"Yah Jimin!"
Jimin menoleh sekilas ke arah suara tersebut lalu dipandang kembali pemandangan pantai yang tersergam indah di depan matanya.
Hoseok mengambil tempat di sebelah Jimin.Diikuti yang lain.
"Kau kenapa?Ada masalah?"tanya Hoseok.
Jimin memandang Hoseok.Dia kemudiannya tersenyum nipis."Ani!Aku ok je!Cuma tak sedap badan sikit!"
"Kau tak sihat?Kenapa tak gitau kitorang?Kalau tak boleh aku cancelkan percutian ni..."
Pandangan Jimin jatuh pada Namjoon.Seperti tadi,dia hanya tersenyum nipis."Aku ok la.Btw mana Taehyung?"
"Di-"
"Weh korang!Tu bukan Taehyung ke?"kata Hoseok.
Semua memandang kearah yang ditunjukkan oleh Hoseok.Kelihatan seorang lelaki yang seolah-olah Taehyung sedang berdiri tegak di atas sebuah bangunan besi (?) yang tinggi.Melihat kearah laut.Jika dia melangkah beberapa langkah lagi,pasti dirinya sudah jatuh ke dalam laut.
"Betul la tu Taehyung!Apa dia buat kat atas tu?WEH TAEHYUNG!TURUN!BAHAYA KAT ATAS TU!"jerit Namjoon.
Bts yang lain mula mengikuti jejak Namjoon dengan menjerit menyuruh Taehyung turun.
Jimin P.O.V
Semua rakan'2 ku menjerit menyuruh Taehyung turun.Takut dirinya jatuh ke dalam laut.Namun aku,hanya terkaku di situ.
"Mianhei,gomawo..."
Bisikan tu....Argh!Tiba'2 penglihatanku menjadi kabur.Kali terakhir pandanganku tertangkap kepada seseorang iaitu.....Jin hyung sebelum semua menjadi gelap....
End Jimin P.O.V
Bush!
"Taehyung!!"
Sepantas Taehyung jatuh,sepantas itulah Jimin berlari terjun ke dalam laut.
Semua tergamam.Memandang Jimin dengan pandangan terkejut.Sejak bila kawan mereka itu pandai berenang?Yang mereka tau satu'2 nya kawan mereka yang pandai berenang ialah Seokjin....takkan lah....
Taehyung P.O.V
Sorry guys tapi aku tak mampu.Aku tak mampu nak tahan semua ni.
Aku melangkah kebelakang.Nafasku ditarik dan kemudiannya dihembus.
Ini yang terbaik untuk aku dan bts!
Aku terus berlari sehinggakan badanku terasa ringan bebas di udara.
Thanks korang!
Bush!
Tubuhku tergelam di dalam air.Aku tidak cuba menahan nafas.Kerana
sememangnya aku nak................………………………………………………………………………………………………………
MATI...Tiba'2..
Bush!
Aku melihat kearah bunyi tersebut.
Jimin?Eh Jin?
Dalam satu masa,dua wajah berlainan muncul.Namun aku tidak peduli.Aku memberikan senyuman kepadanya sambil itu aku cuba melontarkan kata-kata selamat tinggal.
Penglihatan yang tadinya jelas mula beransur kelabu.Hanya rangkulan di tubuhku dibawa ke atas sahaja dapat aku dapat aku rasa sebelum semuanya menjadi gelam gelita.
YOU ARE READING
Run.... (Malay ff) (Hold-on)
Фанфик"Friend Never Die" - itulah slogan mereka bertujuh. Takkan melupakan antara satu sama lain. Tetapi kehidupan mereka sehari-hari telah beralih wajah apabila kehilangan seorang rakan sekumpulan tanpa mengetahui perkara yang perlu diketahui.