Part 7

81 7 0
                                    

°°°Tiba di rumah

'Huh nasib baik aku balik naik moto'

"Kenapa balik lambat ni kakak ?" tanya mak

"tadi study addmath sikit. Okaylah kakak nak naik atas ,berehat . penat ."kata fad . 'maafkan kakak tipu mak' bisik hati fad

"Kakak . kau ada problem ke?" tanya Fadrizal Aiman , angahnya.
"Takde problem lah ngah" kata fad lemah .
"Takpayh tipu angah . meh sini !" Fad pun mengikut kata abangnya itu terus duduk di sebelah abangnya . " Angah kenal kakak bukan sehari tau. Angah kenal kakak dah 17 tahun. Now u tell me who shit guys yang buat kakak macamni."

Fad mengeluh . "Hm kejap lagi lah kakak cerita . badan dah melekit. biar kakak mandi dulu okay bye" Fad kenyit mata dekat rizal .
"Ish budak ni!"
Fad dengan abangnya, Fadrizal Aiman memang rapat. Mereka akan cerita masalah masing masing. Bila mereka keluar bersama ramai syak mereka ni pasangan kekasih. Umur mereka hanya beza 2tahun melainkan beza umur fad dengan alongnya,Fadril Asyraf berbeza 5tahun. Fad tak rapat sangat dengan alongnya sebab garang. walaupun garang dia tetap penyayang.

Pukul 9 malam ~
"Angah. Panggil kakak turun makan malam sama sama" pesan abah

"okay" angah mengikut kata abah.
"Kakak!bukak pintu"jerit angah.

Fad pun terus buka pintu biliknya. "Ha ada apa?"lemah suaranya.
"Kakak okay ke tak ni?Mata kakak sembap. Kakak nangis eh sayang ?"lembut suara angah
Fad cuba untuk senyum walaupun susah. Tapi tetap manis sebab Fad mempunyai lesung pipit dikedua belah pipinya'Baiknya abang aku ni'."Takdeapalah. Kakak tak nangis pun.Kakak cuma penat je. jangan risau okay"
Fadrizal tenung je wajah manis adik perempuannya itu. Dia tahu adiknya ada masalah."Hm okay lah kalay macamtu. Jom turun makan malam. Abah panggil."
"Taknaklah ngah ,kakak letih then kakak takde selera. kejap lagi kalau kakak rasa lapar kakak turunlah okay"kata Fad.
"Oh okay"senyum Rizal menampakkan lesung pipit di belah kiri.

Fadrizal pun turun pergi ke dapur untuk makan malam.

"Ha angah. mana kakak?kemain lama lagi kamu panggil dia"tanya abah . pelik
"Err kakak cakap dia penat. Kejap lagi dia turun makan"jujur angah
"Kakak ada masalah ke angah?"tanya mak yg dari tadi diam.
Angah mengangkat bahunya smbil berkata"Entahlah mak"

····
"Kakak!!!Bangun!!"jerit adiknya,Fadzil Aqil yg berusia 12tahun .
"a a a jap lagi kakak bangun" mamai
"No !Bangunla cepat!Perempuan apa tah bangun lambat ni. Orang tua tua cakap kalau bangun lambat nanti otak tak..."
Fad memotong ayat Aqil."Alah aqil ni,kacau daun betul . Pagi pagi membebel macam nenek kebayan. " Yalah. Aqil tu memang mulut kalah perempuan.Membebel sana sini. 'Tak padan dengan kecik mulut macam orang dewasa'."Huarghhh" Fad menggeliat .
"Oi kakak. kalau nak menguap pun tutup ah mulut . Kang nyamuk ada pengsan terus."tergeleng kepala aqil
Fad buat muka semenyeh dia "Err ada kakak kisah!"Fad cubit hidung aqil , terus lari keluar pergi bilik mandi . Aqil memgejar tapi tak sempat
"Argh !!Kakak!! takguna punya kakak !"jerit aqil. Habis merah hidungnya kena cubit. Sakit tau.
"Hahahahahaha padan muka aqil!" jerit Fad dengan ketawa jahat dia tu .

"Aih apa kamu berdua bising bising ni. Menjerit jerit pulak tu" bebel mak
"Ni mak ,kakak yang start dulu. dia cubit hidung aqil" cuba meraih simpati.
"Mana ada kakak buat mak!!!jangan percaya cakap aqil!!" jerit fad dari dalam bilik air.
'sempat lagi dia balas cakap aqil'."haih kamu berdua kalau tak bergaduh tak sah . macam budak budak" mak dah penat layan karenah anak anaknya ni
"Mak. aqil kan dah memabg budak budak. Heee " Aqil tersengih macam kerang busuk
Pssst . "Adoi mak . sakitlah" Aqil menggosok gosok lengannya , sakit wo kena cubit dengan mak.
"Ha padan dengan muka kamu. main main lagi"mak malas nak layan terus pergi.
"Padan muka adik!!!! Hahahahahaha"jerit Fad sekalj lagi .

#Sorry , part semua ringkas ringkas ;)

Takdir cinta kitaWhere stories live. Discover now