Bab 7

29 0 0
                                    


kringggg!!!!!!!!! kringggg!!!!! kringggg!!!

Jam loceng Hana berbunyi..

"arghhh.... mengantuknyeee..." Hana terjaga dari tidurnya lalu menutup jam locengnya itu sambil menggosok - gosok matanya.

"Ehh,dahhh subuh laa" sahut Hana lagi.

Dia pantas bangun dari tempat tidurnya dan menuju ke tandas untuk bersihkan dirinya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

selesai sahaja dia bersihkan diri dan menunaikan solat subuh, dia terus mengemas tempat tidurnya. Sedang Hana leka mengemas tempat tidurnya,tiba-tiba phone Hana berdering. Rupa - rupanya Ina yang call.

"haaaa,kau nak ape ni pagi - pagi dah call aku hah? Harini cuti kan? " bebel Hana.

"Ehhh lex laaaa... memang la cuti wahai cik Hana..aku call ni nak tanya pagi ni kau buat ape wehh?" soal Ina.

"HAHAHAHAHAHA ni mesti adaa apa apa ni sebab tu kau tanya aku free tak pagi ni kann??" sergah Hana pula.

" Ehhhh kau ni jawab la dulu soalan aku... pagi - pagi dah membebel la dia ni.." kata Ina lagi.

"HAHAHAHAHA okay okay.... pagi ni aku tak ada apa apa plan pun...kenape ye??" soal Hana.

"Okayyy cunnnn..... aku nak ajak kau teman aku pergi beli barang wehh" jawab Ina dengan nada yang seronok.

"Aku dah kate dah kau call aku pagi pagi mesti bersebab punye.. nak beli barang ape wehh?? nak pergi pukul berapa?? nak pergi beli barang dekat mana??" soal Hana bertubi tubi.

"wehhh relax laaaa... kau ni soal banyak laaaa... nanti aku confirm lain laaa... yang penting sekarang ni kau memang free la kan so japgi aku ambik kau ye" pelawa Ina.

"ehhh takpayah laaa... aku boleh pergi sendiri.. lagipon dah lama aku tak bawak Baby Mini aku keluar jalan jalan haaa.." jawab Hana sambil ketawa.

"ehhh bukan selama ni kau pergi kerja dengan Baby Mini kau tu ke hahh.. suke hati kau la....aku dah pelawa,kau taknak sudah.....janji kau teman aku japgi okay?" kata Ina.

"Hahahahaah itu lain haa...itu pergi kerja...okay nanti kau whatsaap aku ekk bila nak pergi" kata Hana.

"okay" jawab Ina.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hana turun ke bawah untuk sarapan pagi bersama keluarganya.
"Buuu, harini kak Ngah nak keluar ekkk dengan Ina.." kata Hana kepada ibunya.
"Ishhh nak pergi mana pulak?? Bukan cuti ke harini kakngah??" soal ibunya.
"Alaaa tadi Ina call ajak teman dia pergi beli barang katanya.." jawab Hana sambil mengunyah makanan.

"Haaaa pergi beli barang?? Along nak ikut jugak boleh tak??" usik Zakwan.

"Ehhh along ni kannn, sejak bila minat nak keluar dengan perempuan ni??" perli Hana.

"Ehh mestilahhh.. sejak adik along yang bernama Hana Zafira mula bekerja" jawab Zakwan bersahaja.

"Ishhh along ni kannnn!!! Kalau tak perli Hana memang tak sah kan.. tahu laaaa marah sebab Hana taknak kerja dekat company abah" bebel Hana lagi.

Zakwan hanya ketawa melihat gelagat adiknya itu.

"Ishhh sudahhh!!! Tak baik bergaduh depan rezeki" tegur Dato Maliq.
"Pukul berapa pulak kakngah nak pergi tu??" soal Datin Adawiyah lagi.
"Ntah,Ina kate japgi dia call" Hana jawab bersahaja.
"Takpe laa makan dulu..." kata ibunya lagi.

MAYBE HE'S THE ONEWhere stories live. Discover now