FOX RAIN (PART 2)

281 30 0
                                    

setiap hari mereka bertiga di kacau oleh pelajar wanita di sekolah...meReka bertiga merupakan lelaki yang kacak dan bergaya...ade kalanye aku geram melihat wanita yang mendekati V...

aku juga satu kelas dengannye...apabila di dalam kelas aku tidak dapat memberi perhatian aku hanye melihat V kerana V duduk dihadapan ku...apabila dia menoleh ke belakang aku akan berpura-ii menulis sesuatu pada buku...

"V ko dah tahu tak pasal Naeun?' soal jungkook...

aku curi-ii dengar perbualan mereka...

"Naeun? sape tu?" soal V kembali...

"dia budak baru kelas kita...kejap lagi dia datang..." jwb jungkook...

"ouh..." balas V yg menganggukkan kepala...

Naeun? sape dia tu? aku rasa gementar pula dengan nama itu...

"annyeong semua hari ni kita ada pelajar baru..." kata cikgu jihyo...

semua pelajar memandang pelajar baru itu...

"anyeong Naeun imnidaa..." kata Naeun sambil tersenyum...

aku dah agak dia rupanya...Naeun juga ialah seekor musang...kenapa dia menjadi manusia mesti dia ada helah...

"baiklah Naeun kamu boleh duduk di sebelah..." cikgu jihyo mencari tempat untuk Naeun duduk...

kebetulan Jin tidak hadir dan Jin pula duduk di sebelah V...

"hah kamu bole duduk disebelah V yang pakai baju pengawas tu..." kata cikgu jihyo...

"ouh ok..." kata Naeun lalu duduk di sebelah V...

ape Naeun duduk kat sebelah V?! ish kenapa Jin tak datang hari ni?! geramnye...

"annyeong saya V imnidaa..." sapa V sambil tersenyum...

"ouh nice to know you..." kata Naeun...

"nae..." kata V...

"ok kita mulakan sesi pembelajaran kita..." kata cikgu jihyo lalu memulakan pelajaran...

waktu rehat...

aku melihat V sedang mencatat nama kepada pelajar yang membuang sampah...sungguh kacaknye dia...

"annyeong V..." tegur Naeun...

kenapa dia tu asik dengan V je...

"annyeong ade apa Naeun?" soal V...

"bole tak awak temankan saya pergi pejabat...saya pon nak jadi pengawas..." jawab Naeun...

"ouh...boleh jom ikot saya..." kata V...

Naeun mengikut langkah V...sebelum itu Naeun sempat memandang ku dengan mata yang merah...aku dah agak mesti dia ada helah ni...

Di pejabat...

"cikgu Gary...emm Naeun ni nak jadi pengawas..." kata V kepada cikgu Gary...

"ouh bagi nama ya...eh kejap...perempuan ye?" soal cikgu Gary...

"nae..." jawab V...

"ouh cikgu akan lantik dia sebagai penolong pengawas...jadi Jimin tak payah jadi penolong kamu V..." kata cikgu Gary...

"emm baiklah..." kata V...

Di kelas...

"Naeun akan dilantik sebagai penolong pengawas...jadi Jimin kamu akan menjadi pengawas biase saja..." kata cikgu Jihyo...

"yeay...nae cikgu...gomawo Naeun..." kata jimin yang gembira...

Jimin memang tidak mahu jadi penolong pengawas...tapi kenapa Naeun?! dah la V tu ketua pengawas...mesti diaorang akan menjadi rapat...macam mana ni...aku rasa macam di tikam pisau je kat hati ni...

"Eunji ko okay ke tak ni?" soal Namjoo...

"huh? aku okay...kenapa?" soal ku...

"ye la muka ko macam ada masalah...ko ada masalah ke?" soal Namjoo lagi...

"tak de lah...cuma kepala aku pening sikit..." jawab ku...

"ouh okay..." kata Namjoo...

ish aku langsong tak dapat nak tenang macam ni...hmm V macam mana aku nak luahkan perasaan aku pada kau...

-tbc
-typo abaikan
-vote?
-komen?

[C] Fox Rain || Kim TaehyungWhere stories live. Discover now