BAB 2

293 1 0
                                    

Hana kembali ke tempat kerjanya..sedang Hana leka membuat kerja yang disuruh oleh bosnya,telefonnya berbunyi..'OH LEPASKAN LEPASKAN...MUNGKIN KAU BUKAN BUATKU..'...Hana mengambil telefonnya dan memeriksa nama panggilannya...setelah dia tahu siapa yang menelefonnya,dia terus mengangkat...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Assalamualaikum kakngah..."ucap pemanggil di talian..

"Waalaikumussalam...hah Isya...kenapa telefon kakngah???"tanyaku...

"Haaaaaa....sekarangkan lunch time so Isya ingat nak ajak kakngah lunch la..."jawab Isya...

"Ohhh.....aaaaaa......kakngah........"tidak sempat aku habiskan kata kataku,Isya terus memotong ayatku..

"No..kali ni kakngah kena lunch dengan Isya juga..."ucapnya seolah olah marah pada Hana..

"Hmmm.....ok la...adik kakngah punya pasal....kakngah ikut...."ucapku seperti memujuk...

"Yesss!!!!!!!!!See you in 30 minute k??"ucap Isya dengan gembiranya..

"Ehh.......jap..........nk lunch kt mana???"tanyaku...

"Kat tempat biasalah kakngah...kakngah tau kan???"tanya Isya pula...

"Ya...kakngah tau...."kataku lagi...

"Ok...Assalamualaikum........"Isya berkata...

"Waalaikumussalam..."jawabku dan terus mematikan talian tersebut...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku terus memasukkan telefonku di dalam tas tanganku dan aku mengemas tempat kerjaku sebelum keluar....selesai mengemas, aku mencapai kunci keretaku dan berlalu pergi.....aku menuju ke tempat lif dan menekan butang turun...sedang aku leka menunggu di tempat lif...Ina menegurku...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Hai,Hana.....kau nak pergi mana???"tanya Ina..

"Hai,Ina.....aku nak keluar lunch dengan adik aku la...dia ajak aku keluar.."jawabku..

"Ohhh...untungla ada orang ajak pergi lunch....aku ni tade pun.."Ina berkata seolah olah sedih..

"Hahaha...Knapa kau nak join ke???"tanyaku pula...

"Ehhh....tak nak la....lagipun aku ada banyak kerja nak kena buat la..."ucap Ina..

"Hmmm....ok....aku ajak kau tak nak kan?? nak buat macam mana...oh...sebelum aku lupa,kalau boss cari aku,kau kata aku keluar lunch tau...okla aku gerak lu...nanti lambat adik aku merajuk pulak..."kataku lagi...

"Ok Hana...take care...bawak kereta elok elok..."ucap Ina...

"Ok...Thankyou tau Ina..." ucap Hana..

"Alaaa...no problem la Hana..."Ina berkata..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku masuk ke dalam lif dan menekan butang G...ting....bunyi lif yang menandakan aku sudah sampai di tingkat bawah...aku terus keluar dan pergi ke keretaku....aku masuk ke dalam kereta dan menghidupkan enjin lalu aku membawa kereta keluar dari tempat parking pejabatku...20 minit kemudian,aku sampai di tempat yang Isya katakan...aku keluar dari kereta dan terus masuk ke dalam restoran itu...elok je aku masuk...aku terus mencari kelibat Isya....dan......nampaknya aku sampai awal....so apa lagi???tunggu jela...............omel Hana di dalam hati......

Dalam 10 minit macam tu,Hana ternampak kelibat Isya menuju ke tempat duduknya....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Assalamualaikum kakngah...........sorry lambat...."ucap Isya dengan riak tersengih sengihnya...

"Ek ele...kata kat org jangan lambat...tuk2  dia yang lambat sampai..."kataku seperti menyindirnya...

"Ala...sorry la kakngah..please...."ucap Isya seperti kesal...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MAYBE HE'S THE ONEWhere stories live. Discover now