"Hajima!Yoongi hyung!Please?Berhenti?"
"Kau tak faham!Aku penat buat lirik tu sampai tak tidur malam kau tau?Last'2 apa aku dapat?Orang curi aku punya lirik!!Arrgghh!!!!Kenapa lepas hyung takde nasib aku jadi malang?Jin hyung mana kau?Kenapa kau tinggalkan aku?Kenapa kau tak bawa je aku?"
"Yah!Hyung!Apa yang hyung cakap ni?Jin hyung pergi takde kena mengena dengan nasib hyung!Please la hyung..."
"Arrgghhh!!!Senyap arh!!!"
"Jungkook!!!"
* * *
"Ah...sakit!"Jungkook memegang pipinya yang luka ditumbuk oleh Suga."Tulah kau!Tadi gedik nak sedarkan Suga hyung!Sekarang sapa yang kena?Sapa yang sakit?"Jimin membebel sambil merawat luka Jungkook.
Jungkook mencebik.Salahkah dirinya kalau nak sedarkan orang kearah kebaikan?Dia taknak hyungnya jadi sebegitu.Mabuk sepanjang masa.Dia nak hyungnya yang dulu.Baik,prihatin dan rajin.Kenapa begitu senang hyungnya berubah?
"Ala...kookie cuma nak sedarkan dia.Kookie nak dia jadi macam dulu.Kookie tak suka hyung yang sekarang!"
Jimin mengeluh.Sememangnya dia pon tidak berkenan dengan perangai hyungnya itu sekarang.Dia melihat ke luar.Ternampak sesusuk tubuh seseorang yang dikenalinya.
'Itu kan....'
'Taehyung!'getus hatinya.
Dia terus berlari ke luar rumah.
"Jimin hyung!!!!"Jungkook yang pelik melihat Jimin yang tiba'2 lari,menjerit.Namun jeritannya langsung tidak diendahkan.Dia mengikuti Jimin dari belakang untuk mengetahui hal yang berlaku.
"Cepatnya Jimin hyung lari.Haih..."Jungkook mengeluh kecil.Dia kemudiannya kembali masuk ke dalam rumah.
Jimin P.O.V
"Sshhh!"aku memberi isyarat supaya senyap kepada Taehyung.Aku taknak Jungkook nampak.Ya.Kami tengah sembunyi di sebuah lorong kecil.
Setelah memastikan Jungkook sudah pergi,aku menoleh kearah Taehyung.Kelihatan mukanya seperti menyimpan satu rahsia besar.Aku mesti korek rahsia dia!
"Tae,kau ada masalah?"
"M-mana ada!K-kau merapu a-apa ni?"
"Kau jangan nak menipu la!Aku kenal sangat kau!"
Aku tersentak.Taehyung menangis?Aku ada salah cakap ke?
"T-tae?S-sorry-"
Tak sempat aku ingin menyambung kata'2ku,tiba'2 Taehyung memelukku.
"Aku takut Jimin...aku takut....aku dah bunuh orang...."Aku sangat terkejut dengan luahan Taehyung sampaikan pelukan tadi dilepaskan.
"K-kenapa kau buat macam tu?"
Jimin P.O.V end
"Namjoon?"
Namjoon menoleh kearah suara tersebut.
"Oh hai Jhope!"
Jhope tersenyum.
"Kau buat apa kat sini?"tanya Namjoon sambil matanya ralit memandang langit yang indah pada malam itu.
"Aku saja datang melawat kau.Nak tengok macam mana kau kerja.Duduk rumah bosan."Jhope juga turut memandang ke langit.
"Apa'2 la."
"Kau tak rindu Jin hyung?"
Rapmon menoleh kearah Jhope.Senyuman kecil diberikan lalu kembali memandang langit.
Sorry part ni pendek.Author takde idea+busy dengan school.Btw vote and comment nae?Lagi banyak komen lagi cepat and lagi panjang update.
YOU ARE READING
Run.... (Malay ff) (Hold-on)
Fiksi Penggemar"Friend Never Die" - itulah slogan mereka bertujuh. Takkan melupakan antara satu sama lain. Tetapi kehidupan mereka sehari-hari telah beralih wajah apabila kehilangan seorang rakan sekumpulan tanpa mengetahui perkara yang perlu diketahui.