FOX RAIN (PART 1)

431 34 0
                                    

aku merenung ke luar jendela melihat langit yang mendung...aku rasa sedih melihat langit yang tidak ceria itu...tiba-ii aq terbatuk...

"ohok ohok"

itulah tandanya penyakit ku telah tiba...aku berharap sangat supaya penyakit ini hilang...tapi bagaimana?...

aq mengambil sekeping gambar yang terletak di atas buku tulis ku...aku menatap gambar tersebut...gambar itu ialah V atau nama sebenarnye Kim Taehyung...lelaki yang aku sukai,minati dan cintai...tapi V tu ialah manusia bagaimana aku mahu mendapatkannye?...

aku sebenarnye ialah seekor musang...aku di jadikan manusia...aku akan bertukar menjadi musang apabila aku marah...tapi kemarahan aku dapat dikawal...tiada siapa yang mengetahui diriku kecuali Bomi dan Namjoo iaitu sahabat ku...nama ku ialah Eunji...

jika aku menangis hujan akan turun...apabila ku berhenti menangis hujan akan berhenti di sebabkan itu aku digelar 'Fox Rain'...

Keesokkan paginya...

aku bangun pagi untuk ke sekola...aku pergi dengan menaiki basikal kesayangan ku dan bersama dengan sahabat ku Bomi dan Namjoo...

"eh Eunji ko okay ke? muka ko nampak pucat la..." soal Bomi yang agak risau...

"aku okay la...tak payah risau..." jawab ku dengan mengukirkan senyuman...

aku tidak mahu melihat kawan ku itu risau...Namjoo yang berada di sebelah ku hanya berdiam diri...

"Namjoo kenapa ko diam je?" soal ku yang pelik...

"Eunji sampai bila ko akan jadi musang?" soal Namjoo...

aku tidak tahu untuk menjawab persoalan Namjoo...

"Eunji...jawab la..." kata Bomi pula...

"emm aku tak tahu...eh jom la pergi sekola kita dah lambat ni..." kata ku untuk menukar topik perbualan...

adakalanya aku ketawa sendiri...kerana aku seekor musang tapi mencintai seorang manusia...aku teringat semasa kali pertama aku bertemu dengan V...

throwback

di sebuah kedai kasut...
aku mencari saiz untuk kaki ku...sudah 30 minit aku mencari saiz tetapi tidak di jumpai...tiba-ii...

"aarrrggghh aduh..." aku mengaduh kesakitan...

"eh mian saya terlanggar awak..." kata seorang lelaki...

aku berasa sangat marah mata ku mula berwarna merah...

"awak okay ke?" soal lelaki itu...

"saya okay..." jawab ku...

apabila aku melihat lelaki itu...aku terpaku melihat ke handsomemannye dan senyumannye...

"maafkan saya..." kata lelaki itu...

"tak pa awak tak sengaja..." kata ku...

"awak cari saiz kasut ke? dari tadi saya tengok awak kehulur kehilir cari saiz kasut..." kata lelaki itu...

"huh? oh ya...saya cari saiz kasut...tapi tak jumpa..." jawab ku yang malu...

"ouh...tak pa la...saya carikan saiz kasut awak ya..." kata lelaki itu...

"emm awak jaga kedai ni ke?" soal ku...

"eh tak la...saja nak tolong awak...btw i'm V..." kata V yang tersenyum menunjukkan giginye...

"V?" soal ku pelik mendengar namanye itu...

"hehehe nama saya sebenarnye Kim Taehyung...tapi orang panggil saya V..." jawab V...

"ouh saya Eunji..." kata ku...

"jom la saya tolong carikan saiz kasut awak..." kata V aku mengikut langkah V lalu mencari saiz kasut...

End

"Eunji..." lamunan ku terjaga apabila Bomi memanggil ku...

"ko ni dah kenapa senyum sorang-ii?" soal Namjoo...

"nothing..." kata ku tersenyum...

setelah smpai di sekolah aku melihat tiga orang lelaki pengawas sedang menjaga pagar sekola iaitu Jungkook,Jimin dan V...

mereka bertiga ialah seorang pengawas...aku selalu bertembung dengan V tetapi aku tidak dapat meluahkan isi hati ku...tegur pon aku malu inikan pula meluahkan persaan...aku hanya mampu tersenyum melihat V...

-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?

[C] Fox Rain || Kim TaehyungWhere stories live. Discover now