Part 5 [try to confess]

18 4 0
                                    

No One POV

"Jimin..boleh tak teman kan aku hantar buku ni Kat bilik guru..."rayu Nerin lain supaya Jimin menemaninya...

" Jom lah..."balas Jimin malas....

~BILIK GURU~
"Nah cikgu..ni buku-buku Yang cikgu minta hantar tadi....semua dah siap.."Kata Nerin lalu memberikan buku tersebut kepada MR Kim....

" Ok...terima kasih..."kata MR Kim...

Mereka berdua pun berlalu pergi dari situ....

"Jimin...lepas balik sekolah nanti...nak tak kita jalan-jalan...?" Tanya Nerin secara tiba-tiba..sambil menuju ke kelas mereka..

"Hmm...tengok lah kalau aku rajin..." jawab Jimin dengan muka malasnya.....

"Hmm...Bosan lah...tak ada kawan selain daripada kau..."kata Nerin

" kau dah tak suka kawan dengan aku dah...?"Tanya Jimin...

"Bukan dah tak suka...cuma.....yalah kau ni kan seorang pemalas...ajak jalan-jalan pun tak nak..."jawab Nerin..

" Siapa kata aku tak nak jalan-jalan... aku nak lah...Dan lagi satu aku ni bukan pemalas...Faham!?"kata Jimin Dan menjeling ke arah Nerin...

"Aku tak Faham.." Jawab Nerin sambil memeluk tubuh Dan memandang ke arah lain mengelak daripada memandang Jimin...takut lah tu tengok Jimin ...hehehe

"'Hish...yalah balik nanti kita jalan-jalan.. ok?.." Jimin memujuk Nerin yang macam nak menangis dah...

"Yeah...thanks...ada juga yang sudi nak temankan aku...."kata Nerin dengan gembiranya...

" Hmm..."Jimin tersenyum saat melihat telatah Nerin yang melompat keriangan seperti budak2 itu....bagi Jimin...Nerin sangat comel apabila berbuat begitu.....

*KRING*

Lonceng sekolah dah pun berbunyi menandakan semua murid dah boleh balik..

"Hmm...Jom lah" kata Jimin kepada Nerin....

"Nae..."

-------------------------
"Nah....aiskrim Kau..." Jimin memberikan aiskrim yang di beli olehnya kepada Nerin...

"Gomawo..." Nerin mengambil aiskrim tersebut....

Jimin pun duduk di sebelah Nerin...lalu dia menanyakan soalan kepada Nerin....

"Nerin..."

"Nae?..."

"Aku nak Tanya kau soalan ni.."

"Bwoya...?.." Nerin melihat ke arah Jimin...

"Sebelum ni...Kau pernah tak suka seseorang...?" Tanya Jimin...

"Pernah..." jawab Nerin

"Nugu..?.." Tanya jimin kembali...

"Aku sukakan dia dah lama... sehingga lah sekarang....tapi...." Nerin menundukkan kepalanya...

"Tapi apa..?..." ketiga Kali Jimin menanyakan soalan...

"Tapi.....Kau tak perlu tahu lah....sebab ni secret aku sorang je...^=^." Nerin menayangkan Gigi putihnya kepada Jimin.....

"Bagitahu aku jelah....."kata Jimin...

" Untuk apa kau nak tahu..."

"Aku mestilah tahu siapa orang yang aku suka....suka kat siapa...." Kata Jimin dengan wajah seriusnya...

"HUH?" Nerin terkejut....aiskrim yang dipegangnya hampir nak Jatuh....terkejut tahap gaban......

'Orang yang aku suka...suka Kat siapa...??' Nerin berkata dalam hati....

"Hmm....Jom lah balik nanti eonnie marah kita balik lewat...." Nerin Cuba menukar topik.... cuba mengelak daripada soalan Jimin ..

"Tapi kau belum-.."kata kata Jimin berhenti setelah Nerin berlalu pergi begitu sahaja...

'Tapi kau belum jawab soalan aku tadi....'Jimin berkata dalam hati....dia kecewa...dia pun bangun Dan pergi ke arah keretanya...

-------------------------
Keadaan di dalam kereta amatlah sunyi....mereka langsung tak bercakap apa apa....mesti pasal tadi lah tu.....

" Nerin...kau marah ke?..Aku main main je lah....April fool kan...." Jimin memecahkan kesunyian di dalam kereta...

"Tak...aku tak marah cuma...Aku penat....nak tidur..." jawab Nerin....

"Ohh..Kau rehatlah....bila dah sampai nanti aku bangunkan kau...."

"Nae..." Nerin terus menutup matanya....

Jimin meneruskan pemanduan nya...

Apabila sampai sahaja di hadapan rumah...Jimin memberhentikan keretanya dan mematikan enjin kereta....mereka sampai dah larut malam dah.....

"Nerin...bangun...dah sampai dah...." Jimin Cuba membangunkan Nerin....tetapi tidak berjaya...

" Nerin...bangun..."Jimin sekali lagi Cuba untuk membangunkan Nerin.. Namun usahanya sia sia sahaja...apa yang Nerin tahu hanyalah mengeliat saja...

Jimin keluar dari kereta Dan  pergi ke arah pintu di sebelah pemandu....Jimin membuka pintu kereta Dan melihat ke arah Nerin....

"Huh...terpaksalah aku angkat kau...." kata Jimin lalu mengangkat Nerin gaya ala bridal style dan membawanya masuk ke dalam rumah...

-------------------------

"Huh...dulu aku angkat kau ringan je..sekarang dah berat pula aku rasa..." Jimin terus meletakkan Nerin di tilam biliknya(bilik Nerin)

Jimin terus keluar dari bilik itu Dan menutup pintu bilik Nerin...

-------------------------

"Sejuk!" Jimin baru saja siap mandi...dia nak tidur...dia penat....penat disebabkan Nerin...

Jimin melompat ke arah katil king nya itu Dan mendepakan tangannya....Jimin teringatkan pasal awal tadi....

"Hmm...Nerin semua tu betul...aku tak tipu..aku betul betul sukakan kau..." Jimin pun terlelap.....

Bersambung.......
-------------------------

Huwaa...ini je idea saya...tapi tak pe nanti saya berusaha lagi....ada benda ni saya nak Tanya..Siapa ada tengok Descendent's Of The Sun...saya tengok....Hmmm..lepas ni part Naeun je tau...ok jangan lupa vote Dan comment tau....thanks......^^

[On Going] Love Is Not OverWhere stories live. Discover now