GHOST STORY IN SCHOOL

48 5 0
                                    

Xiao telah memulakan Langkah Masuk Sekolah.menengah .baru di Seoul ...u
Xiao barasa malu malu kucing. Maklumlah. Baru dtg ke sini. Dia rasa Janggal. Xiao telah melangkah masuk.ke kelas 5mansae... semua murid yg sedang berbual mula berhenti dan mengalih perhatian ke Xiao.Terutama Pelajar lelaki. XIAO semakin malu ..

Cikgu Lee: ok pelajar. Kita ade pelajar baru di sini. Nama dia cheng Xiao. Dia China mix korea. Dia mula berpindah ke sini.jadi mmperkenalkan diri anda.

XIAO : Anyeonghaseyo. Nama saya Xiao. Saya merupakan pelajar baru di sini . Sila beri tunjuk ajar kepada saya. Terima kasih.

CIKGU LEE: Xiao kamu bole duduk di sebelah Park Bona . tu dia baik..bole tunjuk ajar kepada kamu..

Xiao melangkah pergi ke Arah tempat duduk itu. Dia duduk di sebelah Perempuan itu. Perempuan itu nama Bona

BONA itu menegur Xiao

Bona : Hai. Awak

BONA : Hai *nada Tinggi*

Bona : eeeiii.. Garang gila Perempuan ni.. mesti panas baran *berkata dalam hati*
BONA menghulurkan tangannya untuk salam.

Nama saya park Bona . Selamat berkenalan.

Xiao: nama saya Cheng Xiao.. selamat berkenalan juga *Xiao tersenyum *

Peramah gak. BONA ni -..- kata Cheng Xiao dlm Hati...

TIME REHAT
Selesai sahaja..Waktu rehat telah tiba .semua pelajar Telah meninggalkan Kelas..mereka pergi kantin membeli makanan..kecuali Cheng Xiao. XIAO tidak suka membeli makanan. Dia bawak bekalan makan sendiri.dia perlukan tempat untuk makan.
Lagipun dlm kelas tidak bole makan. Peraturan di sekolah ni ketat.
Tiba2 dia ternampak Bona duduk dgn beberapa orang perempuan . NAYEON . MINA. SEOLHYUN. DAN YERI smbil makan di situ Xiao pun.pergi ke situ.

XIAO: maaf mengangu bole saya tumpang duduk di sini sekali? Bole tak?

Mereka Semua: Boleh apa salahnya..

Xiao duduk di situ. Dan terus Join dgn merekA..

Seorang Ppuan Bernama Nayeon telah bercakap kepadanya

Nayeon: Xiao awk. Nak tahu cerita tak? Sebernya Sekolah ni ade hantu tau..ramai Pelajar Senior kita nampak hantu perempuan Berambut panjang dekat perpustakaan.

BONA : iya. Benar... Ramai ckp bnda yg sama. Diorang nmpk ade hantu
Tapi kami tak Pernah nampak lah..kelas Kami bkn dekat dgn area Situ.

MINA : Lagipun Kelas Senior dekat dgn perpustakaan.. dan Mereka cakap..mereka kerap nampak Hantu di Area perpustakaan tu.. sejak tu ramai tak berani pergi ke situ.

SEOLHYUN: Ade yg saksi nampak Hantu tu boleh merupai manusia...
WOAHHH... MMG PELIK..

YERI: korang..ni sudah2 ah sembang topic tu..kang nampak Betul mati terus. *kertawa*

-BERSAMBUNG -

THE WOMENWhere stories live. Discover now