1

3.5K 65 4
                                    

-ANNABELLE-
Kjærligheten er noe dritt. Når man først har blitt forelsket er det for sent, da har man gjort det. Man tenker på denne personen 24/7, og det kribler hele tiden i magen. Starten i en forelskelse er jo egentlig ikke så verst. Man blir liksom ganske glad hele tiden. Men det er når, eller om det blir et forhold den lykkelige perioden går over. Hele tiden må man gå rundt å bekymre seg for om han eller hun kanskje er ute med noen andre, eller om de kanskje holder på å miste følelsene for deg. Først er det bra, for da er man jo helt rusa på amors piler. Men etter hvert begynner man å tenke.

Min første kjæreste var litt av en bom. Etter en måned og nitten dager fersket jeg han med min (ikke nåværende) bestevenninne. De klina på et toalett i gymsalen men hadde glemt å låst døren. Så etter det har jeg holdt meg langt unna gutter. Det er et helt år siden, og jeg har klart å ikke bli forelsket en eneste gang. Mitt navn er Annabelle, men alle kaller meg Anna. Jeg er 18 år og går mitt andre år på college.

Etter bruddet mellom meg og Carter (eksen min) og Kelly (eksvennen min) har livet vært akkurat som før, bare uten de to idiotene. Jeg har ikke et sånt kipt liv, venneløs og stygg slik som i alle andre tragiske kjærlighetshistorier. Neida, jeg er en vakker og selvsikker jente med en drøss falske venner, akkurat som alle andre tenåringer i verden. Jeg drar på fest i helgene og trener på treningsstudio i ukedagene.

I dag var det fredag, som betydde party. Kveldens arrangør var en nattklubb som inviterte til college fest, så alle som gikk på college kunne komme. Det kom sikkert til å bli mye folk, som betydde at det helt sikkert også ble mye alkohol. Nok en drømmehelg. Det begynte ikke før klokken 21.00, så noen gutter som var året eldre inviterte til vors på rommet sitt. Siden rommene var ganske små var det bare meg, de to venninnene mine og to andre fyrer som var invitert. Ashley og Samantha (venninnene mine) skulle komme å ordne seg hos meg før festen. Heldigvis var jeg alene i kveld. Jeg delte rom med Kelly, noe jeg hadde vært overbegeistret over for litt over et år siden. Nå, prøvde jeg å være minst mulig på rommet mitt.

"Anna! Er du klar for fest!" Ash (Ashley) og Sam (Samantha) kom inn på rommet mitt med hver sin veske i hånden. "Hei dere. Jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg" sa jeg med en tam tone. "Det var derfor jeg i går kjøpte denne til deg. Jeg kjenner deg såpass" Ash gliste og dro opp en trang, kort men elegant kjole fra vesken sin. "Hvor mye skylder jeg deg?" Hun bare ristet på hodet og kastet kjolen i hendene på meg, før hun igjen dyttet meg inn på badet og lukket døren. "Ingenting, du fortjener den. En liten gave."

Kjolen stoppet like nedenfor lårene og var i en lys pastellrosa farge som passet godt til den olivenfargede huden min, de brune øynene og det lange håret mitt med mange korketrekkere som strakte seg langt nedover ryggen min. Kjolen hadde korte armer som såvidt nådde nedenfor skuldrene mine, og en litt dyp v-utrigning. I tilleg til kjolen hadde Ash såklart kjøpt tidenes mest fungerende pushup-bh. Ikke noe tull altså, brystene ble jo nesten dobbelt så store.  "Som jeg trodde, passer perfekt til kroppen din. Hvorfor er du singel igjen?"  Ash stilte meg og seg selv det spørsmålet hele tiden. Og svaret var enkelt, kjærlighet var noe dritt så jeg holdt meg unna det.

Klokken var blitt 18.00 og vi var på vei opp til guttene. Jeg hadde med meg en flaske whisky og Ash og Sam hadde vær sin flaske med rosa champagne. Guttene bodde i etasjen over oss, så vi måtte være stille for ikke å bli fersket. Vi hadde ingen forbud mot å dra på fest. Men alkohol på skolens området var strengt forbudt. "Her er det!" Sam banket på døren og blunket til oss. Kort tid etter ble døren åpnet og Matthew kom sjanglende ut med en flaske sprit i hånden. "Velkommen damer" han gliste og blunket til Sam. Han hadde et godt øye for henne, men jeg hadde ikke et fullt så godt øye for han.

Inne spilte musikken på overraskende lavt volum, og guttene satt spredt utover rommet. "Hey! Ash, kom her da" ropte Andrew, å så var jeg plutselig alene. Jeg satte meg på kjøkkenbenken og tok en slurk av whisky flaska mi. "Spanderer du?" En fyr hoppet opp på benken ved siden av meg og så på flaska mi.  Jeg ga gutten flaska og trakk kjolen lenger nedover lårene mine. "Trenger ikke å gjøre det der for meg as, liker det jeg ser jeg." Han tok en slurk av flaska mi og ga den tilbake. "Bra for deg da." Jeg trakk kjolen ertende oppover igjen, men dekket meg kjapt til igjen. "Jeg er Mike" sa han og dro hånden igjennom håret sitt. "Og jeg har tenkt å forbli singel" svarte jeg kjapt. "Bra, den tanken slo meg også." Så han var ikke ute etter noe, herlig.

"Bare stopp her du!" Sa jeg og pekte mot en busslomme. Drosjesjåføren kjørte inn på busslommen og vi hoppet ut. Guttene kom i en annen drosje like bak. Jeg betalte sjåføren før han brummet videre i den gule lille drosjen. Klubben var noen kvartaler unna, men det var helt greit å gå de siste hundre meterne. Sam gikk i armkroken til Matthew og Ash i armkroken til han han som hadde Vorset, han het vist Beck. Jeg gikk bak hele gjengen, alene med whiskyflaska i hånden. Like foran meg gikk Mike, han hadde dressjakken i den ene hånden, og en flaske sprit i den andre. "Hey, spanderer du?" Glapp det ut av munnen min. Han snudde seg raskt og gliste. "På slike babes som deg i alle fall." Han sakket farten og rakte meg spritflaska. Egentlig var jeg ikke særlig fan av sprit, men det gjorde ikke noe nå.

Fuck of i love youWhere stories live. Discover now