"Huwaa....ngantuk!Nak tido!Omma tolong chimchim...chimchim nak tido!"Jimin merengek.Harapannya sekarang ialah mereka membenarkan dia berasmara dengan katil kesayangannya.
"Dah jom cepat!Kita dah lewat ni!Lepas ni nak breakfast pula!"
Buk!
Jimin memegang dadanya.Sakitnya hati dek kerana tidak dilayan.Huwaa...omma!Jimin meraung dalam hati.
Walaupun luka di hati belum terubat,Jimin gagahkan diri mengikuti rakan-rakannya yang segak berpakaian sukan untuk berjogging.Yeah,berjongging.Aktiviti yang paling dia malas.Memanglah semua orang maklum yang dia suka bersenam tapi berjoging bukanlah tersenarai dalam aktiviti bersenam baginya.
"Yah Jimin!Cepatlah sikit!Kitorang tinggal nanti kang!"
"Dipersilakan...Jimin izinkan korang untuk tinggalkan Jimin.Jimin tak kesah pon."Jimin tersenyum comel.Harapannya untuk berasmara dengan katilnya hampir berjaya!
"No!Ke kau nak buat tu?"
F.L.A.S.H.B.A.C.K,,,
"Mulai esok hari,kita kena move on.Kita tak boleh berterusan macam ni.Kalau terus macam ni apa akan jadi dengan BTS? Dimana Bts?Itu soalan first yang ARMY akan tanya.Perkara yang lepas kita biarkan.Aku ada aktiviti untuK esok.Pukul 7 aku nak kita semua berkumpul dekat sini then kita jogging sesame sepanjang Sungai Han.Aktiviti seterusnya nanti kita bincang sesame lagi ok.And sekarang dah lewat so masing-masing boleh bersurai."
"Ala...Jimin malas la."
"Tulah aku pon malas!"
"Aku taknak join"
Namjoon mengeluh.Dia sudah menganggak reaksi rakan'2 nya.Dia mengetuk meja bulat dihadapannya,mendiamkan rakan'2 nya yang sibuk merungut.Walau macam mana pon,dia terpaksa gunakan cari ni...
"Sapa yang tak join dia kena buat SEMUA kerja rumah.Termasuk CUCI TANDAS dan CUCI PAKAIAN member'2 bts.No excuse!"Perkataan semua,cuci tandas dan cuci pakaian ditekankan.Dia tahu rakannya amat membenci perkara'2 tersebut.Yeah,diorang pemalas.Kecuali Hoseok.Dia rajin namun bila mood rajinnya on je lah.Seusai berkata'2,Namjoon terus bergerak ke biliknya yang terletak hanya bersebelahan dengan ruang tamu itu.
"Korang jangan lupa tau esok!"Jungkook Si Bunny mengingatkan hyung'2 nya itu sebelum mengikut langkah Namjoon masuk ke bilik.
E.N.D..F.L.A.S.H.B.A.C.K
"Takpelah hyung.Jimin ikut la!Jimin baru teringat yang Jimin lama dah tak jogging.Ok la jom cepat!"Jimin terus berlari ke rakannya yang lain tanpa menunggu Namjoon membuka mulut.
* * *
"Kau ok tak ni?"tanya Jimin risau.Dahi Taehyung disentuh namun cepat'2 ditepis Taehyung.Jimin agak terasa dengan perbuatan Taehyung namun dia hanya membiarkan sahaja perasaan itu tertanam di dalam hatinya.
"A-aku ok ja."
"Kau tipu!"
Taehyung mengalihkan pandangannya daripada wajah Jimin.Baginya wajah Jimin sekarang sangat meremangkan bulu romanya.
"Aku kata aku ok maknanya aku ok la!"
Jimin tersentap.Tidak sangka rakan baiknya itu akan menjerkahnya sebegitu.Dia bangun dari bangku yang tersedia.Ditatap lama wajah Taehyung sebelum pergi meninggalkan Taehyung di situ.
"Aku nak balik dulu.Ada hal.Bye!"Seusai berkata,Jimin terus meninggalkan rakan'2 nya yang masih terpinga-pinga.
Bts kecuali Taehyung memandang sesama sendiri."Kenapa tu?"
"Entah"
Taehyung menundukkan kepalanya.Dia rasa sangat bersalah kepada Jimin.Jimin selalu saja mendengar luahan hatinya,risaukannya namun sekarang?Apa yang dia balas?
'Mianei Jimin-ah....'
Sorry part ni pendek.Author kekeringan idea sekarang ni.Lagi'2 homework yang bertimbun mintak diisi.Yeah,kehidupan seorang pelajar kan?Hahahaha...btw thanks sudi baca.Author rasa reader ff ni makin berkurang.Hahahaha...author faham.Thanks kepada yang setia menjadi reader ff ni dan welcome to new reader.Ok la!Annyeong!Pm me ( ChimChim030 ) or author asy ( asy_anim ) kalau korang ada idea untuk next chapter nae?
YOU ARE READING
Run.... (Malay ff) (Hold-on)
Fanfic"Friend Never Die" - itulah slogan mereka bertujuh. Takkan melupakan antara satu sama lain. Tetapi kehidupan mereka sehari-hari telah beralih wajah apabila kehilangan seorang rakan sekumpulan tanpa mengetahui perkara yang perlu diketahui.