Chapter 7

389 24 1
                                    

#voteonedirection LAST MINUTE VOTING hehe^^

May's POV

Het was ongeveer een half uur later en we waren inmiddels veilig teruggekeerd in Nialls kamer, en bespraken wat we allemaal hadden ontdekt of gezien. 'Achter de boekenkast zit een geheime deur.' zei Niall nogal plompverloren. 'Wat?' zei ik overrompeld. 'Achter de boekenkast zit een geheime deur.' herhaalde hij. 'Ik voelde er koude lucht vandaan komen en er zat geen raam of andere opening.' 'Ja maar..' zei ik aarzelend. 'Een geheime deur.. dat is toch wel erg onwaarschijnlijk?' 'Ik weet het heel zeker.' zei Niall eigenwijs. 'We kunnen anders wel gaan kijken als je het niet geloofd.' 'Ja maar-' Er klonk geluid van brekend porselein. Niall en ik keken elkaar geschrokken aan. 'Doe alsof je het niet gehoord hebt en kom mee.' fluisterde Niall. Hij stond voorzichtig op en schuifelde naar de deur. 'Heb jij dat werkstuk van geschiedenis al af?' vroeg hij toen opeens. Ik keek hem raar aan maar hij gebaarde dat ik mee moest doen. 'Oh dat? Dat over die ouwe Grieken. Bijna, ik moet het alleen nog afwerken.' verzon ik snel. Niall deed de deur open. 'Mag ik het jouwe even doorkijken?' vroeg hij. 'Nee. Had je zelf maar op moeten letten!' zei ik. 'Ah, doe niet zo flauw!' Zo bleven we doorspelen terwijl we zachtjes naar beneden liepen. Er klonk nog meer geluid vanuit de keuken terwijl we steeds dichterbij kwamen. Niall stak drie vingers op en ik begreep de hint. Hij deed een vinger naar beneden. Ik hield mijn adem in terwijl we voor de keukendeur gingen staan. Niall deed nog een vinger naar beneden... 'NU!' brulde hij en we stormden de keuken binnen. Er klonk een harde gil en ik staarde verbijsterd naar de inbreker. 'Alexis?' vroeg ik stomverbaasd. 'Je was je wiskundeschrift vergeten, May.' zei ze zwakjes, en ze hield een schrift omhoog. Daar stond ik dan mooi met mijn mond vol tanden. 'Uhm.. sorry van daarnet.' zei ik wat ongemaakelijk. Ze glimlachte waterig. 'Niet erg.' Ik nam het schrift van haar aan en bedankte haar. 'Hoe ben je eigenlijk binnengekomen?' vroeg Niall fronsend. 'De eh.. De deur was gewoon open dus ik dacht dat jullie er wel zouden zijn..' antwoorde ze en haar wangen werden rood. Ik keek naar Niall. 'Het was jouw beurt om de deur dicht te doen.' zei ik. 'Maar sinds wanneer moeten we eigenlijk een werkstuk voor geschiedenis maken?' vroeg Alexis aarzelend, bang dat ze iets gemist had. 'Nouja.. we dachten dat je een inbreker was.. dus verzonnen we maar wat.' zei Niall ongemakkelijk. 'Aha.' zei ze. 'Nou.. ik ga maar weer eens. Ik zie jullie nog wel!' Ik gaf haar nog snel een knuffel, liet haar uit en deed vervolgens de deur op slot. 'Slim hoor, de deur open laten staan.' zei ik half lachend, half beschuldigend tegen Niall, en als blikken konden doden lag ik nu op de grond.

Die maandag daarop gingen we weer gewoon naar school. We hadden alles nog een keer besproken dat we hadden gezien en Niall bleek de eerste jongen van het papier te kennen. 'Dat is Jim,' had hij gezegd. 'Hij werkte hier voordat jij kwam, maar was toen ploseling verdwenen. Meneer Bradley zei dat hij ontslag had genomen.' Ook was hij zo erg overtuigd van zijn gelijk over de geheime deur dat we nog een keer terug zouden moeten naar de werkkamer. Toen we de school binnenliepen zag ik meteen Alexis staan, wat een enorme opluchting was omdat ik geen zin had in Harry. 'Hey.' zei ik. 'Hee.' zei ze. 'Is de inbreker nog teruggekomen?' Ik rolde met mijn ogen maar moest toch ook wel een beetje lachen. Ze trok me aan mijn arm mee. 'Kom, tekenen.' We liepen naar het tekenlokaal. Er stond al een groep leerlingen te wachten waaronder Harry en de bitch Cathy Clark. Ze deed duidelijk een poging om Harry's blik te vangen maar helaas voor mij waren zijn ogen al op mij gericht. Ik deed alsof ik hem niet zag en Alexis trok mij mee naar een meisje dat ik van gezicht wel kende, maar niet wist hoe ze heette. 'Hey, Alexis!' zei het meisje vrolijk. Ze had krullend blond haar en lichtblauwe ogen. Ze stak haar hand naar me uit, die ik aannam. 'Jij bent toch May?' vroeg ze. Ik knikte bevestigend. 'Ik ben Marilyn, maar zeg maar gewoon Mary.' stelde ze zichzelf voor. Uit de horde leerlingen trok ze opeens een meisje met een donkere huid, zwart kroeshaar en bruine ogen tevoorschijn. 'Hai, ik ben Rose.' zei het meisje vrolijk. 'May.' zei ik glimlachend. 'Zij zijn mijn vriendinnen.' legde Alexis uit. 'Leuk jullie te leren kennen.' zei ik vriendelijk. 'Hetzelfde.' antwoordden ze. Toen voelde ik opeens een hand op mijn schouder en voordat ik me had omgedraaid wist ik al wie het was. Ik rolde met mijn ogen. 'Jij weer?' 'Ja, ik weer, sweetheart.' Ik trok mijn wenkbrouwen op. 'Oh? Is het nu opeens "sweetheart"?' 'Die vind je volgens mij wel leuk, hè?' zei hij grijnzend. Ik snoof. 'Nee, dat is nog de ergste tot nu toe.' Een jongen naast Harry schoot in de lach. 'Leuk geprobeerd, Harold.' Hij stak zijn hand uit. 'Liam Payne, aangenaam. Jij moet May zijn?' Ik knikte. Wow, ik leer vandaag echt veel mensen kennen. Ik keek Harry geamuseerd aan. 'Sinds wanneer heet jij Harold?' vroeg ik, terwijl ik moeite deed om niet in lachen uit de barsten. Achter me hoorde ik Alexis, Mary en Rose giechelen. Harry keek geërgerd naar Liam. 'Moest je dat nou persé zeggen?' De bel ging. 'Kom, Harold, de les begint.' zei ik. Ik liep met Alexis, Mary en Rose mee naar binnen en zag nog net hoe Harry nog een dodelijke blik wierp naar Liam.

~~~~~~~~~~

Oke uhm dit is een heel kort een saaai hoofdstuk sorryy. Goed, jullie zullen allemaal wel denken van 'huh waar ging dit verhaal ook alweer over ja er is al zoooo lang niet geupdate' uhum.. Maar ik was eerst drie weken op vakantie en toen had ik last van een anti-computerstemming sorryyy. Vanaf morgen zal ik denk ik ook weer minder gaan updaten want dan begint de school weer en ik ga naar de eerste dus zal wel veel meer huiswerk krijgen dan afgelopen jaren uhu. Maar goed, ik hoop dat jullie het toch een leuk hoofdstuk vonden, ik heb er wat nieuwe personages bijgegooid omdat ik daar zin in had hehe^^ en vergeet niet: #voteonedirection ons fandom is het beste in last minute voting :))) Vote / Comment??  xxx

The Prediction || Niall Horan AUWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu