wat zou ik doen?

130 1 0
                                    

een paar jaar verder.

Anne gaat weer naar school na de vakantie. Het derde schooljaar was heel snel gegaan en de andere jaren daarna ook. In die tijd was ze heel vaak bij kaj geweest.

Boo was een goede vriendin geworden. Anne had in die tijd nog meer vriendinnen gemaakt.

Bij kaj kwam ze vaak omdat ze zich heel welkom voelde. Ze kwam natuurlijk ook nog vaak bij Sam.

Vaak gingen Sam en Anne samen naar Kaj.

De eerste schooldag was weer voorbij na de vakantie. Kaj ging naar een vriend toe na school.

Anne had een ding niet aan Kaj verteld wat zij ging doen. Anne vond dat wel moeilijk om dit te verbergen bij Kaj. Anne wilde gewoon heel graag eerst naar de moeder van Kaj zijn geweest voordat ze het tegen Kaj ging vertellen. Anne kan alles met Kaj bespreken behalve twee dingen..

1 van deze dingen wil ze eerst bespreken met de Moeder van Kaj.

Anne

Ik ga gewoon naar Kaj.Als Kaj er niet is dat is wel een raar iets zeg..Normaal kom ik altijd voor hem. Nou waarom sta ik nu zo zenuwachtig voor zijn huis. Hier duw gewoon op de bel het is gewoon kaj zijn huis hoor Ann!

Anne belt met zenuwen aan. De moeder van Kaj doet de deur open. Hallo Anne leuk je tezien. Alleen Kaj is niet thuis maar je mag wel binnen komen he! Anne wist dat natuurlijk al.

Ze ging naar binnen.De moeder bood Anne iets tedrinken aan en zei gezellig dat je langs komt. Kaj zei dat je na het eten kwam. Anne zei : Ja dat was ook zo maar ik wilde je wat vragen en vertellen.

Ohh je bent altijd van harte welkom als je wil blijf maar gezellig eten!

Ohh dat is super lief en heel graag! We gaan wel ff lekker zitten zei de moeder van Kaj.

Anne wat wil je me vertellen?

Anne begint haar verhaal: 

Nou de Juffrouw op school merkte in de klas dat ik soms een beetje anders deed als de rest. Ik vind dat nog niks raars. toen zei de juffrouw ' Ik heb voor je een test aangevraagd.. Ik wist niet wat voor test. De test duurde 2 dagen. De uitslag heb ik twee weken geleden gehoord. Ik kan er niet van schrikken want het is alleen een naam.

De moeder van Kaj was heel benieuwd en stelde meteen de vraag : Wat is de uitslag?

Nou er is dus ontdekt dat ik een lichte vorm van autisme heb..

Ze was even stil.

Ohh dat is toch helemaal niet erg. Ik ken best veel mensen die het hebben zegt ze.

Ik heb het bij joou nooit gemerkt. Er zoou ook niks veranderen vind ik!

Anne zucht en zegt gelukkig!

Weet Kaj het al? Nee ik durf het hem niet!

Ik zal je een ding zeggen he! Kaj vind je super leuk en hij is verliefd op je. Hij zal dat gewoon accepteren anders is hij wel heel gek!

Anne begint te huilen.. En als hij dan anders naar me gaat kijken? Dan ga ik hem wel even aanspreken daarop!

De moeder van Kaj troost anne. De moeder zegt ineens het is bijna 5 uur kaj komt zo thuis..

5 minuten later ging de voordeur open. Mam, ik ben thuis zei Kaj. Hee Kaj hoe was het?

Kaj hangt zijn jas op en hij ziet meteen Anne zitten.

Zijn hart begint harder tekloppen. 

Kaj

Waarom is ze er nu al? Ze had me wel kunnen appen dan was ik gewoon eerder weg gegaan.

Hopelijk is er niks ergs thuis. Ik ga gwoon vragen of ze naar me kamer komt. Ik wil ook even samen met haar zijn.

Kaj vraagt aan anne ;

Anne ga je mee? Jahoor Kaj!

Anne pakt kaj zijn hand vast en ze lopen aan.

Kaj lacht naar Anne. Anne zegt fijn dat ik je weer zie.

Kaj zegt niks maar kijkt heel blij.

Ze lopen samen naar boven.

Kaj vraagt meteen hoe het met haar gaat.

Anne reageert dat het wel oke gaat.

Kaj wilde graag weten waarom Anne er al was.  Anne waarom was je er al?

Anne wist niet hoe ze moest beginnen. Ze keek meteen naar beneden maar ze nog niks. Ze durfde het nog niet meteen. Kaj zei meteen je mag me alles vertellen he!

Vind jij het erg als iemand een lichte vorm van autisme heeft? zegt ze in paniek...

Kaj blijft heel rustig. Nee bij heel veel mensen zie je het niet. Heel veel mensen hebben het. Kaj gaat langs Anne zitten en pakt haar hand.

Kaj

Waarom zou ze het vragen? Zou ze het hebben? Ik vind dat echt geen probleem.

Anne bedenkt zich, ze gaat het gewoon zeggen.

Kaj ik had pas een onderzoek.. en nu weten ze dat ik een lichte vorm van austime heb.

Anne dat is toch helemaal niet erg ik blijf je altijd nog steeds hetzelfde vinden en Kaj slaat een arm om Anne heen. Anne kijkt kaj recht in de ogen aan en Kaj kust Anne op haar voorhoofd. Natuurlijk niet ik blijf altijd die super leuke meid vinden.

Anne pakt Kajs andere hand. En ze zegt heel lief, en super bedankt dat je zo reageert.

Anne geeft heel snel kaj een kus op zn mond.

Voor Kaj ging dat moment heel snel hij vond het wel echt super.

Precies na dat moment roept zn moeder Anne en Kaj we gaan eten.

Ja we komen eraan.

Kaj vraagt nog snel weet mama ervan wat we niet doen. Nou ik denk het niet maar ze wist wel tevertellen dat je verliefd was.

ohh ja dat heb ik haar gezegt en kaj bloost..

Ze lopen samen naar beneden. En de moeder van Kaj knipoogt naar Anne.

Ze eten gezellig met zo'n drienen. De hele avond hebben Kaj en Anne samen op de bank een film gekeken. Anne viel net bij het eind in slaap. Anne was in slaapgevallen toen ze in de armen van kaj lag. Kaj brengt Anne naar boven. Ze mocht wel in zijn bed slapen. De moeder van Kaj had de moeder van Anne even opgebeld dat ze hier wel mocht slapen. Toen het later was ging Kaj ook maar slapen. Kaj ging langs Anne liggen en hij viel ook in slaap.

Kaj:

Nou dit is echt snel ze kust me en savonds liggen we samen in een bed.

Het voelt wel heel fijn.

- de volgende ochtend

Anne word rond half 7 wakker. Ze schrikt wel een beetje als ze kaj nog ziet slapen als ze wakker word.

Ze word eigenlijk heel blij wakker. Ze weet het ook meteen waar ze. Ze kust kaj heel snel en Kaj word meteen wakker. Goedemorgen Kaj zegt ze. Kaj doet langzaam zijn ogen open en zegt ; goedemorgen sunshine! Lekker geslapen? Jahoor zeker als  je zo wakker word.

Ja dat is waar en kaj moet lachen.

Zullen we maar op gaan staan? Ja is goed.

Anne: Zouden we het op school gaan vertellen? Wat moet ik doen ? Moet ik met hem hand in hand gaan lopen? Zal ik het boo en Sam vertellen? Miscchien moet ik Boo maaar gaan helpen voor Sam?

Zal ik Kaj gaan vertellen over Boo ? Ik weet niet of Boo daar blij mee is ? En wat zou Sam ervan vinden als hij weet wat Boo van Sam vind? Zouden Kaj en Sam het acppeteren?

Zou Sam jaloers zijn als ik met Kaj heb gezoend? Soms lijkt het net of Sam me leuk vind?

- in het volgende hoofdstuk lees je hoe Sam reageert op de sutatie. 

En wat Anne gaat doen voor Boo. en je leest wie Anne's andere vriendinnen zijn.

En ze leert een jongen kennen via het internet. Ze krijgen een goede vriendschap.

En ze gaat hem nu ook in het echt ontmoeten. En ze ontdekt dat Kaj daar jaloers op is..

you're not the same ! <3Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu