Makyaj tavsiyesi

591 11 1
                                    

    Gençlik insan hayatının en güzel yıllarıdır. Genç kızlarda cilt gergin ve sağlıklıdır. Gözler parlak ve canlıdır. Aslında makyaja gerek de yoktur. Genç kızlar günümüzde makyajı önemseyen ve doğru teknikleri öğrenmek isteyen niteliktedir. Bu nedenle gençlere özel daha doğal, pastel tonlarda makyaj önerilebilir. Ayrıca gençlik döneminde cilt problemleri de artabileceği için aslında en temel olan cildi temiz tutmaktır. Genç kızların dikkat etmesi gereken ciltlerini temiz tutmak, makyaj malzemelerinin ve ellerinin temizliğine özen göstermektir.
   Genç kızlar makyaj malzemesi seçerken ciltte kullandıkları ürünlerin cilt yapılarına uygun olmasına dikkat etmelidirler. Çok kapatıcı özelliği olan yoğun ürünler kullanmalarına gerek yoktur. Hafif, uçucu malzemeler gençlere yeterli olacaktır. Hafif likit fondötenler, transparan pudralar ve krem allıklar önerilebilir. Cilt sorunu olmayan genç kızlar için fondöten önerilmez sadece bir pudra yeterli olacaktır. Problemli cilt yapısı olanlar için ise su bazlı, yağsız, pudralı hafif fondötenler önerilmektedir. Ergenlik sivilcelerini kapatmak gerekliliği varsa kendi ürünlerini kullanmaları gerekir. Ürünlerin renkleri sarı bazlı olursa sivilceleri kapatacaktır. Ancak zorunlu kalınmadıkça sivilcelerle ve ciltle oynanması ve kapatıcılar uygulanması önerilmez. Gençlerin ciltleri zaten parlak ve sağlıklı olduğu için pembe tonlarında krem allıklar tavsiye edilmektedir. 

GENÇ KIZLAR İÇİN  ÖNERİLER
    Genç kız makyajının doğal durması gerekir. Fondöten kullanılması önerilmez ancak isteniyorsa hafif bir fondöten kullanılması yeterli olacaktır. Gözaltı sorunu olmayacağı için gözaltına çeşitli kapatıcılar uygulamaya da gerek yoktur. Genç kızların doğal makyaj yapmaları gerekir. Çok kadınsı, ağır makyajlar yapmalarına gerek yoktur. Gençlerin krem allık kullanmaları ve pastel tonlarda, ışıltılı bir göz farı ile gözlerine parlaklık vermeleri yeterli olacaktır.  Gözler, tam kirpik diplerine olmak şartıyla kirpik diplerini güçlü göstermek için koyu renk bir kalemle belirginleştirilir. Gözaltına daha parlak renkler kullanılabilir. Parlak yeşiller veya mavilerle gözaltına gölge verilebilir. Hafif bir rimelle göz makyajı tamamlanır. Ruj olarak kullanılan açık tonlarda bir parlatıcı veya rujla ya da tek bir parlatıcıyla bile makyaj bitirilebilir. Gençlerde kullanılan ruj açık ve doğal renklerde olmalıdır. Böylece gençliğin verdiği parlaklık ve canlılık kapatılmadan, öne çıkarılarak hafif tonlarda bir makyaj yapılmış olur.
   Genç kızlar özel geceler için hazırlanırken ise gözler öne çıkarılarak bir makyaj stili yaratılabilir. Koyu renk veya siyah bir kalem veya eyeliner ile gözler ortaya çıkarılabilir. Allık olarak belki biraz daha yoğun renkler kullanılabilir. Ruj tonları daha canlı kırmızılar, pembeler uygulanabilir. Gençler günümüzde kendilerinin yarattığı makyaj stilleri dikkat çekmektedir. Bu makyaj stilleri çok çeşitlidir. Genelde gözler ön plana çıkarılmaktadır. Ancak kırmızı rujun da yoğun kullanımı görülür. Genç kızların kendi makyaj stillerini yaratmaları hoştur. Ancak doğal bir genç kız makyajı pastel tonlarda olur. Marjinal makyajlar da gençler arasında yaygındır. Gençleri biraz da özgür bırakıp kendi tarzlarını denemelerine izin vermek gereklidir. Zamanla kendi tarzını bulacak ve kendi makyaj stilini oturtacaklardır.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 19, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Genç Kız TavsiyeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin