Hoofdstuk 8

20 2 2
                                    

"En toen zag die mislukte mango mij dus..." zeg ik beschaamd.

"Wacht de mislukte mango? Je bedoelt Oliver?!" giert ze uit.

Ik moet nu ook wel lachen als ik me bedenk hoe knullig het eruit heeft moeten zien. Ik al ondertussen een zak chips erbij en duw die in haar gezicht als teken dat ze wat moet pakken. En eigenlijk ook zodat ze een keer ophoudt over hoe 'leuk' Oliver is.

"Misschien kunnen we morgen wel naar de stad ofzo, gewoon wat doen." Stelt ze voor.

"Uhm jaa is goed, waarom niet."

"Dan bel ik alvast mijn moeder op dat ik blijf slapen." zegt ze giechelend terwijl ze haar mobiel al in haar hand heeft. Ik rol met mijn ogen en begin te lachen.

"Dan kunnen we ook weer verder met American Horror Story!" Roept ze ook nog enthousiast. Charlotte is zo'n klein kind dat veel te enthousiast wordt zodra ze iets gaat doen dat leuk is.

"Zo dat is geregeld," Zegt ze zelfverzekerd als ze weer de kamer in komt lopen. "Ze brengt de spullen zo."

Ik knik goedkeurend als teken dat ik het gehoord heb. "Wil je warme chocolademelk?" Vraag ik en ik krijg geen antwoord, ik zucht. "Met marshmallows?" Ineens kijkt ze heel vrolijk alsof je een kleuter een snoepje geeft.

We lopen de trap op opweg naar de keuken. Daar pak ik twee hot chocolate mokken en giet ze vol met chocolademelk. Ik stop ze in de magnetron op 600 Watt voor 1 minuut en 32 seconden. Waarom die 32 seconden en niet gewoon 30? Omdat dat in mijn hoofd toch dat laatste beetje verschil geeft. Ik stel u voor aan de logica van Alice!

-Piep piep piep- We rennen naar de magnetron en doen de deur open. Ik pak de mok als eerst en loop grijnzend naar het aanrecht. Charlotte kijkt me semi-boos aan en gaat haar mok ook halen. Ze had natuurlijk verwacht dat ik die mee zou nemen, maar nee waarom zou ik?

Ik pak de slagroombus en spuit een mooi toefje op mijn chocolademelk daar strooi ik dan mijn minimarshmallows overheen. Perfect! Dan pak ik er nog een muffin bij, kan niet ontbreken natuurlijk en loop richting de bank.

Maar natuurlijk gaat het daar weer mis, want wie struikelt er over een paraplu? Alice! Wie legt er dan ook een paraplu midden in de kamer? Wat een afschuwelijke aap. Gelukkig viel ik niet helemaal op de grond en ving ik mezelf optijd op, maar nu is mijn chocolademelk verprutst...

Als Charlotte haar spullen zijn aangekomen en de chocolademelk op is lopen we naar boven. Ik start mijn laptop op voor Netflix en Charlotte haalt een zak popcorn uit haar tas,ze trekt haar wenkbrauwen een paar keer op en sheurt de zak open. Ze gooit er om de 10 seconden 1tje naar mijn hoofd. Uiteindelijk ren ik naar haar toe en gris de zak uit haar handen. Ik pak een hand vol popcorn en gooi die over haar heen. Het popcorn-gevecht is begonnen!

------------------
Heee mensennn, ik had even een vraagje, want ik wil meer boeken schrijven. Maar wat vinden jullie? Moet ik eerst deze helemaal af hebben of nu al beginnen met andere boeken? En hebben jullie dan misschien suggesties?

Xx me!

Wait! He loves... ME?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu