La, pukul 2:45 dah ke... Aku pun sambung tidur aku balik. Ye lah, esok nak jalan jauh. Pi Perak pulak tu...
... Flashback ...
KKAABOOOOOMMMM
Kereta Datin Hayati bertembung dengan sebuah kereta pacuan empat roda 4x4 = 16 tu... Dikatakan kereta Datin Hayati remuk di bahagian depan tempat penumpang dan pemandu. Manakala pemandu pacuan empat roda yang kurang manis giler nak mampos tu da lari dulu.
PPUM HOSPITAL
"Siapa di sini ahli keluarga Puan Nor Hayati?" Doktor itu tegas mengajukan soalan.
"Saya. Saya suami dia. Kenapa doktor?" Abah angkat tangannya.
"Keadaan isteri encik sedang kritikal. So, kami memerlukan kebenaran dari pihak ahli keluarga untuk membuat pembedahan ekoran darah beku yang ada dalam kepala mangsa. Kami akan cuba sedaya upaya untuk menyelamatkan mangsa. Banyakkan doa, in shaa allah berjaya."
Kemudian abah setuju dengan itu, lalu menandatangani sehelai kertas yang aku tak tahu.
Alhamdulillah... pembedahan itu berjaya... tapi, 3 hari lepas ibu pulih dan sedar, ibu menghembuskan nafasnya yang terakhir. Pihak hospital tak tahu apa puncanya. Sebab semua alat bantuan yang digunakan wktu tu, semua tak berfungsi. Plak tutup la, wayar putus la... tapi, aku tahu siapa yang bunuh ibu aku. Auntie Roza yang gedik nak mampos tu. Memang x de bukti kukuh dia yang bunuh ibu, tapi aku pasti dan yakin dia yang buat.
tapi, abah mcam tak serik dengan pemergian arwah ibu. Seminggu lepas ibu takde, dia da mula la melayan Datin Roza yang gedik tu.
Tak puas hati wei...
... End Flashback ...
5:25 . Lalu aku bangun mencapai tuala dan terus ke bilik air. Sumpah, aku rindu sangat pada ibu. Rindu yang teramat. Hanya Allah saja yang tahu rinuduku menggunung macam mana.
Lepas gabis mandi, lantas aku sarungkan baju dan seluar, dan menunaikan seruan Ilahi. Barulah aku bersiap makeup bagai. Hehe.. makeup ku cuma bedak je. Aku tak suka makeup² ni. Rimas. Sharp pukul 6:30, kitorang dah gerak nak gi ambik Datin Roza tu pulak. Well, I'd ready for the trouble she will do i the car, and all the time in my vacation. Get prepared...
Sampai je depan rumah dia, aku pura² tidur. Malas nak melayan kerwnah dia. Bila masuk dalam kereta je, mulalah lakonan dia tu. Nak peluk itu ini. Tak sedar diri dah tua bangka kalah nangka tua.
"You, kenapa you bawak budak ni sekali... you kata nak spend time dengan I je..."
"you, dia berisiko tinggi untum tinggal sendirian kat rumah. You kena faham situasi I. Lagipun, itu amanaharwah isteri I..."
"You ni... boleh tak jangan ungkit pasal your wife? Ia da x de... aand I tak suka la you ckp pasal dia. Meluat I dengar"
"You, kalau nk diikutkan, kita ni pun tak boleh duduk satu kereta macam ni tau. berdosa la. Apa kata kalau you berubah pakai tudung ke, baju labuh and besar ke... tak nak ke?"
"Eeiisshh... tak nak la I. Panas la main tutup² ni. Lagipun, boleh la you tengok body I yang sexy ni..."
Aku yg kat belakang ni terus pura² batuk.. eeii minah ni... kang aku terajang kau sampai afrika baru kau tau penangan aku. Siap kau. Tunggu masa je lagi.
"Amira kenapa? Demam? tak sihat ye, kenapa ikut... kenapa tak rest he dalam bilik kat rumah... kan senang.. kesian auntie tengok..."
Kesian kepla hotak lu! Eeii.. tak hingin aku nak mak mcm dia... Say hello to hell la kau! Mangkuk!
"You just keep quite. I'm driving. Don't you worry about me??"
"Yes I do!!" Angguk dia laju kalah Ussain Bolt lari.
"Okk I'll be super duper quite oright??? anything for you, sayang..."
45 minit kemudian..
Mak'aih, dahsyatnya minah ni bedengkorq! gegar satu kereta ni...
Haih... sedih aku dengar...
Tidur aku pun tak lena.
YOU ARE READING
Cinta Lepas Nikah!!??
RomanceNur Amira Syuhada... bila kena nikah dengan orang asing macm² jadi plus with masalah keluarga yang tak tahu la nk selesai bila. Makin sakit kepala and sakit hati dibuatnya. Tapi, apakah perjalanan hidup Amira?? Bahagia atau Duka?? P/s: x reti bg des...