Hoofdstuk 6

21 0 1
                                    

In het vorige hoofdstuk heb ik het vergeten te zeggen maar Lotte en Thomas gaan allebei mee op vakantie, want de ouders van Lotte hebben het erg druk met het huis in richten. Snufje gaat ook mee op vakantie🐕 Ze hebben een bus gekocht voor tien personen omdat ze met z'n achten thuis zijn en oma nemen ze ook nog wel eens mee.

------

"Zo gaan jullie mee in ons nieuwe grote bus op vakantie?" zegt vader terwijl hij de laatste dingen in de auto doet. "Ja!!" zeggen alle vier tegelijke tijd. Laura de moeder van Isabel en Sterre en de andere vier van de meiden zet Vera en Anna in de grote bus. Als die twee eindelijk in de auto zijn pakt ze de andere twee. "Gaan jullie ook gezellig mee dames op vakantie?" "ja hè we moeten en gaan jullie niet vergeten en nu gaan jullie België ook zien." Zegt Isabel als ze nog even drie flesjes ranja maakt en nog wat lekkers erbij pakt. Eva, Anna, Vera, Emma, Sterre, Thomas, Lotte en Isabel zitten al in de auto de vader en moeder gaan nog even de laatste dingen doen in het huis.

------

Eindelijk gaan ze op weg naar België.  Als ze later op de snelweg zijn zegt vader"Shit" als hij op het stuur slaat. "Wat is er schat" zegt moeder terwijl ze naar de kinderen kijkt of er niks aan de hand is. "In de verte staat het verkeer stil waarschijnlijk komen we in de file. "Zal ik even de kaart pakken en kijken of we ergens af kunnen gaan en dan naar het vakantiepark" zegt moeder terwijl ze aan Isabel de fles geeft van Eva want die heeft dorst🍼🚼 Emma en Vera slapen en Anna is mooi met Lotte en Thomas aan het spelen. Isabel geeft de fles aan Eva, en Laura is bezig met Sterre. Ze zouden eigenlijk niet op vakantie gaan maar Isabel en Sterre krijgen nu minder aandacht doordat Laura en Sebastiaan  heel veel bezig zijn met Emma, Anna, Eva en Vera en dat ze dan ook even iets leuks konden doen met z'n allen. 

------

"We zijn er bijna we zijn er bijna maar nog niet helemaal kontje blauw" zingen/ babbelen ze allemaal. "Nog een bochtje om en dan zijn we op het vakantiepark" zegt vader. Laura haalt de sleutel van het huisje op en ze zitten in huisje nummer 23 het is een groot huis met veel kamers omdat ze met ze tienen zijn. Ze hebben gedacht aan de vierling en aan snufje. "Pap mam mogen we ook een bed verhuizen naar de andere kamer want dan kunnen wij met zen drieën slapen en dan kan Sterre bij jullie want we hebben een kamer te weinig en anders moet Sterre bij de vierling slapen maar ik denk dat ze dan niet slaapt" zegt Isabel. "ja is goed" Later is alles uitgepakt heeft iedereen een slaapplek en gaan weer weg omdat ze in een restaurant gaan eten met zen allen.

vinden jullie het leuker hoe ik nu schrijf of hoe ik eerder schreef.


De bijzondere ontmoetingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu