Di sekolah , garduasi last year form 5 diadakan . So memasing sedih sedih lah . Yalah , mungkin takkan berjumpa lagi
"Weyh Fad,kau jangan lupakan aku tau" sedih betul si pea ni haih
"Aih pea. aku tak lupakan kau lah. Eh kau takyah nak feeling lebih lebih heh. Rumah aku dengan kau dekat je tau. Kau datang je rumah aku if kau rindu aku okay" Fad kenyit mata
"Ehehehe kau ni aku nak feeling sikit pun tak boleh . spoil" muncung mulut si pea ni . merajuk le tu .
"Alololo dah dah. balik ni aku belanja kau minum. nak tak?" terpaksa jugak fad ni kena pujuk
"series?!nak nak !sayang kau!"terjerit pea . Semua orang memandang ke arah mereka berdua . 'urgh pea ni kan ish buat malu betul'.Semenjak Fad dah putus kawan dengan Ina, Pea lah yang selalu teman fad , so pea ni dikira pengganti ina lah . Diorang berdua memang ngam sangat , dua dua minah 'sengal.
°°°
Semua pelajar dah bersurai nak balik ke rumah masing masing. Dalam perjalanan Fad dengan Pea pergi ke parking moto tetiba muncul seseorang .."Err Fad tunggu !" tersemput semput dia kejar fad ni . 'Jalan laju betul minah ni'
Fad dan pea berhenti lalu menoleh ke belakang .
"Ya ada apa?" tanya Fad . 'Ah mamat ni lagi , dia nak apa lagi hesy' bisik hatinya"S s saya s sss suka awak" tergagap Amir . Ha Amir , dia ni memang dah lama menaruh perasaan dekat Fad. Tapi dia tak berani nak luahkan perasaan sebab dia tahu yg Fad bercinta dengan Shah. But now dia ada chance try tackle Fad . hohoho
" kau suka aku? suka hanya sementara sahaja . aku pun sukakan kau but as a friend. Aku harap kau lupakan aku. Banyak lagi gadis kat luar sana yg lagi baik dan perfect dari aku. Maafkan aku." kata Fad jujur. Huh dia dah malas dengan semua ni . Hati dia belum pulih lagi dari peristiwa hitam tu.
"Saya pergi dulu" terpancar wajah sedih Amir . Siapa tak sedih kut bila kena reject. 'sabar mir sabar, kau lupakan dia, cari yang lain. huh' bisik hati kecilnya.
Sofea yang dari tadi menahan ketawa melihat adegan cinta yang di reject tu akhirnya ..
"Pfffft hahahahahahahaha kelakar gila ah" terbahak bahak pea gelak sambil menekan nekan perutnya. sakit perutnya disebakan gelak over . Gelak pulak macam jantan. teruk.
"Woi !kau pahal tetiba gelak macam orang sewel ni? Kau kena sampuk ke pe ha?" pelik Fad,tetiba ntah gelak. apa yg lawaknya.
"Hahaha..."ketawanya semakin reda . pea mengesat air matanya.
air mata gembira okay .
"Takdelah aku gelak sebab kelakar tebgok drama kena reject lelagi dengan muka kelat amir bila kena reject tu buat aku tak boleh tahan " kutuk pea
" Hahahaha jahat kau ni, kutuk kutuk dia , then tetiba kau kahwin dengan dia . baru padan muka . Amir tu hensem apa ." Fad buat muka selamba
"Weyh mulut kau agak agak lah, taknak aku kahwin dengan dia. Hensem en boleh tahanlah hehehe" terkekek kekek Pea gelak.
"Haih dah dah, jom balik!"
"Eh jap!!Kau tadi kata nak belanja aku minum" pea tak puas hati.
'aik ingat pulak dia ni pasal tadi. Botaklah duit aku'. "Ya okau okay. aku belanja kau minum. tempat biasa okay!" terpaksa lah dia, merajuk jugak si pea tu karang.
"Yeay !!!!!"°°
Kedai mamak, Al majunas yang berhampiran dengan rumah mereka menjadi tempat kebiasaan Fad dengan Pea lepak."Annei,bagi kami berdua macam biasa" Fad memesan makanan dekat lelaki yang berkulit gelap itu.
"Okay adik manis!Tunggu ya"
"Weyh pea, aku nak pergi toilet sat" kata Fad
" Ha pergilah . cepat sikit"Selesai keluar dari toilet , tetiba .. gedebuk ! Fad terjatuh di lantai .
"Awch !!!". 'sakitnya punggung aku , argh mangkuk mana yg langgar aku ni halamak'. terus dia mendongak. belum sempat dia nak cakap lelaki tu dulu potong .
"Kau jalan pakai mata ke lutut ha?!" marah lelaki tu . mood dia tak stabil sebenarnya.
Mata Fad tajam memandang lelaki yg takde perasaan ni. 'Harap muka handsome tapi perangai nauzubillah'."Shit! Siapa yg tak tengok jalan hah ?!kau ke aku!Dah langgar orang nak jerkah bagai . say ah sorry ke apa. haduhmak!"marah Fad. Memang bukan salah dia. dia dah mengelak but lelaki tu yg takde mata pergi langgar dia.
"Huh harap perempuan tapi macam apa ntah.Minah tomboi! Ada ke laki nak dekat kau ni?! Aku say sorry ha please lah" bengang lelaki tu
"Yang kau tetiba nak judge aku bagai ni pehal! Kau pikir ada ke perempuan nak dekat kau. perangai tak serupa bikin.Mamat sewel Gila"selamba badak mamat ni panggil aku minah tomboi . fuh panas panas.Pea yg dari tadi tunggu Fad mula risau.'mana pulak fad ni. nak cakap tinggalkan aku , tak mungkinlah. motor dia ada kat sini . hah nasib baik ah cari dia kat toilet'. "Ops sorry sorry saya tak sengaja"kata pea serba salah.
"Haha it's okay" tersenyum harraz irfan .
'hensemnya..aduh macammana lah aku boleh terlanggar debgan dia. Buat malu je' pea bisik dalam hati."Kau cakap aku mamat sewel gila. Wah selamba punya badak"marah lelaki itu
"Lepastu kau panggil aku minah tomboi tu apahal ha?! mamat bod.." belum sempat fad habiskan kata, pea menarik lengan fad.
"Dah lah Fad , takyah gaduh dekat sini. Buat malu je lah. Jom balik" kata Pea .
Fad mendengar kata Pea terus pergi ke motornya .
"Guys , saya minta maaf bagi pihak kawan saya" kata Pea .
"Ha it's okay. Kawan saya mood dia tak stabil sikit . saya pun minta maaf bagu pihak kawan saya" kata harraz irfan sambil tersenyum.
"Thankyou, saya pergi dulu" Pea membalas senyuman Harraz···
"Kau ni pahal Riel?Tetiba je ni gaduh dengan perempuan. Kau okay tak ?"kata harraz.
"Aku serabut ah Raz. Argh!"Nadzriel memicit kepalanya . dia memang tengah kusut gila .
"Dah dah jom balik. Aku prefer lebih baik kau balik condo dan berehat"
"hm kau tolong hantar aku, aku tak boleh drive. kepala aku pening" kata riel lemah
"ha okay okay"P/s ;" hi guys ! Jom baca novel annoying tapi aku suka . Id @shahidayahya . She was new create a novel. Still new but plis support his novel "
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RandomFadriza Aisha seorang gadis yang selalu gagal dalam percintaan . "Huh aku dah penat dengan semua ni" "Fad saya cintakan awak . jangan buat saya macamni" kata Shahreel Iskandar "Aku tak nak dengar kau cakap pape lagi . kau kena ikut cakap aku " kata...