Part 1[Wae?]

63 3 0
                                    

Nerin POV
Pagi

"Yah...Nerin-ah bangun kamu nak pergi sekolah lah...." kata Naeun eonnie....

'Hish kacau daunlah eonnie ni..baru je kot nak dapat mimpi yang indah...'kataku dalam hati.

"Hmm...10 minutes more..." Kataku yang masih mengantuk

"No....bangun sekarang..." kata eonnie

"yalah-yalah..saya bangunlah ni..Jimin dah bangun ke??." Tanya ku.

"Dah..dia dah lama bangun..dia sedang berserapan sekarang.." jawab eonnie

'awalnya dia bangun hari ni...selalunya aku yang awal bangun..'aku berkata lagi dalam hati..Lalu aku terus bangun Dan mancapai tualaku dan terus masuk ke bilik air..

Setelah aku bersiap,Aku terus turun kebawah.

"Lambat kau hari ni...Kenapa ehhh??..kata Jimin seperti mengejek aku..

" Kau diamlah..."Aku terus duduk di kerusi..Dan mengambil roti lalu memakannya...

Setelah siap berserapan..aku Dan Jimin terus memakai kasut..

"Noona..kami jalan dulu..."Kata Jimin..

" Nae..jangan balik lambat tau.."Kata eonnie sambil membersihkan meja makan...

"Nae.." kami terus berlalu pergi...
-------------------------
Aku Dan Jimin selalu jalan kaki ke sekolah...

"Woi..kenapa kau senyap ni..??Selalunya ko la paling bising...." Tanya Jimin

"Huh..tak de mood la..."jawab ku...entahlah kenapa harini aku tak de mood...

" Hmm...yalah tu..." kata Jimin
-------------------------
NO POV

Di Kelas..
"yah..Nerin macam mana nak buat soalan ini..?"soal Jimin kepada Nerin..

" Hmm...macam ni..."Nerin pun menunjukkan cara buat soalan itu..

"Ohh...macam tu..thanks.." kata Jimin terus mencubit pipi Nerin...

"yahh..yahh...sakit tau tak.!?.." Nerin mengerang(?) kesakitan..

"Nerin! Jimin!Kamu buat apa tu!?buat kerja sekarang!.." marah cikgu mereka di dalam kelas..

"Nae.."jawab mereka ringkas..mereka pun membuat kerja..
-------------------------
skip
Waktu rehat

" yah..Jiminie..jebal..tolong belikan aku nasi lemak di kantin..please..."rayu Nerin dan membuat muka aegyo nya..

"haha..kau buat aegyo pun tiada gunanya...kau beli sendiri lah..." jawab Jimin

"Ohh...begitu kah sahabat?...J.A.H.A.T  jahat...." Nerin memeluk tubuh Dan memuncungkan mulutnya..

"Huh..merajuk la tu...Haish..ok lah aku pergi beli..." pujuk Jimin

"Yey!! begitulah sahabat baik aku...." kata Nerin dengan gembiranya..

"Duit?.." Tanya Jimin

"ala...Belanjalah...." lagi sekali Nerin membuat aegyonya

"yalah..yalah..aku belanja..dah jangan buat aegyo lagi.....nasib kau kawan aku kalau tak..dah lama ak-.." belum sempat Jimin menghabiskan ayatnya..Nerin terus memotong...

"hah...aku apa??!.." Tanya Nerin dengan kasar...

"Aku...aku...aku pergi dulu...bye..." Jimin terus berlari  pergi dari situ..

"Tahu takut..hahahahhahah" kata Nerin terus tergelak....
-------------------------
Jimin POV

'Huh...nasib baik aku lari...kalau tak habis aku kena belasah tadi'.....aku terus pergi membeli makanan

selesai aku membeli makanan...aku tak sengaja terlanggar seseorang..

" Aduh.."aku terjatuh di lantai...

aku pandang ke atas..aku tengok orang yang langgar aku...rupanya orang yang langgar aku ialah pembuli yang paling terkenal di sekolah ni..huh..namanya Lee Taemin

" Hoi!!..Apa langgar langgar nih!!!!Buta ke!!!??"marah dia pada ku...Huh ingat aku takut dia ke?....Jangan haraplah...

Aku terus bangun..aku menolak dadanya...

"Hoi...kau ingat aku takut kau ka huh..Pabo!!" aku membalas..

"Apa kau kata!!??..Pabo?!!..Geng kerjakan dia.." dia menyuruh gengnya belasah aku...

Geng dia pun apalagi..ikut apa yang di suruh..seorang daripada mereka menolak aku..aku terus terduduk lagi sekali di lantai..mereka pun terus menumbuk muka ku dengan kuat..tendang aku Dan macam macam lagi lah...

semua orang di kantin tak berani melawan mereka termasuk mak cik kantin...mereka hanya tengok aku dibelasah..

(time tu semua guru-guru sedang bermeeting di bilik guru)

"Chop..cukup.."katanya..

mereka pun terus berhenti membelasah ku...Taemin terus bercangkung(betul ke??) di hadapan ku..

" Kau ingat..lain kali Jangan cari pasal dengan aku..kalau tak begini lah kau akan jadi atau lebih teruk daripada ini" dia memberikan aku amaran.

aku tak dapat nak buka mulut sebab mulut aku sakit ditumbuk kuat..meleleh darah dari mulutku..aku terus mengelapnya..

Dia terus bangun Dan gelakkan aku..Dan terus berlalu pergi meninggalkan aku terduduk di situ...aku terus bangun Dan ke kelas...

-------------------------
Di Dalam Kelas

Nerin POV

"Kenapa dia lambat sangat ni??.." aku menunggu Jimin dari tadi lagi...

"Hah..sampai pun..." aku nampak Jimin masuk dalam kelas sambil menutup mulutnya dengan tangan?...Kenapa dia tutup mulut Dan kenapa ada luka di pipi dia tu??

"Nah..Mian lambat..."
katanya Lalu memberikan makanan yang aku pesan tadi sambil masih lagi menutup mulut dan pipinya

Bersambung..

-------------------------

Huh..siap pun part one..Mian kepada peminat Taemin..saya jadi kan dia watak jahat..hehehe...BTW please komen and vote...'.'...

[On Going] Love Is Not OverWhere stories live. Discover now