01

234 2 0
                                    

Nur Amira Syuhada binti Dato' Haji Muhammad Sufian. Nama sedap kan???( cehceh... Kembang jap) Tapi, jalan hidup aku penuh dengan cabaran, dugaan dan cobaan... Tapi, aku tak suka luahkan apa yang aku rasa. Sebab bagi aku, kalau aku luah sesuatu, pasti orang lain akan rasa jugak... Sape nak orang lain derita srbab diri sendiri... Mesti tak nak kan...

"Amira!!!"

Alamak, weyh... Makngah aku dah mengamuk ah... Nanti aku sambung ek? Jangan risau... Aku tak pergi mana² pun...

...

Kemudian, aku menutup laptop pemberian abah dan disimpan dibawah bantal. Maklumlah, kalau tak sorok, karang ada tangan yang gatal nk usha laptop aku ni. Kalau boleh, gatalnya tu aku tonyoh guna penyental. Haha.. Biar terasa bisa gatal tu.. Dengan cepat, aku ke luar terus cari makcik aku.

"Ya makngah, ada apa panggil Mira?" Aku saja tanya. Nk buat dia sakit hati sikit.

"Aku nak ingatkan kau ni, esok aku ada meeting dekat Kedah. Hah, kembar aku tu pulak, kau Jangan abaikan. Bagi makan minum cukup. Siapkan pakaian sekolah diorang. Kalau aku dpt tahu kau tak laksanakan tanggungjawab aku tu, mampos kau aku belasah. Get prepared..."

Ayat macam tu??? Kalau boleh nak je aku pandang sinis kat dia. Tp, sebab dia lebih tua, kena lah hormat... Ye dokk???

"Baiklah... Faham makngah. Makngah balik sini bila?? Senang Mira nak buat apa yg patut," tanya ku dgn nada lembut. " mungkin dalam lagi 5 hari aku balik. Ala, mcm kau x kenal pulak aku ni... Ahli korporat ternama Malaysia ni... Kau yang ada depan mata aku ni pun, belum makan semut lagi da nyanyok... Apa dah... Patutla nama pun orang gaji," sindir makngah terang dan jelas lagi bersuluh depan aku.

Hhmm... da habis peringatan makngah, apalagi... chow masuk bilik la... terus aku ambik laptop bawah bantal tadi, aku on balik. Jap, kita berenti mana tadi ek???

Okey², back to the topic!!

Aku memang tak suka luah perasaan aku. Adakalanya kalau aku luah, kena palau weh... kekadang tu jawapan diorg kepada luahan aku tu semua negatif. Kalau positif pun boleh kira pakai jari wei!!! Haa, walaupun abah aku bergelar Dato', tapi aku tak menganggap diri aku sebagai 'anak Dato' ' pun... even cikgu² sekolah aku pun ada dua tiga orang je yang tau. Hmm. Sejak ibu aku da takde, aku x tau nak bergantung pada siapa. Abah aku selalu sibuk. Adik-beradik abah aku ada 3 orang je. Abah aku, makngah dan maksu. Itupun maksu selalu jugak sibuk sebab satu office dengan abah. Tapi tak sesibuk abah... tapi, ramai orang tak tahu apa yang aku tak suka... nak tahu??? Haa... ni baru nak cerita. Aku tak suka...

Assalamulaikum!!
part 2 in shaa allah sambung nanti. Ada budx x reti sabar rebut fon... cillax, don't worry meh... i will update later... bye!!

-nurin-

Cinta Lepas Nikah!!??Where stories live. Discover now