Move On

1.6K 145 0
                                    

"Tipulah kalau aku cakap tak!" Balas Namjoon sayu.

Sama-sama berdiam diri sebelum salah seorang dari mereka berdehem kecil lalu terburailah suara tawa.

"Kita kena fikirkan sesuatu. Kita kena move on hyung, kita tak boleh macam ni!" Hoseok bersuara memecahkan keheningan.

"Ya hyung tahu. Kalau kita berterusan macam ni kita tak akan berjaya. Kamu ada cadangan?" Tanya Namjoon.

"Buat masa ni takde lagi. Apa kata kita balik dulu then kita berkumpul ramai-ramai? Macam mana?"

"Ok jom!"

Jungkook p.o.v

"Aikk mana Jimin hyung? Tadi lalu sini tetiba hilang? Haish ni yang tak suka ni. Balik jelah!" Omel Jungkook sendirian.

Jungkook p.o.v end

"Hyung, Takde orang lah dekat rumah!" Laung Hoseok kepada Namjoon.

Namjoon kehairanan apabila mendengar tiada orang di rumah. Tiba-tiba Namjoon mendengar derapan tapak kaki di belakangnya. Dia menoleh.

"Jungkook! Kus semangat hyung taw!"

Jungkook ketawa terbahak-bahak mendengar hyungnya melatah.

"Mana semua orang? Kau dari mana? Muka kau dah kenapa?" Soalan demi soalan dituju Hoseok kepada Jungkook. Belum sempat Jungkook hendak menjawab Jimin mencelah dari belakang.

"Kitaorang jalan-jalan tadi. Kookie lambat sangat tinggal jelah, hahaha! Muka dia tu, ha baik sangat nak 'tolong' sedarkan Yoongi hyung last-last hyung yang sedarkan dia balik. Padan muka!" Sindir Jimin disambut tawa masing-masing. Jungkook hanya menarik muka seposen-nya.

Di ruang tamu.

"Ok semua ada kecuali yoongi. Dia kemana?!" Tanya Namjoon kepada Jimin. "Entah lah lepas gaduh tadi terus keluar. Tunggu kejap lagi balik lah tu."

10 minit kemudian...

Pintu rumah dikuak dari luar. Yoongi masuk kedalam rumah lalu bersuara, "ko-korang dah kenapa pandang aku camtu?" Tanya Yoongi.

"Kitaorang tunggu kau lah? Kau pergi mana?" Balas Jimin.

"Hah yang kau tercegat apa lagi dekat situ? Sini lah cepat!" Sampuk Hoseok.

Tanpa melengahkan masa mereka memulakan perbincangan. Riak diwajah masing-masing terlihat begitu series dituruti anggukan member BTS.

Keesokkan harinya,,,

"Guyss, semalam cakap nak jogging sesame, cepat lah bangun!!" Jerit Si maknae begitu semangat.

T.H.R.O.W.B.A.C.K,,,

"Okey macam ni, aku ajak korang berhimpun kat sini sebab aku ada hal nak bincang dengan korang. Aku tak nak cakap banyak aku nak straight to the point. So korang dengar..." Namjoon memulakan perbincangan setelah kesemua member BTS mencukupi. 5 orang saeng nya hanya memdengar dan mengiyakan nya sahaja.

"Mulai esok hari, kita kena move on. Kita tak boleh berterusan macam ni. Kalau terus macam ni apa akan jadi dgn BTS? Dimana BTS? Itu soalan first yang ARMY akan tanya. Perkara yang dah lepas kita biarkan. Aku ada aktiviti untuk esok. Pukul 7 aku nak kita semua berkumpul dekat sini then kita jogging sesama sepanjang Sungai Han. Aktiviti seterusnya nanti kita bincang sesama lagi ok. And sekarang dh lewat so masing-masing boleh bersurai." Dia bergerak ke biliknya seusai berkata-kata.

"Korang jangan lupa tau esok!" Jungkook Si Bunny mengingatkan hyung2 nya itu.

Sorry kalau takbest...

Author asy_anim

Run.... (Malay ff) (Hold-on)Where stories live. Discover now