pov Michael
Ik zit op mijn kamer en pak de laatste spulletjes uit. Als ik daar mee klaar ben loop ik door de kamer en knik goedkeurend, daarna haal ik beneden een glas drinken en ga achter het bureau zitten. Terwijl mijn computer opstart loop ik naar de balkondeur en zet deze open. Net voordat ik weer naar binnen wil gaan hoor ik vanuit het huis naast ons het geluid van een piano, vermaakt ga ik op het balkon zitten en luister maar de muziek. Wie speelt er zo mooi? Terwijl ik geniet van de zon en de muziek haal ik een pakje sigaretten tevoorschijn en steek een sigaret op. Zo zit ik voor een kwartier of iets langer als opeens de muziek stopt, ah wat jammer nou! ik loop verveelt weer terug naar mijn kamer en sluit de balkondeur, kruip achter mijn laptop en open Spotify niet veel later galmt de muziek door mijn kamer en ga ik relaxed op mijn bed liggen. Het licht om me heen word minder en de stem van Elliott Smith word luider.
People you've been before
That you don't want around anymore
That push and shove and won't bend to your will
I'll keep them stillDrink up baby, look at the stars
I'll kiss you again between the bars
Where I'm seeing you there
With your hands in the air
Waiting to finally be caughtpov Melody
Ik weet niet hoelang ik daar achter de piano heb gezeten maar het was heerlijk, ik kreeg zelfs het gevoel alsof iedereen om me heen er van mee genoot. Maar aan alles komt een einde en dus ook aan mijn pianospel want net op mijn hoogtepunt werd ik geroepen door mijn moeder. Dus sluit ik de piano en loop naar beneden. 'Wat is er?' Vraag ik nog voor ik in de kamer sta. 'Moeder en ik gaan met oma bij de buren kijken!' Antwoord mijn broertje opgewekt, ik kijk naar mijn moeder die me smekend aankijkt 'whatever im in' reageer ik met een zucht. Mijn broertje springt op en rent al naar buiten.
Als we bij de buren aankomen worden we hartelijk en warm ontvangen en krijgen we koffie aangeboden. Als we al een tijdje zitten zegt de vrouw, die zich voorstelde als Sara Russel, tegen mijn broertje : 'ga jij even kijken waar Michael blijft?' mijn broertje springt overeind 'ja doe ik mevrouw uh ik bedoel Sara'. Hij rent de trap op. Beneden lachen we allemaal om mijn drukke broertje.
Er is al een uur verstreken en mijn broertje is nog steeds niet terug, dus je raadt het al, ik werd aangewezen om te gaan kijken. Hier sta ik dus, voor zijn deur, aarzelend klop ik aan. Geen reactie, na twee keer kloppen loop ik naar binnen maar tot mijn verbazing is daar niemand. Eigenlijk weet ik dat ik nu weg moet maar de geur en inrichting van deze kamer trekt mij aan dus loop ik verder naar binnen. Ik snuffel tussen zijn boeken en spullen, daarna waag ik het op zijn kledingkast en vind hier, tot mijn verbazing, alleen maar bandshirts en skinny jeans.
Net als ik besluit om weg te gaan komt er iemand de kamer binnen..
JE LEEST
Heart shaped box
RomanceAls Michael na de zomer zijn examen jaar begint merkt hij dat er veel is veranderd op school, zijn leven lijkt een totale ramp te worden. Zijn klas accepteert hem niet en steeds vaker valt hij buiten de groep. Michael laat zich over plaatsen naar e...