Bab 8

16 1 0
                                    

"Alamakkkk dia ada belakang aku pulakkk... Yaa allahhhh apa aku nak buat ni" omel hati kecil Hana.
"Kau buat apa dekat sini??" soal Zafril.
"Aaaaa apaaa... Encik Zafril tanya saya buat ape dekat sini??" soal Hana.
"Of course la saya nak order makanan" sambung Hana lagi.

Zafril hanya mendiamkan diri disitu. Tiba tiba Raisyaa datang menghampiri mereka.
"U dah order makanan ke??" soal Raisyaaa.

Hana hanya melihat gelagat wanita tersebut. Siapa pulak la perempuan ni.... girlfriend Encik Zafril ke.. macam tak logik jerr.. sape je yang boleh tahan dengan dia ni... omel Hana dalam hati.

"Aaaa.... jap I nak order laaa ni.. U nak makan ape ni??" soal Zafril.
Sahaja Zafril buat tak endah tentang kehadiran Hana, seolah olah hanya dia dan Raisyaa yang berada disitu.

"Macam biase laaa.. Ouh jap.. Ni siape?? Dia ni kawan U ke Zaf??" soal Raisyaaa.
"Ouh...sayaaaaaa...." tidak sempat Hana menghabiskan ayatnya,Zafril mencelah.
"Ouh yang ni staf I laaa.." jawab Zafril bersahaja sambil mengerling Hana.

Hana hanya memerhati Zafril seperti ingin memijak mijak Encik Zafril pada waktu itu jugak.
Wehhhh... hello... aku ada mulut kot.. aku Boleh kenalkan diri aku sendiri.. aku takperlukan bantuan dia pon laaaa... dah tu dok usha usha aku... pehalll.. omel Hana sorang sorang.

Selesai sahaja dia membuat bayaran di kaunter, dia terus berlalu pergi ke meja makan yang diduduki Ina.

Zafril hanya memandang Hana dari jauh. Sebenarnya dia pon tak tahu kenapa bila dia terserempak dengan Hana mesti dia rasa lain and selalu nak cari salah Hana.

Hana hanya mendiamkan diri dan menyedut air minuman nya itu tanpa henti.
"Oiiiii kau pehal ni?? Air tu dah separuh gelas kau habiskan... kau pehall??" soal Ina.
"Tak ade ape laaa.. aku hausss" jawab Hana.
"Wehh at least tunggu laa makanan sampai dulu.. kalau macam ni memang air habis dulu sebelum makanan sampai" omel Ina.
"Biarrr laaa,nanti aku Order lain kalau habis" jawab Hana bersahaja.

Ina mengalihkan pandangannya kepada pasangan yang duduk di meja belakang Hana. Kemudian dia tersenyum sorang sorang.

"Ouhh.. ni la sebabnya.. patut la si Hana ni lain macam sangat.. rupanya jumpa Encik Zafril" omel Ina dalam hati.
"Woiii yang kau tersengih sorang sorang ni kenapa??" sergah Hana.
"Weh Hana.. aku dah tahu kenape kau jadi macam ni.... kau terserempak Encik Zafril kan??" soal Ina sambil memberi senyuman sinis kepada Hana.
"Ehhhh macam mane kau tahu??" soal Hana.
"Tuuuuuuu..." Ina menjawab sambil memuncung kan bibirnya ke arah meja Zafril.

Hana mengalihkan pandangannya ke arah yang ditunjukkan oleh Ina. Dia tahu Ina tunjuk Encik Zafril tapi dia layankan jee kerenah rakannya ini.

"Alahhhh asal dia duduk dekat sangat weh??? Banyak lagi meja lain yang kosong.. aku laaaa tak faham betul jenih ni" bebel Hana.
"Alahhhh biar la dia nak duduk mane pon.. bukan nye dia duduk semeja dengan kite pon" kata Ina.

Selepas beberapa minit.. waiter datang menghantar makanan kepada mereka termasuklah makanan Zafril dan Raisyaa.

Hana hanya menikmati makanan nya itu tanpa memikirkan apa apa yang Boleh membuatkan selera makannya hilang. Ina hanya memerhati gelagat rakannya itu. Dia pon kadang tak faham dengan Hana... kenape Hana begitu??

Sedang mereka menikmati makanan itu..... tiba tiba Ina terlihat seperti ada ekor mata yang sedang memerhati rakannya yang leka menjamu selera. Rupa rupanya pemilik mata itu adalah Encik Zafril.

Ina menendang kaki Hana. "Adoiii sakit laaa.. kau pehal hah?!" marah Hana.
"Wehhh Encik Zafril laa.. Encik Zafril..." kata Ina ringkas.
"Laaaaa apesal dengan dia??? Dia dah balik ke?? Wah seronok laaaa kalau dia dah balik" kata Hana bersahaja.
"Ishhh kau ni bukan laaa" omel Ina.
"Dah tu kenape dengan dia??" soal Hana.
"Kau tahu tak Encik Zafril tengah usha kau??" Ina menjawab.
"Hahhh?? Usha aku?? Kau silap kot.. wehhh dia bukan duduk sorang tau.. dia dengan sorang perempuan... Partner dia ke ape ke pastu kau Boleh Kate macam tu.. ish kau ni" bebel Hana.
"Woiii aku ni tak buta lagi laaa.. aku tahu laaa orang pandang dengan orang mengintai pandang senyap senyap" bebel Ina pula.
"Alohhh biarlaaaa dekat dia.. sekarang ni kau habiskan makanan tu pastu kite balik" kata Hana tegas.
"Ehh relax laaa.. awal lagi" Ina menjawab.
"Arghhh aku nak balik laaa.. kalau kau nak stay kau stay.. aku nak balik" sergah Hana.
"Okayy" jawab Ina dengan nada suram.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dalam perjalanan pulang, Raisyaa mula menanyakan sesuatu kepada Zafril.

"Zaf, can I ask U something??" soal Raisyaaa.
"Yess of course" jawab Zafril.
"Siapa perempuan tadi?? Kenape I tengok U dengan dia macam ade masalah je??" soal Raisyaaa.
"Kann i dah kate dia tu staf I.. actually dia tu kerja bahagian kejuruteraan" jawab Zafril ringkas.
"Ouh I seee...." Raisyaa berkata.
"Tapi kann I nak tanya ni.. U ade feeling dekat dia ke??" sambung Raisyaa lagi.
"Ishhh no laaaaa... ape U mengarut ni.." kata Zafril.
"Come on ini Raisyaaa laaa.. U tahu U takkan boleh tipu I.. I tahu bile U marah,U happy,U sedih... sebab kita dah rapat sejak kecil lagi kan?? So takkan pasal perasaan macam ni U taknak share dengan I??" soal Raisyaaa.

Zafril hanya mendiamkan diri dan meneruskan perjalanannya pulang ke rumah. Raisyaaa pula hanya memerhati gelagat sepupunya itu. Dia tahu Zafril ada sorokkan sesuatu dari dia. Dia tahu Zafril cuba menidakkan sesuatu tetapi dia belum mendapat kepastian tentang itu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 04, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MAYBE HE'S THE ONEWhere stories live. Discover now