Seorang lelaki datang menghampiri mereka...Dia berkata, "kak,nak order apa??" sambil meletakkan menu diatas meja....Mereka memesan makanan dan minuman yang mereka mahukan....Selesai memesan makanan,lelaki itu pun berlalu....Kemudian,Isya bertanya kepadaku...~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"macam mana kerja kakngah??everything okay???"tanya Isya.
"hmmm...okay...first day katakan...."Hana menjawab soalan itu dengan riak bersahaja...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beberapa minit kemudian seorang pelayan datang menghantar makanan dan minuman yang mereka pesan...selesai meletakkan makanan,Hana mengatakan terima kasih kepada pelayan itu...pelayan itu hanya menghadiahkan senyuman kepadanya...
Mereka menikmati makanan mereka dengan khusyuk sekali...Selesai makan,Hana pergi ke kaunter untuk membayar bil...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hana tiba di pejabat kira-kira pukul 1...dia terus ke tempat menunggu lif dan menekan butang naik....beberapa minit kemudian lif terbuka...dia terus masuk dan tekan butang no 4 dan butang menutup pintu lif...apabila pintu lif hampir tertutup,Hana terkejut kerana ternampak tangan yang cuba menghalang pintu itu...pintu itu terbuka semula...dan alangkah terkejutnya Hana apabila orang itu adalah.....bapa kepada bossnya iaitu Tan Sri Armand Naufal...Hana terkedu dan agak gelabah...apabila pintu lif tertutup,Tan Sri menegurnya...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Awak pekerja baru disini ke??'Tan Sri bertanya kepada Hana...
"Aaaaaaaa...Y....Y....Ya Tan Sri...."jawabku dengan riak gelabah...
"Hahahahhaahahaha......x payah la nak takut dengan saya..saya ni x pernah la lagi makan orang..."Tan Sri berkata sambil ketawa....
Aku hanya senyum dan mendiamkan diri di situ...
"Nama awak siapa???"tanya dia lagi.
"Nama saya Hana,Tan Sri...Hana Zafira..."jawabku...
"ouh....cantik nama macam orangnya juga..."Tan Sri berkata..
Aku hanya senyum sahaja...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tingggg!!!!!!!!!!lif terbuka dan Hana terus keluar dari lif itu.. sama juga dengan Tan Sri yang keluar dari lif tersebut...Aku ingatkan dia nak pergi tingkat lain..rupanya tak... aku terus berjalan menuju ke meja kerjaku...tapi kan bila difikirkan balik..memang patut la Tan Sri keluar pada tingkat ni sebab pejabat anak dia dekat tingkat ni.. ishhh kau ni kannn Hana....