Psikolojik, dini ve felsefi yaklaşımlarım sonucu vardığım en makul nokta, Azazel'in (Şeytan) "harcanabilir bir piyon" olduğu yönündeydi ve yazdıklarımı okuduğunuzda "harcanabilir bir piyon" ifadesiyle ne demek istediğimi anlayacaksınız. Lakin aklınızda bir soru işareti varsa veya Azazel'i gerçekten "kötü" olarak görüyorsanız kendinize şu soruyu sorun: "Yaratıcının tüm gücünü birinci dereceden bilen biri, nasıl olur da böyle bir güce karşı çıkabilir?" Sonsuza karşı çıkmak psikolojik ve mantıksal açıdan imkansızdır. Lakin ben bu soruya ilginç bir cevap buldum.
Aslında tam olarak "cevap bulmak" sayılmaz, "bir tutam kurgu" diyelim. :) Cevabı mı bilmek istiyorsunuz? Doğrudan söylerdim ancak olay örgüsünün içinde okursanız daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. :)
İyi okumalar. :)
NOT:
İtalik olarak yazdığım bazı cümleler var. Bu cümlelerde değişiklik yapmıyorum, sadece kullanılan isimleri değiştiriyorum. Bu değişikliği yaparken de aynı kişinin başka ismini kullanıyorum o ana uygun olan, başka birisine devretmiyorum ifadeyi.
İtalik yazılan cümlelerin, kelimelerin ve isimlerin tamamı Yuvanna, Tevrat, Zebur, Süleyman'ın Özdeyişleri, Yeşaya ve Kur'an başta olmak üzere "kutsal" sayılan ve/veya konuyla ilgili birçok kitaptan ORİJİNAL olarak alıntı yaptığım yerlerdir. Olay örgüsünün dağılmaması ve dayanak noktası bulunabilmesi adına yoğun araştırmalar yapıyorum ve azizlerin yazdığı metinleri bile inceliyorum. Dileyen olursa italik yazdığım yerleri internette arayabilir, araştırmalarımın doğruluğunu göreceksiniz.
Bu metni kaleme almak konusunda çok düşündüm ancak yaptığım bunca araştırmanın, gerek psikolojik gerek dini araştırmalardan bahsediyorum, aklımda uyandırdığı tek soru vardı ve bu soru emin olun yıllardır aklımda ve hiç cevap bulamadım. Birkaç teorim oldu ancak hiçbirini mantık ve yazıt çerçevesinde bir yere dayayamadım ve bu beni biraz rahatsız etti. Sonunda kafamda bir olay örgüsü belirdi ve diğer teorilerimden çok daha makul, az da olsa dayanağı olduğunu fark ettim. İtalikleri ara ara kullanıyor ve kullanacak olmam da bu dayanakları göstermek adına yaptığım bir şeydir.
Ek olarak, her din, mit ve inanıştan motiflere elimden gelediğince yer verip birleştirmeye çalışıyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harcanabilir Lucifer
FantasyYaratıcının gözdesi, yaratılmışların en yücesi ve harcanabilir piyon Azazel'e farklı bir bakış...