Bir hafta sonra.
Bugün şiir ödevimi sunacağız. Eylül daha gelmedi ç. Neden gelmedikş daha bu kız yoksa bir şey mi oldu . Ders zili çaldı ilk ders sunacaktık. Ama neyseki en son biz sunacağız . İnşallah yetişir. Öğretemen oturmamızı söyledi.
_ herkese merhaba çocuklar. Evvet size bir hafta zaman verdim ve bu bir hafta içinde şiir bulup partnerizle burada okuyacaksınız. Herkes şiire çalıştımı umarım çalıştı.
Herkes konuşmaya başladı Ama öğretmen onları susturdu be teker teker çiftleri çağırmaya başladı. Bir kaç tane çift okumayı bittirdi herkes şiiri içten söylemedi sadece not almak içinmi söylüyorlar. 4 kişi kaldı yani iki çift . Bu kız ne zaman gelecek ya. Öğretmen bizim ismimizi söyledi tam eylülün gelmediğini söylemek isterken eylül kapıdan girdi. Ona ölümcül bakışlar attım . İkimiz sıradan kalktık e sınıfın ortasına durduk. İkimİz birer kıta okuduk.
Ben başladım.
"""Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Eylül
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, malmı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Son kıtayı ikimizi beraber söyledik . Çok güzel okuyordu ikimizde birbirimize bakıyorduk. İkimizde bu şiiri ezbere biliyorduk.
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mı olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş, kurşun olamaz mı?"""""
Şiiri bitirdiğimzde herkes bizi alkışlamaya başladı öğretmende dahil.
_ aferin size istediğim şey buydu . Sizi tebrik ederim düşünmeden size notu vercem.
Herkes ittiraz ettmeden bizi yine alkışladı. Eylüle baktım bana bakıyordu ve çok mutluydu . Bende mutluydum. Öğretmen sıramız geçmemizi istedi.zaten zil çaldı bende Eylüle sorguya çektim.
_ neden geç kaldın gelmeyeceğini sandım.
_ hayır ya sadece uyuya kaldım özür dilerim.
_ tamam önemli değil. şiiri iyi okudun.
_ sende iyiki seninle beraber yaptık bu ödevi. Bence bu sınıfta hiç kimse aşkın ne olduğunu bilmiyor hiç kimse şiirlerini içten söylememiştir.
Ona gülümsedim.
_ senin annen neden hiç evde görmüyorum.
_ işleri yoğun olduğu için belki bu ay yurtdışına çıkarlar ve orada kalabilirler. Ben gitmek istemiyorum daha yenş başladım bu okula yine değiştirmek istemiyorum.
Üzüldüğünü gördüm. Onu teselli etmek için konuştum.
_ bugün sinemaya gidelimi çoktan gitmedim .
_ a bende uzun zamandır gitmedim gidelim. Ozaman saat 6 da alırsın beni .
_ tamam
eylülün gözünden
Geçen gün babamla konuştuk. Çok önemli bir işi çıktı ve bu işi yurtiçinde değil yurtdışında yani bu demek ki uzun süre yurt dışında kalacaklar hatta olabilir orada sürekliğine kalırlar. Benim de gelmemi istiyorlar. Ne yapacam bilmiyom burada kalamamı zorlayan birşey var sanki . Neyse kafamdaki herşeyi bir tarafa atıp bugün Savaşla olan buluşmamızı düşünmem gerek. Sinemaya gidiyoz ilk defa bir erkek gideceğimi söylenmez. Tabi geçmişte bir kaç kişiyle gittim. Ama onlara fazla özen göstermedim yani fazla istekli olamadım. Ama savaş sinemaya gidelim dediğinde içimde sanki birsürü çiçek açtı. Ona aş... Saçmalama Eylül sadece arkadaşça bir buluşma o kadar büyütecek bir şey yok. Savaşın bir işi çıktı yani okuldan hemen sonra gitti . Saat 6 olduğunda mesaj geldi.
Kimden=savaş.
Hazır mısın ben dışarıda bekliyorum seni.
Kime = savaşa.
Tamam on dakikaya çıkıyorum.
Cevap vermedi. Ben hemen herşeyi halletim. Bügün kot pantalon ve üzerine. Bir bluz giydim güzel gözükuyırdum. fazla makyaj yapmadığım için sadece karpuz aromalı ruj sürdüm dudağıma. Telefonumu ve anahtarı aldım ve evden çıktım. Savaşı taksiye yaslanmış olarak gördüm. Taksiyle gidecektik. Benşm için hiç farketmez.
_ selam naber?
_ selam iyi hadi arabaya bin.
Taksiye bindikten sesiz bir yokculuk geçirdik. Ama ben bu sesizliği bozdum.
_ hangi filmi izleyeceğiz dedim savaşa bakarken.
_ bilemem komedi olsun bence biraz gülmek istiyorum.
_ tamam. Ama hangi komedi olacağına ben seçicem .
_ tamam dedi gülerek.
sonra bir AVM yanına geldik. Beni taksiden indim savaş taksiye parayı ödedikten sonra ikimzde içeriye girdik. Hemen sinemanın yanına geldik bende film seçmeye başladım. Çok fazla film var " deliha " diye bir film seçtim. Bence ikimzde beğenerİz. İki tame büyük boy mısır ve kola aldık. Fazla beklemeden hemen salona girdik. İçerisi kalabalıktı. Hemen yerimze oturduk. Film başaladığından beri gülmekten duramıyorum. Savaşta aynı ben gibi gülüyo. İlk defa savaşı böyle mutlu ve gülerek görüyorum. Dünyanın en güzel gülüşü şimdi yanında ya yerim senin gülüşünü . Ya ben gerçektrn delirmeye başladım galiba kendim kendilmle konuşuyorum. Film bitmeye geldi. Salondan çıktık.
_ acıktın mı ? Kafeye gidip birşeyler yiyelim.
_ hayır hiç aç değilim mısırdan sonra aç kalmam.
_ tamam nasıl istersen. Ne yapalım şimdi?
Saat baktım saat 8 akşamdı .
_ sahile gidelimi?
_ tamam ama yürüyerek gideceğiz.
_ tamam.
Sahile fazla uzak değildi. 15 dakika sonra sahilin yanındaydık. Dışarısı soğuktu ekim ayın olmasına rağmen dışarısı sanki ocak ayıdı. Ben de tabiki üzerime çok ince bir şeyler giydim . Tabi Eylül olmak bunu gerektirir. Neyse ikimizde bir bankın üzerine oturduk yanımızdan bir amca geçti çay satıyordu. Savaş yanından kalkıp amcanın yanına gidip iki tane bardakla döndü birtensinş bana uzatı.
_ al iç çayı ısınırsın biraz.
Ceketinş çıkardı bana verdi. Bende itiraz ettim tabiki ama yinede giymemi istedi. Biraz olsa ısınmıştım.
_ babanı yada anneni görmek istermiydin?. Saçma soru sordum biliyorum ama merak işte en sevmediğim huyum bu .
_ bilmem bazen istiyorum bazen istemiyorum. Bazen annemin babamın yanında olamak istiyorum bazen de düşünüyorum onlar beni bıraktı artık onları affedemem onları görmek bile istemiyorum.
_ ben senin aksine ailemden uzaklaşmak istiyorum. Hep beni onların istedikleri şeyleri yapmamı istiyorlar. Bazen o kadar saçama şeylere takılıyorlarki yani kendimi tutamayıp ölmek istiyorum. Ama yapamıyorum.
_ bence böyle konuşmamalısın. Seni ailen var en azından onlar seni korumak için yapıyorlardır bundan eminim.
Savaştan.
Ben son cümleyi söyledikten sonra omzumda bir ağrlık hissetim eylül uyudu galiba. Gülerek ona baktım hemen bir taksi çağrdım ve onu kucağıma alarak taksite girdik . Dışardan sanki kızı bayıltıp kaçırmısşım gibi gözüküyor. Arabada bir şeyler sayıklıyordu. Gülmemek için kendimi zorluyordum. Evin yanına geldiğimizde parayı ödeyip taksiden indik tabiki Eylül kucağımda. İçeri girdikten sonra ona odasına götürdüm ve odadan çıktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beklenmeyen aşk.
Short StoryGitmek sadece bir eylemdir unutmak ise kocaman bir devrim