Kring! Kring!
Telefon Jin berbunyi.
"Yeobsaeyo?"jawab Jin. Dia menanti jawapan dari 'penelefon' itu.
"Annyeong. Saya ni. Manager kamu. Kamu semua kne segera balik ke Seoul. Ktenya ada hal pnting yg Encik Bang nk bincang"panggilan terputus.Jin terkesima sebentar.
"Pe bende ni?"bisik hatinya. Dia segera mendapatkan member yg lain."Korg!!Korg!! Kita kne balik Seoul skrg. Manager kita suruh" kata Jin kpada mereka. Mereka semua agak terkejut dgn kata-kata Jin.
"Wae kne balik?"soal Suga.
"Mnela aku tau. Dh dia suoh balik🌚"balas Jin dgn malasnya. Banyak tanya pula mereka ni.
••
Bighit Entertainment
2 bulan lalu
"Sebenarnya tuan,saya nk buat BTS ni popular gila smpi smua fans jd 'sasaengfans' kt diorg" Lelaki dihadapnnya ialah pengarah syarikat BigHit itu. Lelaki itu mengusap dagunya(?)."Baiklah. So apa plan awak?" Lelaki memperbetulkan kedudukannya lalu memandang manager Bts itu.
"Saya plan nk buat holiday diorg kt Busan. And then,sebarkan every location diorg kt Army."
Bang pd nim nama yg dikenali sbagai pengarah syarikat BigHit itu. Dia hnya memandang kosong manager itu dan mengangguk perlahan.
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫Sedang mereka sibuk mengemas barangan mereka,Jimin tersedar sesuatu. Jungkook . Dia tidak lihat Jungkook dari td. Dia meninggalkn sebentar barangannya. Dia segera ke bilik Jungkook untuk melihatnya. Tapi malangnya, Jungkook tiada. Jimin pantas memberitahu hyung2nya.
"Hyung2!! Jungkook takde!!" Jin dan Namjoon tersentak apabila terdengar Jimin berkata begitu.
"Mne pulak dia pegi ni? Org lg nk cpt"bebel Jin. Namjoon hanya mengeluh berat. Jungkook si maknae itu memang. Suka je buat masalah.Sejak dua menjak ini Namjoon perasan prangai Jungkook sperti smacam shaja. Tpi,tak ditanya plak knapa.
"Tkpela,biar hyung pergi cari dia. Klu hyung balik lambat,korg smua balik dulu tau. Jgn tggu hyung." Sememangnya Jin mmg hyung yg syg akn adik2nya.
••
Jungkook duduk memandang pemandangan laut. Dia mmg suka akan pemandangan laut. Bila dia melihat laut,dia tringat Jira."Aku tknk balik Seoul. Aku tknk tinggalkn tmpt ni. Aku tknk tinggalkn.... Eunhwa...." Air mata Jungkook deras mengalir. Dia menyesal tidak menerima Eunhwa dahulu. Dia kejar-kejar si Jira tu last2 Jimin jugk yg bernasib baik dpt dia. Tpi skrg,Jira dh tkde. Yg ada pun Si Shin Jira jiran omma Jimin.
Dia mengeluarkn sesuatu dari poketnya. Sekeping gambar dan sebuah teddy bear kecil berupa arnab. Gambar itu ialah gambar dia bersama Jira. Dan teddy bear itu.... ialah pemberian Eunhwa.
Sbenarnarnya,dia runsing dan stress dgn hidupnya kerana dia keliru dgn hatinya.
Adakah dia masih mencintai Jira atau mula menyayangi Eunhwa ?
Soalan itu dri td bermain di fikirannya.
Dadanya tiba2 sakit. Dia memegang dadanya. Dia mengerang kesakitan.
Kring!Kring!
Telefonnya berdering. Dlm kesakitan,dia mengeluarkan telefonnya dari poketnya."Jin hyung💖" Nama yg terpapar pada skrin telefonnya. Dia tidak mampu untuk mengangkat panggilan telefon itu. Dan akhirnya,dia pengsan dlm kesakitan.
••
Jin memandu kereta ke merata tempat. Tetapi,tidak dijumpai juga si Jungkook tu."Haih,mne pula si Jungkook nih" keluh Jin. Boleh dikira sudah satu Busan dia pusing. Tiba-tiba dia tringat sesuatu.
Pantai Busan.
Ya,Jungkook amat suka pantai itu.
Dia memecut keretanya ke pantai itu. Dia berlari keluar dari keretanya dan trus mencari Jungkook.
"Jungkook! Jeon Jungkook!" Tiada sahutan. Dia mencari pula Jungkook di tempat mereka dtg bersama ahli lain tempoh hari.
Tekaannya btol. Jungkook terbaring smbil telefonnya tercampak dri tgnnya.
"JEON JUNGKOOK!!"teriaknya. Dia segera berlari ke arah Jungkook dan memangku kepala Jungkook di pahanya.
Jungkook sperti org yg sesak nafas dlm nyawa2 ikan. "Hyung......"pnggilnya dgn nada lembut. Dia terus rebah di pangkuan Jin.
"Jungkook! Jungkook!"Jin menampar-nampat sdikit pipi Jungkook.
Tiada respon.
"Kyaaa! Knapa ngn kau nih?"Jin memandang sekeliling jika ada org yg dia boleh minta tolg.
Tiada sesiapa.
"Terpaksalah aku bawa dia g hospital" Jin mengendong(?) Jungkook ala bride style masuk ke dalam kereta. Dia membaringkannya di tmpt duduk blakang dn menyelimutinya.
"Heih,apalah yg jdi kt kau smpi jd cmni..." Jin menutup pintu blakang. Dia msuk ke tmpt pemandu. Dia memakai seat belt. Sempat lg dia membetulkn masknya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Setibanya di hospital,Jungkook dikejarkan ke wad kecemasan. Jin amat risau dgn keadaanya.Kring! Kring!
Telefonnya berdering. Tertera nme 'Min Yoongi💫' disitu. Segera ditekan butang hijau di skrin telefonnya."Yeobsaeyo? Cmne? Dh jumpa Jungkook?" Jin mengeluh. Dia bersandar pada dinding.
"Dah.. Tp..."
"Tp?"
"Dia pengsan. Kitorg kt hospital skrg..."
Jin mengibas rmbutnya tnda 'srabut'
"Cmne keadaan dia skrg? Dh okay ke?"
"Tk tau. Doktor tgh rawat lg. Korg jgn risau la nnt aku update psl dia."Talian dimatikan oleh Jin.
Serabut. Sumpah serabut.
"Cik Seokjin?"
_____________________________________
Annyeong readers! Mian lme x update😭 So,here you go~💫Vote?🙈💖
Comment?🙊💕
YOU ARE READING
Siblings Goals 2
FanfictionHye readers~ SIBLINGS GOALS SEASON 2 ALREADY RELEASED!! So,this is Siblings Goals part 2 Sinopsis? Bcela dri part 1 Cast• -Bts -Kim Jira -Shin Jira -Park Taeri Cerita tntg love,family or siblings(?) Dont forget vote and comment^^