Chap 1

307 19 4
                                    

Hari ini,sudah masuk setahun Jira pergi meninggalkan mereka. Sudah masuk setahun juga umur Jihae. Dan , masuk setahun juga Jihyun membenci adik perempuannya itu.

Semenjak permergian Jira , Jimin sudah hilang semangatnya. Semasa practice , konsert , or show , dia tersenyum hanya untuk peminat mereka.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Fuhh,penatnya harini. Tolong Jin hyung kemas rumah , teman si kookie tu buat biskut , kena pergi BigHit , ambik Jihyun dari tadika. Huhuhu"keluh Jimin smbil merebahkan dirinya di atas sofa.

Ya,dia sudah pindah kembali ke rumah yg digelar 'J Family House'


"Eee ! Pergilah ! Sebok je nak main dalam bilik aku !"

Jimin terdengar bunyi hempasan pintu.

BAM!!

Dan kedengaran juga bunyi tangisan.

HUWAA!!

"Heih, gado lgi la tu dua beradik tu. Bilalah kamu boleh terima adik kamu Jihyun..."keluh Jimin.

Jimin keluar dari biliknya. Seperti yg disangka , Jihae duduk smbil menangis di hadapan bilik Jihyun. Jimin mendukung Jihae.

"Shut shut. Alalala ank appa ni. Tknklah nangis nae. Jom appa buatkan susu pstu tidur nae"kata Jimin smbil mendukung Jihae menuju ke dapur.

Jimin meletakkan Jihae di dalam buaian bayi.

"Dh,kamu main dlm sini dulu nae. Appa buat susu kejap."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Biaselatu Jimin. Asyik mengamuk je dgn adik dia. Tk hbis2 mrh psl kejadian tu."kata Jin smbil membasuh pinggan.

"Jimin tau but dh setahun kot. Hm"jeluh Jimin smbil bermain seutas rantai di tangannya. Rantai yg dipakai oleh Jira sebelum...pergi. Perlahan-lahan dia menitiskan airmatanya mengingatkan keadaan Jira pada kejadian itu.

Jin yg terlihat Jimin begitu pergi ke arahnya dan menenangkannya.

"Dhlh Jimin.Benda dh lps."kata Jin smbil mengurut-ngurut belakang Jimin.

'Aku kena rahsiakan dari dia'desis hati Jin.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Annyeong ank2 buah kesayanganku. Muah ciked."sapa Taehyung smbil mendukung JiHyun. Jihae berada di dukungan(?) Jimin.

"Annyeong pkcik Taehyung !"balas JiHyun smbil bermain-main rmbut Taehyung. Jihae hanya tergelak di pangkuan Jimin.

"Jihyun, Jihae msuklah. Pergi main dgn Taeyoung and Taeyeon"arah Taehyung. Jihae diberi kebebasan untuk berjalan . Eceh ayt ~.~
_______________________________________
Annyeong readers !
So,mcm yg dinantikan Siblings goals season 2 already released!!
So,please enjoy and dont forget vite and recommend.

Siblings Goals 2 Where stories live. Discover now