Tit...Tit...Jam locengku berbunyi,menunjukkan pukul 6:00 pagi.Aku terus bangun dari katilku lalu mengambil tuala untuk mandi.Selesai mandi,aku menunaikan solat subuh dan mengemas tempat tidurku.Selepas itu,aku bersiap untuk ke pejabatku.Aku hanya mengenakan blaus dan seluar slat dan tudung.Aku seorang yang simple.Cukuplah sekadar pakaian itu dapat menutup auratku.
Jarum jam sudah menginjak ke pukul 7:30 pagi menunjukkan yang aku perlu segera turun untuk mengambil sarapan pagiku.Apabila aku melihat kelibat ibu dari dapur,aku terus menegurnya.
"Assalamualaikum bu,abah...Sarapan apa pagi ni bu?"tanyaku lalu duduk di kerusi.
"Waalaikumussalam...Roti dan nasi goreng,kak ngah"jawab ibu.
Aku menyenduk nasi goreng ke dalam pingganku.Sedang aku menikmati makanan itu,abah menanyakan aku sesuatu.
"Hari ni,first day kak ngah start kerja kan?"tanya abahku.
"Ye bah...hari ni first day"jawabku.Maklumlah baru saja lepas habis belajar dalam bidang arkitek.
Ibu pula berkata,"keja tu elok-elok tau kak ngah..jangan melawan cakap bos tau.."
"Yelah bu..Inshaallah bu.."jawabku pula..
Aku tahu aku ni seorang yang degil,suka melawan...tapi kalau sampai nak lawan cakap bos tu,maybe tak kot..kata ku didalam hati...
"Okla bu,abah..kak ngah pergi dulu ye..."kataku..Aku bangun dari tempat dudukku lalu menyalami ibu dan abahku...
"Ok..bawa kereta elok-elok...Kalau ada apa-apa,telefon ibu tau.."kata ibu dan abahku.
"Ok.."aku pergi mengambil kunci keretaku di rak tv.
Sampai sahaja aku di pejabat,aku terus masuk dan pergi ke tempat kerjaku.Aku bekerja sebagai arkitek di salah satu company yang terkenal iaitu Z&N COMPANY...Sedang fikiranku melamun ke mana ntah,Ina memanggilku tanpa aku sedar..
"Hana..Hana..Hana..Hana Zafira!!!"Ina memanggilku.
Terkejut aku dengan suara itu,aku terus bangun dari tempat dudukku dan mencari penghuni yang memanggil namaku itu..
"Hah??Oh,kau Ina..Terkejut aku la wei."kataku..
"Jauhnya kau mengelamun Hana..Sampai aku panggil pun kau tak sedar ye..Kau mengelamun apa,Hana oii?"kata Ina lagi.
"Tak dak apa la Ina oii..Oh,by the way, kau panggil aku kenapa??"kata aku pula.
"Tu...bos suruh aku panggilkan kau,katanya nak jumpa kau sekarang.."kata Ina..
"Hah??kenapa wei??aku ada buat salah ke??"tanyaku dengan riak yang agak menggelabah...
"Manalah aku tau...kalau kau nak tahu,kau pergilah jumpa bos..oh,sebelum aku terlupa..tolong jangan gelabah sangat wei..boleh nampak dengan riak muka kau la.."katanya lagi dan terus ke tempat kerjanya.
"Ish...Ina ni..Macam tahu tahu je yang aku tengah gelabah...Yang bos ni pula knapa panggil aku tetiba ja..."omelku dalam hati...
Aku berlari-lari anak ke bilik Zafril."Ya Allah...apa pulak la dia nak ni...harap-harap dia tak marah aku la..."Aku menarik nafas sedalam yang boleh dan hembus..
"Ok chill Hana..kau kena bersabar dengan apa yang akan berlaku nanti.."dengan rasa tenangnya Hana mengetuk pintu sebanyak 3 kali..
Tok tok tok ~
"Mana pulak mamat ni.....aduhh......."omel hati Hana...keketuk la lagi 6 kali..mana la tahu kot-kot tak dengar..
Tok tok tok ~
Sedang khusyuk sangat ketuk pintu.Akhirnya pintu tu terbuka dengan sendiri...Dan....."KAU PEHAL!!!!!!"Zafril menengking Hana..
"Ishhhh...dia ni tadi panggil aku...tiba tiba nak marah aku pulak....sawan ke apa dia ni..."omel hati Hana..
"Hoiiiiii!!!!!!!" Zafril menengking di telinga kanan Hana.Hana yang terkejut dengan tengkingan Zafril terus menampar muka Zafril dengan sekuat hati..
"Hoiii!!!sakit la bodoh!!"Zafril menarik kuat tangan Hana masuk ke dalam biliknya lalu menghempas pintu.Semua staf di situ terkejut dan saling berpandangan antara satu sama lain..Sewaktu Zafril menengking Hana, mereka langsung tak hairan sebab dah tahu sikap bos mereka...tapi yang menarik perhatian tu sewaktu Hana menghadiahkan penampar yang berkelajuan 150KM sejam tepat pada muka Zafril yang terlebih Handsome tu...
"KAU PEHAL LEMPANG MUKA AKU???!!!HAAAAH!!!Zafril memegang pergelangan tangan Hana.Hana menarik tangannya sekuat hati tapi malang sekali pegangan Zafril terlalu kuat..
"Encikk....aaaa...Encikk...aaaa...Encik Zafril...saya mintak maaf..saya tak sengaja....tula,kenapa Encik tengking2 saya tadi???kan dh merah muka tu.."panjang penerangannya..
"Kau jangan nak tipu la!!!"kata Zafril lagi.
"Encik Zafril Naufal,saya tak tipu dan tak guna pun kalau saya tipu..herr...And now please let me go!!!"jeritku.
"Ok.."kata Zafril dengan riak selamba..
Ahhh....(sambil mengibas-ngibas lengannya..) "Lepas pun....Gila!!"kataku perlahan...
"Hah????Apa kau cakap tadi???"tiba tiba Zafril bersuara membuatkan aku agak tersentak.
"Ehhh....x de pape la encik...oh,anyway encik panggil saya kenapa eah???"kataku dengan sedikit gagap...
"Ha......ni...aku nak bagi kerja untuk kau...siapkan...kalau tak siap,nahas kau aku kerjakan!!!!faham???!!!"kata Zafril agak kuat suaranya...
"Saya tahu la Encik Zafril...Kerja saya kan???So Encik Zafril,don't worry k???"kataku dengan riak selamba...
"Ok,now kau keluar dari bilik aku sekarang!!!!!"kata Zafril lagi...
Aku keluar dengan rasa marah dan geram..."Hak ala...aku tahu la...macam la aku ni bodoh sangat...stress la ada bos macam ni...HERRRR!!!!"omelku dalam hati tanpa menghiraukan orang disekelilingku...