonu aldım hasanı arayacaktım ki onun aradığını görünce açtım.Yukarı gel canım bir üst kattayım deyince tamam deyip yukarı çıktım bir köşedeki masada oturmuştu zaten lobi çok küçüktü ve kimseler yoktu.
-Selamaleyküm hasan
-Aleykumselam canım hoşgeldin
-Hoşbulduk
deyip sustum canım hala sıkkındı gece benle ilgilenmemişti.Suratımın asıklığından anlamış olmalı ki suratıma dikkatlice bakıp sordu
-Neyin var canım?
-Gece boyunca sesin çıkmadı mesaj attım cevap vermedin
-Yaa cane vallah çok yoğundum.Otelden geçerken görmedinmi lobi tıklım tıklımdı.
-Yooo bakmadım direk geçtim
-Neee bakmadınmı?Neden bakmadın?
-Mesaj attım sesin çıkmadı bende direk geçtim bakmadım
-Valla helal olsun sana öznur.Hiç merak etmedinmi bu adam cevap vermedi nerde ne oldu?Kafanı çevirip baksaydın zaten görürdün halimi
-Yaa ne bileyim bende cevap vermek istemedin diye düşündüm
-Yaa olurmu nasıl içim gitti biliyormusun?Ama hepsi üstüme üşüşmüştü.Biri pasaportum diyor diğeri oda anahtarını istiyor.Anahtarları dağıtırken bile sana cevap yazdım.Hatta biri ordan seslendi bırakın yaa adam telefonundan ilgileniyor bizi duymuyor bile.Sinir oldum ama adam haklıydı diye bişeyde diyemedim.Senin geçtiğini anlayınca kızıp çıktım arkadaşa bıraktım.Gülümsemiştim ve rahatlamıştım.Çayımızı bitirmiştik artık kalkmam gerek ,çok geç kalamam dedim.
-Ama çok az kaldın
deyip surat astı.
-Doğru ama canım abla aşağı iner falan beni görmese kötü olur hem sabah gezi var gidip uyusam iyi olacak
dedim.Kafasını istemsizce onaylar şekilde salladı.Kalktık ve ben hızlıca otele geçip odama çıktım.Çarçabucak pijamalarımı giyip yatağa geçtim telefonu aldım mesaj vardı
-Cane bugün ferace baktınızmı yada aldınızmı?
-Yok canım maalesef almadık.İstediğim gibi bulamadım hepsi işlemeli boncukluydu ben sade istiyorum
-Ozaman yarın beraber alıyoruz.Zaten boncuklu işlemeli olmaz dikkat çekici onlar.Düz birşey olmalı.
-Yok canım biz ablayla yarında bakarız alırız sen yorulma
-İtiraz istemiyorum öznur.Eger sen gelmezsen ben kendim birtane alıp sana getiririm
Offf yaa ben onunla nasıl gidip alacaktım hem şimdi onunla gidersem parayıda ödemeye kalkışacaktı ve ben bunu kabul edemezdim tekrar yazdım
-Senin yorulmanı istemiyorum canım ben yarın alacağım söz
-Ben yorulmayacağım öznur ve yarın alıyoruz konu kapanmıştır
Aman yaa inatçı dedim kendi kendime ve artık gözlerim kapanıyordu gelen mesajı gözlerim yarı acık okudum
-Hadi cane uyu sen sabah erken kalkacaksın.Yarın ben uyurum erken kalkmıyacağım ,şimdi işlerim var gelen grubun işleri sana iyi uykular cane
-Tamam hayatım sana kolay gelsin iyi geceler
Gözlerim kapanırken sabah hasanı göremeyeciğimi anlamıştım ve içim burkulmuştu ve uykuya daldım.Sabah alarmla uyandım abla hazırlanıyordu.Yataktan kalkıp hazırlandım hızlıca ezan okunuyordu odada namazımızı eda edip yemekhaneye geçtik kahvaltı ettik.Telefonuma baktım mesaj yoktu.Hasan uyuyor olmalıydı.Her sabah onun günaydın mesajı geliyordu.Mesaj yazmaya karar verdim.Bugünde ben atarsam uyandığında mutlu olacaktı.Günaydın hayatım hayırlı ve bereketli bir gün olsun yazıp gönderdim.Lobide herkesin toplanmasını bekliyorduk hocanın kapıdaki otobuslere geçmemizi söylemesiyle oturduğumuz yerden kalkıp dışarı çıktık.Hasanın oteline baktım ortalıkta gözükmüyordu.Alışmıştım orda görmeyi suratım asılmıştı.Gece söylemiş olsada onu orda görmek istiyordum.Otobuse geçmemizi hoca tekrarlayınca otobüse bindim cam kenarına oturdum yanıma abla oturdu ve başımı ablaya dönük koltuga yaslayıp otobusun dolmasını izledim.Çantamdan titreşimi hissedince heyecanla telefonu çıkardım mesaj gelmişti nihayet.Uyanmıştı demekki.Gülümseyerek actım mesajı
-Günaydın cane sola bak
Mesajı okur okumaz solumdaki cama döndüm tam camın önünde yolun ortasında durmuş bana gülümsüyordu.Şok olmuştum bu adam beni sürekli şaşırtıp duruyordu.Halbuki uyuyacağını söylemişti.Ama burdaydı ,tam karşımda.Uykusundan ödün verip uzaktan görmek için bile olsa karşımdaydı...
-Ne yapıyorsun orda?canım hani uyuyacaktın sen?
Gülümseyerek mesajımı okuyup cevap verdi
-Seni görmeden güne başlamak olmazdı.
-Seni gördüğüm için çok mutlu oldum
bide gülücük ekleyip mesajı attım ve otobusten gelen sese döndüm hoca mikrofonu almış hareket için herkesin oturmasını istiyordu.Hemen mesaj attım
-Hareket ediyoruz canım sen ne yapacaksın
-Tamam aşkım bende gidip uyuyacağım geldiğinizde mesaj at ,öğlen görüşücez  unutma
Otobus hareket ediyordu döndüm çaktırmadan el sallıyordu okadar tatlı görünüyordu ki kocaman gülümsedim.Yol boyu mesajlaşıp durmuştuk ve her gideceğimiz yerle ilgili bilgiler verip beni önceden bilgilendiriyordu.Uyuyamamıştı mesaj atmaktan.En son
-Umre yapacağız canım bitince yazarım
yazıp gönderdim ve telefonu çantaya attım.Umreye niyet edip daha sonra kafileyle kabeye geçmiştik.Umremizi bitirdiğimizde öğlen ezanı okunmak üzereydi ve biz çok yorulmuştuk.Namazı kılacak ve öncesi dinlenecek sakin bir köşe bulup oturduk.Telefonumu çıkarıp hasanın gönderdiği mesajları okudum.Ve cevaplaya tıklayıp
-Şimdi bitti umremiz.Dinlenmeye geçtik canım.Sen nerdesin?
gönderdikten sonra biraz bekledim ama hasan cevap vermemişti.Uyumuşmuydu acaba diye düşünerek telefonu bıraktım.Bir süre daha geçtikten sonra ezan okundu ve namaza başlamak için ayağa kalkacakken telefona baktım hala mesaj yoktu.Demekki uyumuş düşünüp namazımı eda ettim.Namaz bitip uzun uzun dualarımı da ettikten sonra telefona baktım yine mesaj yoktu.Yine suratım asılmıştı halbuki öğlen görüşeceğiz demişti.Ne olmuştu ki acaba?Uyuyormuydu acaba yoksa bişeymi olmuştu diye düşündükçe daha da canım sıkılmıştı.Ama beklemekten başka yapabileceğim bişey yoktu.Abla tavafa gidelim deyince tamam deyip avluya doğru yol aldık...
Tavaf ederken aklımda sürekli hasanla ben vardık.Kendi kendime RABBİM'le konuşuyordum.ALLAH'ım hasan kaderimdeki mi?Eğer öyleyse ne olursun herşey şuanda ki gibi güzel gitsin ve bir ömür yanında olayım.Ama eğer kaderimde ki değilse ne olursun ALLAH'ım beni günahkar eyleme bu mübarek yerlerde.Burda karşıma çıkarmış olmanında bir hikmeti var diye düşünüyorum ve sana teslim ettim kendimi ne olursun ALLAH'ım artık üzülmek ,acı çekmek ve hayalkırıklığına uğramak istemiyorum....Kendimi dualarıma kaptırmış tavaf ederken birden arkadan çarpan biriyle irkildim.Yanlışlıkla biri çarpmış eliyle özür anlamında göğsüne vuruyordu başımı sallayıp önemli değil dedim.O anda etrafıma baktım abla yoktu.Demekki kendimi yine kaptırmıştım ve ablayla kopmuştuk.Son tavafımıda yapıp tam kabenin karşısında tavaf namazımı kıldım ve sonrasında elimi çantama attığımda birden farkettim ki telefon çalıyordu baktım hasandı...
-Alo hasan
-Öznur nerdesin canım kaç keredir arıyorum
-Tavaftaydım duymadım.Mesaj attım dönmedin bende tavafa geçtim.Sen nerdeydin?
-Uyumuşum canım uyandım ,çıktım.Zemzem towersta seni bekliyorum hadi gel çok acıktım sen bişeyler yemedin değilmi?
-Yok yemedim ama açta değilim
-Tamam sen bir gelde kapısında bekliyorum hadi
-Tamam geliyorum
Telefonu kapatıp hızla çıkışa ilerledim.Zemzemin önüne geldiğimde hasan telefonla konuşuyordu beni görünce gülümseyip elini uzattı ve elimi tutarak yürüyen merdivenlere doğru ilerledik.Hem çok kötü olmuştum ilk defa elimi tutuyordu hemde tuhaf bir his kaplamıştı yüreğimi ve nedense hiç tepki vermeyip müsaade etmiştim.Sanırım oda bunun farkına varmıştı ki ilk anda elimin ucundan tutar şekilde eliyle kavramıştı.Ancak ben birşey demeyince tam kavrayıp elimle elini kenetlemişti.Üçüncü kata çıktık fasd foodların olduğu yerde bir masaya oturduk çantasını masaya bırakıp geliyorum dedi ve hiç oturmadan gitti.Biraz sonra elinde bizim döner tarzı ekmek içi tavuk ve malzeme konulan dürümlerle gelmişti.Oturdu birini bana uzattı.
-Hadi hemen ye ilk günden bu yana zayıflıyorsun farketmedim değil
-Buranın yemeğini yiyemiyorum hiç bana göre değil ayrıca aklıma çokta yemek gelmiyor acıkmıyorum ki
-Zaten günboyu çok yoruluyorsun yemekte yemezsen hastalanırsın o yüzden yemen gerekiyor canım hadi hemen şunu ye
Çocuk gibi benle ilgileniyordu ve yemem için ısrar ediyordu ama ben onun karşısında şuan bunu nasıl yiyecektim bilmiyordum.Durmuş gözlerimin içine bakıyor yememi bekliyordu.Ben yemeden kendiside yemeye başlamamıştı.Elime alıp gözlerimi masaya indirdim ve ufak bir ısırıkla ısırıp çiğnemeye başladım.
-Ohh bee işte böyle ye
gülümseyerek oda eğilip kocaman bir ısırıkla yemeğini yemeye başladı.Sonra sohbet ede ede yemeğimizi yemiştik.Ardından haydi kalkalımmı deyince içimden çok az oturduk daha sana doymadım ki dedim ama bunu ona söyleyemezdim.Tamam kalkalım dedim ve ayağı kalkıp çantamı koluma alırken hasanın tekrardan elimi tutmasıyla mutlu olmuştum.Ordan bir alt kata inerken
-Şimdi mağazalara bakalım
deyince dönüp suratına baktım daha ben konuşmadan
-Ferace alacağız canım
-Yaa hiç gerek yok ben akşam ablayla gelip alırım canım
-Hiç itiraz istemiyorum öznur dün sana söyledim hem ne farkediyor ha benle almışsın ha ablayla
-Yaa şimdi alırsam ablaya ne diyeceğim beni tavafta biliyor
-Dersin arada dinlenmek için çıktım güzel bitane görünce aldım
Suratımı astıysam da hasan bunu görmezden gelip ilk dükkana girdi.Anlaşıldı bundan kurtuluşum yoktu alacaktık.Birkaç tane model çıkardı ama hepsi şatafatlıydılar dönüp bana bakınca
-Aa hayır yaa ben böyle istemiyorum.Sade işlemesiz ve boncuksuz istiyorum dedim.
-Bencede bunlar abartılı
dönüp arapça dükkandakiyle konuşup bişeyler dedikten sonra başka birkaç mağazaya daha girip baktık.En son girdiğimiz mağazada kol uçları ve ön düğmelerinin olduğu yerde kendinden aynı renk ufak işlemeleri olan sade bir model çıkardı ve ben gördüğüm gibi hahh işte istediğim gibi dedim.Hasanda beğenince almaya karar vermiştik ancak ordaki mağazalarda deneme odaları yoktu ve aynada yasaktı.Yani denemeden üzerinde görmeden alınıyordu.Bu şekilde de olup olmayacağı ,üzerime nasıl duracağını bilmeden almak içime sinmiyordu.Hasan
-Üstten giy ozaman ben bir bakayım fikir vereyim
deyince mağazadakinede dönüğ arapça fikrini söyledi.Ve mağazadakide o şekilde olabileceğini kabul edince feraceyi alıp giydim.Hasan ;
-Şöyle bir dön
Döndüm ve durup suratına baktım
-Bence gayet hoş oldu
-Bence fazla geniş baksana diyerek öne doğru olan genişliği gösterdim
-Yok gayet güzel duruyo zaten geniş olması gerekiyor canım
-Bak otele gidip giydiğimde kötü durursa sana veririm haberin olsun
Bir kahakaha atıp
-Tamam canım olur
dedi gülmesine hala devam ediyordu bende gülümsedim ve üzerimden çıkardım.Çantamı elime alıp parayı çıkarmaya yeltenince hasan tarafından durduruldum ve mağaza çalışanının yanına gidip cebimden çıkardığı parayı uzatınca arkasında durmuş
-Hayır hasan asla kabul edemem bunu lütfen
-Saçmalama öznur ne var bunda
-Yaa nasıl ne var olmaz hem ucuz bişey değil asla bunu kabul edemem.Eğer parayı sen vereceksen almıyorum vazgeçtim
deyip poşeti masaya bırakırken satıcı durmuş tuhaf tuhaf suratımıza bakıyordu.Hasan sesini kısarak
-ALLAH aşkına öznur dikkat çekiyoruz şuanda adam bizi evli sanıyor şimdi sen parayı verirsen nasıl olacak beni zor durumda bırakıyorsun deyip adama parayı uzatıp poşeti aldı adama şükran deyip çıkışa doğru ilerledik.Suratım asılmış yürümeye devam ettik
-Öznur hayatım aşkım
Dönüp bakmadım.Önüme geçip yürümemi durdurdu ve
-Ne var yani ufak bir hediye aldıysam sana.Çok abartıyorsun.Hem içimden geldi lütfen surat asma
deyip gülümseyince bende gülümseyip
-Tamam ama içime sinmedi haberin olsun
deyince poşeti uzatıp
-Güle güle giy aşkım
-Teşekkür ederim hayatım
derken ikindi ezanı okunmaya başlayınca şok olmuş şekilde hasana bakıp
-Ben geç kaldım abla beni bekler hem ne çabuk geçti bu kadar saat
-Tamam hadi çıkalım hemen bende namazımı kılar öyle geçerim otele
deyip beraber ilerledik ve o esnada aklıma gelmişti elimi tutmuştu ve benim abdest almam gerekiyordu...

Kutsal şehirdeki yasak AŞKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin