Di taman...
"wah anginnya sepoi-ii bahasa la...nyaman je..." kata ku...
"ye la...nyaman and tenangkan..." kata seseorang aku menoleh ke arah suara itu...
"eh Jhope..." kata ku yang terkejut...
"ye saya Jhope..." kata Jhope yang tersenyum...
"hahaha dah lama tak jumpa awak..." kata ku...
"hihihi...rindu pulak kat awak..."kata Jhope...
aku hanya tersenyum...
"nah..." Jhope memberikan aku coklat...
"coklat...eh awak ke yang bagi coklat ni kat saya masa kat perpustakaan sekolah saya?" soal ku...
"hehehe...saya la tu..." jawab Jhope yang malu...
"hahaha...ingat kan sapa btw coklat ni sedap...saya suka..." kata ku...
"yeke? hehe baguslah..." kata Jhope yang malu...
"bunga ros tu pon saya suka..." kata ku lagi...
"bunga ros?" soal Jhope yang pelik...
"ya bunga ros..." kata ku...
"saya tak..." kata-ii Jhope terhenti kerana Naeun menjerit memanggil ku...
"Eunji!!" jerit Naeun..
"kenapa Naeun..." soal ku...
"ko yang minta V putuskan hubungan percintaan kitaorang kan..."marah Naeun...
"putuskan? apa yang ko merepek ni? aku tak tahu apa-ii pasal ko dengan dia..." jawab ku...
"ko ni kan memang suka menipu kan..." kata Naeun lalu menampar ku tetapi dihalang oleh Jhope...
"ish ko ni sapa?" soal Naeun...
"ko jangan sentuh Eunji..." kata Jhope...
mata Jhope terus bertukar menjadi merah...
"ko ni sapa sebenarnya?" soal Naeun yang terkejut...
"aku ialah serigala...aku tahu ko adalah seekor musang tapi telah menjadi manusia..." jawab Jhope...
"hah?awak serigala..." aku terkejut mendengar kata-ii Jhope...
Naeun pula terus melarikan diri...
"Jhope..." kata ku...
"maaf Eunji saya tak cakap dengan awak yang saya sebenarnya ialah serigala..." kata Jhope...
"tak pa...jadi awak pon tahu yang saya ni musang kan?" soal ku...
"ya...Eunji...sebenarnya saya cintakan awak...kali pertama saya nampak awak masa kita terlanggar..." kata Jhope...
"jadi awak bagi coklat ni sebab awak cintakan saya..." kata ku...
"ye...saya cintakan awak..." kata Jhope...
"maaf saya tak dapat nak terima cinta awak..." kata ku lalu memberikan coklat itu kepada Jhope...
"sebab awak cintakan V kan..." kata Jhope...
"mana awak tahu?" soal ku yang terkejut...
"saya serigala...saya boleh baca isi hati manusia binatang dan tumbuh-tumbuhan..." kata Jhope...
"ye...saya cintakan dia..." jawab ku...
"tak pa...kalau awak tak terima saya...tapi awak terima la coklat saya ni..." kata Jhope lalu memberikan coklat ditangannye kepada ku...
"terima kasih...saya sukakan coklat ni..." kata ku sambil tersenyum...
"btw pasal bunga ros tu bukan saya yang bagi...saya serigala yang bencikan bunga ros..." kata Jhope yang tersenyum...
"kalau bukan awak sapa?" soal ku yang pelik...
"yang tu saya tak tahu...okay la saya balik dulu..." kata Jhope lalu meninggalkan aku seorang diri...
ish sapa yang bagi aku bunga ros tu? peningla....
Naeun menangis kerana V tidak mencintainya selama ini...tiba-ii
"aarrggghhh" Naeun menjerit...
Naeun di langgar oleh seseorang...
"opps sorry saya terlanggar awak..." kata Jin...
"ish awak ni memang jalan tak betul ke?" soal Naeun dengan nada yang tinggi...
"sorry la awak ni...garang betul...kalau awak garang macam ni memang tak da sapa yang nak awak..." kata Jin...
Naeun terus menangis...
"eh aku salah cakap ke tadi? adoih bodohnya aku...macam mana aku boleh terlepas cakap ni?" kata Jin di dalam hati sambil menepuk dahinya...
"Naeun...sorry saya terlepas cakap tadi..." kata Jin dengan nada yang lemah lembut...
"saya memang takkan mempunyai kekasih pon..." kata Naeun yang masih menangis...
"eh takda la...sapa kata? awak kan cantik...cuma awak garang je..." kata Jin...
Naeun mengesat air matanya...
"awak la yang cakap tadi..." kata Naeun dengan nada yang manja...
"hehehe tadi saya terlepas cakap..." kata Jin...
"ye la tu..." kata Naeun...
"hehehe saya belanja awak ais krim nak?" pelawa Jin...
"emm okay la...saya nak ais krim yang mahal..." kata Naeun yang bercekak pinggang...
"comel pulak Naeun bila dia marah..." kata Jin di dalam hati...
"okay jom..." kata Jin...
mereka pon makan ais krim bersama-ii...
"awak ada masalah ke?" soal Jin kepada Naeun...
"hmm...V dah minta putus dengan saya..." jawab Naeun dengan nada yang sedih...
"ouh awak jangan sedih...banyak lagi lelaki lain kat luar sana akan mencintai awak..." kata Jin...
"hmm..." keluh Naeun...
"emm...saya gantikan tempat V tu boleh?" soal Jin...
Naeun terkejut lalu memandang Jin...
"serius ke?saya kan garang..."kata Naeun yang tersenyum...
"yes i'm serius..."jawab Jin...
"emm...boleh jugak..." kata Naeun...
Jin hanya tersenyum...'hyung!!' jerit Yooguen...
"eh tu adik awak comelnya dia..." kata Naeun yang tersenyum...
"wah manisnya senyuman Naeun..." kata Jin di dalam hati...
'"memang sah aku cintakan dia..." kata Jin di dalam hati sambil tersenyum...
Naeun bermain bersama-ii dengan Yooguen...
-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?
YOU ARE READING
[C] Fox Rain || Kim Taehyung
De TodoSeekor musang yang di gelar FOX RAIN. Dia menjadi manusia dan telah jatuh cinta dengan seorang manusia yang bernama Kim Taehyung. Dapatkah dia meluahkan cintanya sedangkan dia masih lagi seekor musang?