02

165 1 0
                                    

Haa... aku tak suka perkara yang aku tak suka lah... Haha.. gurau jek... tapi perkara yang paling aku tak suka ialah aku pantang betul kalau ada lelaki jalan rapat kat belakang aku. Itu paling pantang. Ada satu kali tu, time dekat pasaraya, ada la sorang mamat ni ikut aku kat belakang. Lama dia ikut. Aku plak makin tak puas hati dengan dia. Apalagi, aku sadung kaki dia dari depan, sampai dia jatuh terlentang. Bunyi dia kalah buah cempedak jatuh... nasib baik aku pakai jeans dalam kain aku. Then aku biar dia kat situ mengerang kesakitan, sedangkan aku plak sengih gembira x berenti.

Haa, ni nak bagitau, aku ni anak tunggal. Makngah pula ada 2 orang anak. Sepasang. Sorang tu sebaya, lagi sorg tu form 4. Aku cukup meluat dgn kerenah sepupu yang sebaya aku tu. Nama dia Ahmad Hafizul Azrin. Sedapkan nama... tapi perangai dia tak ubah macam penagih yang ramai² dekat jalan Bukit Bintang. Byuntae* gila... nasib baik kekadang tu bila aku balik dia x de. Yang adik dia tu aku suka... peramah orangnya and happening. Nur Aisyah Umairah namanya... baik wei. Tapi, baik² dia pun garang gak. Jangan kata garang, ganas mengalahkan taiko KL yang ada tatoo naga tu...itu hari aku mintak gunting kat dia, dia baling wei gunting tu... nasib aku plak, gunting tu menikam kemas dekat perut ikan kembung yang aku baru nak siang. Nak jadi polis wanita harapan negara pun boleh wei...

"Amira, meh sini jap. Abah nak bagitau benda ni," abah aku panggil.

"Ya abah, sat na..." aku pun turun dari bilik menuju ke ruang tamu.
Hehe... aku da balik KL kelmarin. Abah ada urusan. Takut tak boleh nak ambik aku kt kampung.

"Apa dia,bah?" aku tanya. Faham² la expressionnya ek...

"Malam ni, Mira pack siap² tau. Esok abah nk balik Perak. Ada kenduri. Mungkin dua atau tiga hari. Abah ingat nak jalan-jalan rehatkan fikiran. Kamu free tak?"

Hhmm... bila dengar 'jalan-jalan' tu, melonjak hati aku mcm kanak² ribena... sbb aku suka jalan².

"Free jer... Lagipun cuti kat rumah x de buat pape, esok bertolak kol bape,bah?" Aku da excited ni. Aku paling suka kalau gerak pagi subuh. Sebab time subuh tu la bgai aku time untuk kita refresh balik badan kita dari tidur.

"Oh, ezok kita bertolak kol 6:30 kot. Nak ambil Auntie Roza kat rumah dia. Dia kata nak ikut sekali, kamu tak kisah kan?"

Oh, NNOOOO !!!!

AUNTIE ROZA IKUT SEKALI????

MAI GADD!!!

"Err... Auntie ikut skali ek?"
Mood jalan² : off

"Haa, ye la... kan abah da ckp tadi.. jgn banyak ckp la. Biarla dia ikut, asalkan tak ganggu kamu,"

Abah sedia maklum yang aku memang tak sukakan Auntie Roza. Sebab dia jugaklah, ibu aku meninggal dulu...

...Flashback...

Kafe Maroons

Datin Hayati sedang menghirup coffee latte caramel itu seraya tangannya memegang beberapa helai kertas.

"Sayang, I nak yang tuu..."
Datin Roza menuding jarinya kearah sepotong kek red velvet.
((Ish, faveret aku pun dia ni nak kebasss... hadoi...)) Kelihatan dia memegang erat lengan seseroang. Susuk tubuh itu seakan-akan selalu dia nampak. Tapi, siapa??

Datin Hayati tak puas hati. Dia mendekati mereka dan terkedu saat melihat lelaki yang Datin Roza pegang tadi tu, suaminya!!!

PPAAAAAANNNNGGGG!!!
((AKU TAHU pang TU PANJANG SANGAT. JGN KECAM))

Datin Hayati mensasarkan pustolnya kearah pipi Datin Riza a.k.a. Datin Gedik Pisau Cukur Murahan Tak Tahu Malu Nak Telebih Mampos tu, sehingga jadi merah mcm ketam kena bakar and ikan buntal... lawak tgk pipi dia jadi merah, and lebam...

Datin Roza, sape tak kenal... Rasanya satu KL tahu siapa dia... sebab perangai di yang tebeih gedik tu la... asal jumpa lelaki dompet gemuk je, mesti tegedik gedik pegi kat lelaki tu. Yang lelaki apa lagi, tergoda la dengan Datin gendut tu... badan x rupa muka... haish, malas nk citer la... meluat nak memikirkan...

Datin hayati bergegas ke keretanya dan memandu membelah lebuhraya. Hala tujunya, tak tahula nak oi... dia meredah jalan sambil menangis. Patutlah mlam asyik balik lewat je... kata ada meeting... rupanya meeting dengan minah gendut tu...

Dgn keadaannya yang menangis teresak-esak, tak perasan akan sebuah treler yang melintas,

KKAABOOOOMMM!!!

"Ibu!!!"

Amira terjerit. La, pukul 2:45 dah ke...

part flashback tak habis lagi ye... tnggu bab seterusnya..

Cinta Lepas Nikah!!??Where stories live. Discover now