"okay cikgu nak kamu ulang kaji pelajaran sebab tak lama lagi kamu semua akan unjian...jadi cikgu harap kamu semua lulus...and cemerlang..." kata cikgu Jihyo...
"baik cikgu!" kata semua pelajar yang berada di dalam kelas...
waktu rehat...
Naeun dan V berjalan bersama-ii...
"diaorang tu ada apa-ii ke?" soal Bomi kepada Jimin...
"entah...Naeun kata dia dengan V tu adalah pasangan kekasih..." jawab Jimin...
"jadi diaorang tu bercinta la..." kata Namjoo...
"nae..." jawab Jimin...
diaorang tu bercinta...hmm aku memang tak dapat nak luahkan isi hati aku pada dia...
"Eunji...sorry tadi kitaorang tak kejutkan ko kat perpustakaan tadi..." kata Namjoo...
"hmm tak pa...tapi kenapa korang tinggalkan aku?" soal ku...
"hehehe tadi saya yang ajak diaorang keluar kejap..." jawab Jungkook...
"hmm dating la tu..." sambung ku...
"hehehehe..." Jungkook tersenyum malu...
hmm dari tadi aku asik pikir sapa yang bagi bunga ros dengan coklat ni...
tamat sesi persekolahan...
aku,Bomi,Namjoo,Jimin dan Jungkook berjalan-ii di taman...
"eh tu Naeun dengan V kan?" kata Jungkook...
"ha'ah la...aku rasa Naeun mesti minta V belikan dia bunga ros tu..." jawab Jimin...
"hmm jangan harap la V nak belikan..." kata Jungkook...
"huh? kanapa?" soal ku yang pelik...
"kalau awak nak tahu V tu memang bencikan bunga ros...tak tahu la kenapa..." jawab Jungkook...
"ouh..." kata Namjoo...
"pelik la dia tu..." kata Bomi...
hmm V bencikan bunga ros...takkan la dia yang bagi bunga ros tu kat aku...Jin pon tak bagi aku bunga dengan coklat tu...ish semakin rumit la...sapa yang bagi ni sebenarnya?....
'Eunji ko kenapa?" soal Bomi...
"hah? tak da pape la..." jawab ku...
ujian akhir tahun pon telah tiba...aku menjawab soalan dengan teliti...setelah seminggu ujian di jalankan...semua pelajar akan cuti...sempena cuti sekolah...
"wah susahnya soalan tadi tu..." kata Bomi...
"agaknya bila kita dapat keputusan ya?" soal ku...
"emm Eunji...keputusan tu akan keluar tahu depan..."jawab Bomi...
"ouh..." kata ku...
"Eunji...ko ingat ko dapat ke tengok keputusan ko tu?" soal Namjoo...
"hmm aku tahu...tahun depan aku dah tak da kat sini...aku akan lenyap dari bumi ni..." jawab ku...
"lenyap? apa maksod ko?" soal Bomi...
"aku tak boleh hidup sebagai manusia mahu pon musang..." jawab ku...
"Eunji aku tak nak kehilangan ko..." kata Namjoo sambil memeluk ku...
"maaf aku tak bagi tahu korang pasal benda ni..." kata ku...
"tak pa..." kata Bomi yang menangis...
"dah la tu aku tak nak korang sedih..." kata ku...
"hmm kitaorang takkan sedih lagi..." kata Namjoo...
"ok jom kita balik sekarang dah nak petang ni..." kata Bomi...
"ok jom kita balik..." kata Namjoo...
kami pon pulang ke rumah masing-ii...
Di taman...
"V awak tak cintakan saya kan?" soal Naeun...
"hmm nae saya tak cintakan awak...saya terima awak pon sebab terpaksa..." jawab V...
"tapi kenapa awak minta nombor phone saya?" soal Naeun yang menitiskan air mata...
"saya minta nombor phone awak sebab senang saya nak bincang hal pengawas dengan awak...saya kan ketua pengawas...dan awak pulak penolong..." jawab V...
"tapi saya cintakan awak..." kata Naeun...
"maaf Naeun...hati saya tidak terbuka untuk menerima awak...saya balik dulu..." kata V lalu meninggalkan Naeun...
"V..." panggil Naeun yang menangis...
2 bulan telah berlalu hanya tinggal sebulan lagi aku di bumi ini...aku masih tak dapat nak luah kan isi hati aq...hmm boring pulak duduk kat rumah pergi taman la...
-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?
YOU ARE READING
[C] Fox Rain || Kim Taehyung
CasualeSeekor musang yang di gelar FOX RAIN. Dia menjadi manusia dan telah jatuh cinta dengan seorang manusia yang bernama Kim Taehyung. Dapatkah dia meluahkan cintanya sedangkan dia masih lagi seekor musang?