Part 6[Bored]

22 4 0
                                    

Naeun POV

Jam menunjukkan jam 3:15 minit...aku rasa bosan duduk seorang di rumah....Aku bercadang nak bersiar siar di luar rumah....nak ambil angin jap....

Aku pun memakai kasut Dan mengunci pintu rumah lalu aku keluar....

-------------------------

Aku ke kedai runcit untuk membeli aiskrim..dah lama tak makan aiskrim...

Aku mengambil aiskrim dan membayarnya di kaunter..selesai aku membayar,aku baru sahaja nak keluar tapi aku tak sengaja terlanggar seorang namja..aku terjatuh

"Mianhae..." kata lelaki itu Dan membantu aku untuk bangun...

"Jeongmal mianhae..." katanya lagi...

"Kwaenchana" aku membalasnya dan berlalu pergi dari situ....

Skip

Di taman

Aku termenung..Aku teringatkan pasal tadi...

Tiba tiba ada orang menepuk bahu aku...aku memandang orang tersebut...

"Hai...awak orang yang Kat kedai runcit tadi tu kan?.." dia berkata pada aku...rupanya orang itu adalah orang yang aku langgar Kat kedai runcit tu tadi...

"Huh...?Nae...." aku membalas

"Ni dompet awak...awak tercicirnya waktu kita berlanggar tadi..."kata lelaki itu...

-------------------------
Flashback

Someone POV

Aku mahu ke kedai runcit untuk membeli makanan yang menyegarkan...

waktu aku masuk ke kedai runcit tersebut..aku tak sengaja terlanggar seorang yeoja..dia jatuh terduduk

" Mianhae.."aku cepat cepat meminta maaf kepadanya Dan membantunya untuk bangun..

"Jeongmal mianhae" aku meminta maaf padanya sekali lagi...

"Kwaenchana" katanya Dan terus berlalu pergi..

Aku hanya tengok di berlalu pergi begitu sahaja...tiba tiba aku tertendang sesuatu benda...aku mencari apa yang aku tertendang itu...rupanya dompet berwarna pink...

'Mungkin dompet ni perempuan yang tadi punya'.aku berkata dalam hati dan terus menyimpan dompet itu di poket aku....aku mahu mencari perempuan tadi tu...nak kembalikan dompetnya..

End flashback..
-------------------------
No one POV

"Oh...Gomawo..." Naeun berterima kasih...

"Nae...HM...BTW...nama saya Kim Seokjin boleh panggil saya Jin....." Jin menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Naeun...

'Jin?..macam pernah dengar nama tu....bila eh?..' Naeun sempat lagi berkata dalam hati..

"Son Naeun boleh panggil saya Naeun..." Naeun membalas Dan bersalaman dengan Jin...

"Son Naeun....macam pernah dengar nama tu....by the way...awak comel..." Jin tersenyum..

"Tak lah.." Naeun berasa malu di perkatakan begitu...

"Hahaha...awak dah Blushing" Jin ketawa

"Hahaha.." Naeun pun ketawa..

Keadaan terus menjadi senyap...agak lama...

"Hmm...saya pergi dulu...nanti jumpa lagi..." kata Jin ...

"Huh?..Nae..nanti Jumpa lagi" balas Naeun...

Mereka berdua pun berlalu pergi dari situ...

Skip
Jin POV

Malam..
Jin baru sahaja selepas mandi..
dia memaki baju lalu terus baring di katilnya

"Naeun...Son Naeun..." Jin tersenyum apabila menyebut nama Naeun..

"Betul ke awak dah tak ingat saya..?" Jin berkata...

Bersambung.....ape ka yang berlaku sebenarnya?...kenapa Jin berkata sedemikian?Nantikan part seterusnya..
-------------------------
Mianhae Part Naeun sikit je...nanti saya cuba panjangkan...BTW...Please vote and comment.....

[On Going] Love Is Not OverWhere stories live. Discover now