Esokkan harinya di sekolah...
"Naeun saya nak minta nombor phone awak boleh tak?" soal V...
"ouh okay...ni nombor saya..." kata Naeun...
"okay thanks nanti saya akan call awak atau masej awak tentang pengawas..." kata V...
"okay..." jawab Naeun...
Di dalam kelas...
"eh Jin nak duduk mana?' soal jungkook kepada V...
"emm tak pa...Naeun kan penolong pengawas..." kata Jin...
"abis tu kamu nak duduk mana?" soal cikgu Jihyo...
"emm tak pa la...saya duduk sebelah Eunji je...nanti saya amik meja dan kerusi.." jawab Jin...
"okay..." kata Jihyo...
ish kenapa Jin boleh bagi Naeun duduk sebelah V...hmm...
"emm cikgu..." kata ku kepada cikgu Jihyo...
"ye ada apa Eunji?" soal cikgu Jihyo...
"saya nak balik rumah boleh tak?saya rasa macam tak sihat..." alasan ku...
"hah?awak tak sihat...emm okay la...baik-ii balik rumah ya..." kata cikgu Jihyo...
"emm baiklah cikgu saya balik dulu..." kata ku...
"betol ke awak tak sihat..." soal V...
aku tidak menjawab soalan V...aku terus keluar dari kelas...sakitnya hati aku duduk kat dalam kelas tu...hmm mungkin aku kena lupakan V...tiba-ii aku di langgar oleh seseorang...
"aarrgghh..." aku menjerit...
"eh maafkan saya..." kata lelaki itu...
"emm tak pa..." kata ku...
"eh awak ni pelajar kan? kenapa awak tak masuk sekolah ni?" soal ku yang pelik kerana melihat lelaki itu berpakaian sekolah lengkap...
"hihihi...saya memang pelajar pon...saya malas la nak belajar..." jawab lelaki itu...
"emm saya Jhope..." kata lelaki itu...
"ouh...saya Eunji..." kata ku sambil berjabat tangan dengan Jhope..
"awak tanya saya tapi awak ni pakai baju sekolah awak ponteng ke?" soal Jhope...
"emm saya tak ponteng cuma saya rasa bosan jugak belajar..." jawab ku...
"ouh...jom kita pergi tengok wayang..." kata Jhope...
"hah?tengok wayang..." kata ku yang pelik...
Jhope menarik tangan ku lalu pergi ke bas untuk pergi ke panggung wayang...
"emm Jhope awak sekola mana?" soal ku..
"ou saya sekola kat musical school..." jawab Jhope...
"ouh..." kata ku...
"emm Eunji awak nak tengok cerita apa?" soal Jhope...
"emm saya tak tau nak tengok cerita apa..." jawab ku yang menggaru kepala yang tidak gatal...
"emm okay la kita tengok cerita serigala nak?" soal Jhope...
"emm boleh la..." jawab ku...aku dan Jhope pon menonton wayang bersama-ii...
waktu malam...
"seronok tonton wayang and jalan-ii dengan awak..." kata Jhope...
"hmm saya pon...okay la saya balik dulu..." kata ku...
"okay esok kalau ada masa...boleh kita jumpa lagi..." kata Jhope yang tersenyum gembira...
aku hanya tersenyum...lalu kami pon pulang ke rumah...aku menghempaskan badan ku ke katil...hmm macam mana aku nak lupakan V?aku rasa putus asa untuk luahkan isi hati aku pada dia...tiba-ii phone ku berbunyi...eh ni Bomi kenapa dia call aku...
"yobuseyo..." jawab ku...
"yobuseyo...Eunji esok kita pergi jalan-ii nak...aku bosan la dok rumah..." kata Bomi...
"emm okay esok aku datang...jangan lupa ajak Namjoo sekali ya..." kata ku...
"yeay...okay nanti aku ajak Namjoo...okay bye..." kata Bomi lalu memutuskan panggilan...
hmm bagus jugak pergi jalan-ii aku pon bosan tak tahu nak buat apa...lagi pon dah lama aku tak keluar dengan Bomi dan Namjoo...penat pulak hari ni...mungkin sebab keluar dengan Jhope tadi...comel pulak Jhope tu...hmm bila di pikirkan balik V aku lagi handsome...hmm bila la aku nak luahkan perasaan aku ni...Naeun? ish budak tu...geramnye aku...hmm...
-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?
YOU ARE READING
[C] Fox Rain || Kim Taehyung
RandomSeekor musang yang di gelar FOX RAIN. Dia menjadi manusia dan telah jatuh cinta dengan seorang manusia yang bernama Kim Taehyung. Dapatkah dia meluahkan cintanya sedangkan dia masih lagi seekor musang?