Chap 7

105 9 9
                                    


3 Julai 2016
Jimin pov
Jam loceng berdering di sebelah telingaku.Ahh..bingit kataku di dalam hati.Aku melihat JiHyun dan Jihae masih tidur. Aku tersenyum melihat mereka. Kerana,aku bersyukur kerana masih ada mereka. Harini,hari yang amat bermakna bagiku.
-

-
Selesai mandi,aku turun ke bawah untuk bersarapan. Aku melihat hanya Jin hyung dan Jhope hyung sahaja sudah bangun.
"Morning:)"sapa mreka.
Aku hanya tersenyum memandang mereka.

Aku menarik kerusi yang berada di hadapan Jhope hyung. Jhope hyung sedang membaca surat khabar.
(A/N:Woww!Maturednya Jhope😂)
-

-
Jin hyung mengambil tempat diantara aku dan Jhope hyung. Jin hyung memandang aku yang sedang menghirup secawan kopi. Aku berasa tidak selesa dengan pandangannya.

"Wae hyung?"soalku sambil mengusap belakang leherku.
"Jangan buat-buat lupa."katanya tegas.
"Lupa apa?"soalku bingung.
"Tentang harini"
Aku tidak lupa pasal harini. Dan aku takkan lupakan pasal harini. Ya,harini hari jadi isteriku, Kim Jira.

"Takkanla chim lupa kot hyung😊. She's the most precious thing in my life💕"Ya,sesungguhnya aku amat menyayangi Jira lebih dari apapun.

Aku nak sangat sambut hari jadi Jira,tapi.... dia dah takda. Tkde siapa pon boleh gantikan dia. Kalaulah,masa boleh diputarkan balik,aku nak sangat tolong Jira masa tu.
(A/N:Please refer season 1 klu nk tau tolong apa.)
Aku hanya mampu,
menangis di dalam hati.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jungkook Pov
Aku bersiar-siar di sekitar kawasan perumahan omma Jira. Oh ya,kami mengambil keputusan nak tinggal sini sebulan. Ya,seperti biasa tiada apa yang hendak dibuat kat rumah. Jimin hyung?Sibuk ngn anak dia. Taehyung hyung?Pun sibuk ngn family dia. Jin hyung?Dh sibuk dah ngn 'yeochin' baru dia🌚. Namjoon hyung?Sibuk ngn Suga hyung buat lagu. Jhope hyung?Busy carik idea choreography. Haih,aku je yang tk sibuk memandangkan aku maknae. Aku mengenakan pakaian 'All Black'.

(A/N:Swag bukan?😍😍💕)Aku memandang sekeliling kawasan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(A/N:Swag bukan?😍😍💕)
Aku memandang sekeliling kawasan itu. Tkde apa pon yang ditengok. Bnda sme je hari2 tgk. Kehkeh. Aku duduk di sebuah bangku yang terletak di bahu jalan.

"Mnela tau,aku dok lepak2 sni tetibe terserempak ngn Eunhwa ke. Kihkih"kataku di dalam hati.

Masin mulut aku,tup tup muncul Eunhwa depan aku.
Jeng jeng jeng~
Membulat mata aku ternampak dia. Lantas,aku membetulkan penampilanku. Dia tersenyum apabila melihatku.

 Dia tersenyum apabila melihatku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku membalas senyumannya. Dia kelihatan simple dgn rambutnya tidak diikat,baju lengan panjang basic colour dan seluar jeans skinny hitam. Just perfect for my eyes.

"Eh,Jungkook^ Awak buat apa kt sni?"soalnya. Dia mengambil tempat di sebelahku. Aku sudah tergamam. Jantungku berdegup laju .

Dup dap dup dap!

"Haih,dh knapa plak ngn aku nih?"keluhku di dalam hati. Tknk nmpk sngt aku gelisah apabila bertemu dgn Eunhwa.

"Err,tkde. Saje je lepak2 ambik udara segar."balasku.
"Hyung2 awak semua mana?"soalnya lagi.
"Haduuu,dhlh tu. Stopla buat aku gelisah. Omma!!~~"omel hatiku.
"Diorang busy. Okayla wak saya balik dulu annyeong😉"kataku smbil 'wink' ke arahnya. Sempat lagi kehkeh.
-

-
Still Jungkook Pov
Aku termenung smbil menongkat kepalaku di atas meja belajarku. Terkenangkan Eunhwa tadi.
"Kenapa ngn aku nih?Dh tersuka Eunhwa tu ke?"keluh hatiku.

KNOCK!KNOCK!

Aku menoleh kearah pintu. Ternyata Jimin hyung.
"Boleh hyung masuk?"soalnya. Aku menggangguk. Jimin hyung mengambil tempat disebelahku.
(Actually,katil Jungkook tepi meja belajar dia so kirenye Jimin duduk kt sisi katil Jungkook menghadap Jungkook ha pepaham jela😂)

"Gwenchana?"soalnya. Aku masih termenung. "Jungkook??"soalnya lgi. Aku tetap melayan perasaanku. Jimin hyung mengeluh lalu bangun dan ingin keluar dari bilikku.

"Hyung..."panggilku. Jimin hyung menoleh kearahku. Aku menggeleng tanda 'tkde papela'. Jimin hyung menggeleng lalu meninggalkn aku.
_____________________________________
Jungkook nk ckp apa sebenarnya tu dgn Jimin?😏
Vote?Comment?✨
Rewards: Updates👌✨

Siblings Goals 2 Where stories live. Discover now