1. Het conflict

25 2 1
                                    

Het is ochtend. De skyline van de stad straalt in het zonlicht. Ik glimlach de zon te gemoed. Ik heb niet al te best geslapen. Me vader was vandaag de hele dag in de stad. Wat er aan de hand was, geen idee. Maar ik heb er geen goed gevoel bij. Gister was er een uitzending op de radio dat er niet meer van staat naar staat gereisd mocht worden. Er was dus iets waarom je niet van staat naar staat mocht reizen. Ik vind het maar vreemd. De senaat doet al jaren niks, maar wanneer er iets is doen ze het wel. Ik liep over de stoep van de straat. Mensen keken me aan of ik gek was. Nu liepen hier ook mensen van anderen staten. Vluchtelingen, daar leek het anders wel op. Ik zag op de stoep een man zitten met een hoge hoed. Hij had overal wonden. Vast uit HermitHills. Er was namelijk nog steeds conflict tussen HermitHills en Skyfall. "Maar het is maar goed ook dat wij ons daar niet mee bemoeien" zeg ik vast besloten. En loop weg.

Ik sta nu voor het enorme gebouw van De Republic Senate. Ik vind het nog steeds groot. Waar zou mijn vader zitten? Dat vroeg ik me altijd al af. Me moeder werkte op Eco Island. Door het reis verbod mag ze nu niet meer terug. Ik zag haar in een flits. Maar toen kwam me vader naar buiten. Toen was ineens de pret over.

Hij keek me bezorgd aan. "Mama is ontvoerd" fluisterde hij. "Met nog wat anderen vrouwen". Ik kon het niet geloven. Ik ging samen met papa naar huis. Hij vertelde me dat mensen uit Seamile mensen hebben gegijzeld om de oorlog te stoppen. Maar door hun actie is het alleen maar erger geworden. De Senaat is in onderhandeling met Eco. Maar die kan niet helpen. Ik kijk mijn vader bezorgd aan. "Hoe is het met mama?" Me vader keek me nog beroerder aan. "Ik weet het niet" zegt hij. Hij vertelde me toen iets wat ik eigenlijk niet hoorde te weten. " De senaat dreigt het leger op te maken voor oorlog. Ik keek hem aan. Ik had dit alleen al zien aankomen. Vanaf nu is alles anders.

The RepublicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu