Skip
Masa Rehat.."Jimin...Jom lah rehat.." aku berkata sambil menyimpan buku...aku terus tengok Jimin..
"Tidur rupanya...patut pun dari tadi langsung tak ada suara.." kata ku perlahan
'mesti penat dia buat kerja semalam..tadi dia kata 2 jam je dia dapat tidur...' Aku berkata dalam hati...tiba tiba rasa kesian pula dengan dia ni..
Tiba-tiba Jimin terbangun..
"Hmm..kau tunggu aku ke...Mian...Aku tertidur sekejap tadi....Jom lah aku temankan kau pergi kantin.." kata Jimin dengan muka mamai nya..
"Tak apa lah...aku tak lapar pun...awak rehat la...mesti kau penat kan..." tiba tiba aku tersedu....
"Hah..kau tersedu...marilah...Aku tak mengantuk dah.." balas nya...
"Aku beleh tahan lapar lah..." aku tersedu lagi...
"Tak payah tipu lah...kau ingat aku tak tau yang kau menipu..." jawab nya lagi...
"Ishh..mentang-mentang lah aku ni seorang pinocchio... senang lah kau nak tau yang aku ni menipu...." aku membuat muka sedih..
"Hmmm" Jimin ketawa kecil...nampak gelagat aku yang comel..
-------------------------
Skip
Balik..."Hahahahhahah!..lucu juga tadi tu..." Aku ketawa dengan kuat...lucu sangat perkara tadi....
"hahaha..." Jimin hanya ketawa kecil..
"Jom Kita duduk di kerusi dekat taman tu...penatlah.."
Dia mengajak aku duduk di taman..."Selalunya bukan penat pun..kenapa hari ni tiba tiba penat..?" Aku soal dia...Ya selalu kalau jalan kaki balik tak pun dia cakap penat....
"Hmm...tak kan kau tak ingat...aku kan tak cukup tidur..." Balas nya...
"Aku tak ingat.." kataku...Dan aku tersedu lagi... Hish..kacau lah sedu ni..
"Hah...kau menipu lagi..." jawab Jimin
"Ok Lah..jom.." kataku lalu kami pun pergi duduk Kat situ...
"Hmm..yalah yalah...kau tak cukup tidur..." kataku sambung pasal tadi...
"Betullah apa yang aku cakap..." balas nya...
"Dah la..kau senyap...aku nak tidur...." dia menyuruh aku untuk senyap...
Lalu..dia terus meletakkan kepalanya di paha aku...Aku terkejut...Yalah memang pun terkejut...tiba tiba kot....
Dia terus menutup matanya..lama...tiba-tiba
ada sinaran matahari terkena tepat pada matanya...Dan menyebabkan dia membuka matanya kembali...Dia mengangkat tangannya dan menghalang cahaya matahari itu dari pada terkena matanya...
aku membantunya..Aku mengangkat tangan ku lalu menghalang cahaya itu daripada terkena matanya..dia menutup matanya kembali
Dia menjatuhkan tangannya Dan tersenyum...
"Gomawo..." katanya sambil menutup matanya
"Sebab?" Tanya aku
"Sebab kau tolong aku lindung mata aku dari pada terkena cahaya matahari.." Jimin menjawab..
Aku hanya tersenyum..apabila cahaya matahari tu dah tak ada...aku membuka tangan ku daripada melindung matanya...Jimin dah tertidur...
Aku tengok mukanya..agak lama...aku tengok matanya yang tertutup...kemudian aku tengok mulutnya...Hmm Comel...
Aku mengusap rambutnya..
'Hmm...Nak bagi tahu dia ke perasaan aku ni...yang dah bertahun-tahun aku pendam..?Tapi mesti dia tolak..sebab kami dah kawan agak lama...mesti dia anggap aku kawan rapat dia je dan tak ada perasaan dekat aku langsung...mungkin dia cintakan orang lain...Huh Nerin...perasan betul lah kau ni...!' Aku berkata dalam hati sambil menampar muka ku...tak lah kuat sangat.....-------------------------
Rumah...Kami baru balik...Jam menunjukkan jam 6:55...nasib belum pukul 7 kalau tak habis kena ceramah oleh Puan Naeun sebab balik lambat...kami mesti balik sebelum jam 7..itu lah peraturan eonnie...
"Hah...Lambat balik" Kata Naeun eonnie secara tiba-tiba..
"Tak lah...belum sampai lagi jam 7 pun..." jawab aku..
"Yalah...5 minit lagi pun..." eonnie membalas...
"
Hmmm....yalah-yalah.."aku terus naik ke atas bersama-sama dengan Jimin...lalu masuk ke bilik masing-masing untuk membersihkan diri...setelah siap membersihkan diri...aku turun ke bawah untuk makan...
"Cepat...aku kelaparan dah ni.." Kata Jimin menyuruh aku cepat...
"Yalah..." aku terus mengambil tempat duduk di sebelah Jimin...
kami pun makan...selesai je makan...tiba-tiba
"Hah cuci semua pinggan ni" eonnie menyuruh aku mencuci semua pinggan ini...
"Malaslah.." aku membalas Dan membuat muka malas...
"Tak ada malas-malas...." jawab eonnie
"Hmmm..." aku membuat muka marah...
"Tak apa ...kita cuci sama-sama semua pinggan ni.." Jimin membisik kepada aku....
"Tak apa noona kami cuci sama-sama..." kata Jimin kepada eonnie secara tiba-tiba..
"Ok...kalau macam itu..noona naik atas dulu...cuci bersih-bersih tau.." eonnie berkata terus pergi ke bilik nya...
"Jom lah cuci semua pinggan ni..." Jimin berkata terus mengangkat beberapa pinggan..aku pun menolong..
Di dapur...
"kau ni memang pemalas lah..." kata Jimin....
"Hmm...macam la kau tak kenal aku ni..." aku menjawab...
"Huh...pemalas..." kata Jimin terus meletakkan buih di pipi aku....
Bermulalah pertarungan buih...
"ish...kau ni.." aku terus mengambil buih Dan meletakkanya pada pipinya balik...aku Dan Jimin ketawa...
"Oh...nak main ehh...ambik nih.." Kata Jimin dan mengambil banyak buih Dan meletakkanya penuh di muka aku.."Yah!..Dah lah...jangan main lagi..nanti kena marah oleh singa yang garang tu" aku mengutuk Naeun eonnie...hehehehe...
"Kalau noona dengar..habis lah kau kena ceramah..." Jimin berkata...
"Biarlah" aku berkata..Dan kami berdua ketawa lagi Dan sambung mencuci pinggan
Bersambung....
-------------------------Hehehe...part ni dah siap pun. ..tunggu part seterusnya ok...please vote and comment
saya nak bagi tahu yang saya mungkin jarang akan lambat publish sebab internet Kat sini jarang kuat..tapi saya akan cuba publish dengan cepat....so tunggu...
YOU ARE READING
[On Going] Love Is Not Over
RandomCerita ini tentang... Kalau nak tau...bacalah cerita ni... Cast: Park Jimin(BTS) & Son Nerin(Readers) Genre:Love (maybe..sad)