Anne ging naar derde klas van de basischool. Ze vond het heel eng om naar school tegaan.
Er kwamen nieuwe kinderen in haar klas. Sommige had ze nog nooit gezien op school.
Ze kwam de klas in gelopen. Heel veel kinderen zaten al aan hun eigen tafeltje.
Anne ging zo ver mogelijk van het bord vandaan zitten. Er zat al een jongen aan de tafel.
Hij was al wel met andere jongens aan het praten. Maar Anne ging toch maar aan dat tafeltje zitten dan zat ze tenminste niet helemaal alleen.
Anne vond het fijn om met tweenen aan de tafel tezitten want anne is een meijse die heel rustig en stil is en graag over de dingen nadenkt. Ze hoeft geen hele drukke mensen of zich heen.
Kaj was dan wel een jongen die heel druk was maar dat vond ze nu niet zo erg.
Anne vond dat Kaj er heel zelfverzekerd uitzach, je was er zelf een beetje jaloers op.
Anne wilde dat ook wel zijn, Zij voelde zich vaak alleen.
De les was al snel begonnen. We gingen ons nog niet voorstellen aan elkaar dat deden we later.
We gingen eerst lezen. Anne vond dat het nog niet kan dus ze hoopte dat ze niet moest lezen.
Kaj moest als eerste lezen in de klas.De eerste woorden lukte al heel goed meteen.
Toen zag je de juffrouw dat er engelse woorden in het stukje stonden. Maar ze liet het gewoon kaj vond het geen probleem hij was heel goed inlezen.
Dat liet Kaj ook heel duidelijk merken.
Anne :
Ik weet zijn naam niet eens maar ik zit toch gewoon bij hem aan de tafel. Hoe kan hij zo goed lezen? hij kan het gewoon heel goed zeg. ik wil dat ook kunnen zeg.
Ik kan echt niet lezen vergeleken met hem.
Kaj :
Ik vind het niet erg om te moeten lezen maar waarom moet ik dat altijd ik moet dat al sinds dat ik klein ben. Er zitten meer als 20 kinderen in de klas en ik moet precies diegene zijn die het als eerste moet...
De juffrouw zegt na Kaj klaar is ; Kaj je hebt goed lezen zeg! Anne nu mag jij verder lezen.
Kaj:
Hehehehehe eindelijk ben ik klaar zeg..
Wie zou nou toch Anne zijn.. Het is wel een makkelijke naam om te onthouden. Waarom begint ze niet met lezen. misschien is ze bang om te lezen na mij.
Waar zal ze toch zitten..
Anne begint te lezen. Anne vind het moeilijker dan Kaj om deze tekst telezen. Ze durft eigenlijk helemala niet om te lezen. Ze heeft er ook helemaal geen zin in. Ze heeft toch al haar moet gevonden om toch maar tebeginnen. Ze begint met de eerste zin. Omdat Anne bang is leest ze heel langzaam en zachtjes. Aan stopt aan het einde van de zin. Ze kijkt omhoog of de juffrouw vind dat ze klaar is.
Kaj kijkt haar ook aan en glimlacht naar Anne. Hij bedoeld gewoon tezeggen je kan het!
Maar probeert eigenlijk aan de juffrouw temelden dat ze niet wil lezen.
Anne:
Hij heet dus Kaj. Hij kan echt goed lezen zeg. Zelfs de juffrouw zegt er wat van zeg.
Ik zal dat echt niet kunnen en zeker niet makkelijk als hij dat kan. Ik kan gewoon niks..
ooooowww neee de Juffrouw roept dus ook nog mijn naam dat vind ik echt niet leuk.