-Annabelle-
God jul da!" Vi slo glassene mot hverandre og tok en slurk. "Vil du skjære opp kalkunen?" Cole rakte pappa kniven, og så satte han i gang å skjære i kjøttet. "Dette var ikke julen jeg hadde sett for meg. Men dette er mye bedre." Pappa blunket til meg og smilte til Cole. "Der fint å se at du har forandret deg pappa. Virkelig." Jeg tok hånden hans og klemte den litt.
"Så hva jobber du med Marc? Jeg lå merke til bilen din, du må tjene godt?" Pappa tørket seg om munnen, og smilte.
"Jeg er advokat. Hva tenker du å utdanne deg til?" Dette var et spørsmål som gjorde meg nysgjerrig. Jeg hadde aldri snakket med Cole om dette.
"Jeg vil jobbe i FBI. Og da helst ute på oppdrag." Jeg holdt på å sette maten fast i halsen.Jeg hostet litt og drakk litt av vinen min. "Hva?" Cole så på meg med et fornærmet blikk. "Ingenting, bare satte maten fast i halsen." Han så fortsatt litt mistenksomt på meg. "Det er en flott stilling. Ikke så godt betalt, men en spennende jobb." Cole nikket seg enig.
Vi var ferdig å spise, og vi satt på stuen klare til å åpne gavene. Det var ikke særlig mange. Det var fem til meg, hadde jeg telt. "Ok. Til Anna fra Kelly." Cole rakte meg en eske med gullfarget gavepapir. Inni var det et sett med såpe, lotion og peeling. Det hørte og til noen skrubbhansker og en svamp. "Til Cole fra Mamma og pappa." Leste jeg og rakte han en konvolutt. Han åpnet den forsiktig. Oppi var det 1000kr.
"Til pappa, fra Anna." Cole ga pappa den avlange lille esken. "Nå er jeg spent." Han lo da han åpnet den. "Akkurat som i gamle dager." Han holdt opp et slips med et merkelig mønster. "Enda et til samlingen min." Jeg smilte til han før jeg plukket opp den minste gaven. "Til Anna, elsker deg. Fra Cole." Jeg smilte og åpnet den forsiktig. "Wow, den er nydelig.. Men Cole.." Han sperret opp øynene.
"Det er ikke noen forlovelsesring. Bare en ring." Alle tre lo litt anspent.Det var kun en gave igjen. Den var til meg fra pappa. Det var en liten kvadratisk eske. "Jeg sparte den beste til slutt." Pappa gliste og rakte meg den. Da jeg åpnet lokket åpnet jeg munnen og slet fælt med å lukke den igjen. "Fy faen det er ikke sant!" I boksen lå en nøkkel. En bilnøkkel. "Har du kjører opp?" Spurte Cole og virket sykt overrasket. "Jepp. Besto på første forsøk i fjor. Men jeg hadde ikke råd til en bil." Jeg hoppet opp og klemte pappa. Nei, moste han. "Jeg elsker dere begge to" mumlet jeg. Jeg kysset pappa på kinnet, og Cole på munnen. "Og vi elsker deg." Sa de i kor.
YOU ARE READING
Fuck of i love you
Teen FictionCollege livet er som det burde være. Lekser. Kjekke gutter. Fester. Prøver. Forelskelser og nye forhold hver uke. Men etter at kjæresten hennes bedro henne med bestevenninnen har Annabell holdt avstand fra kjærligheten. Men dette viser seg å bli van...