Bepo stormde de kamer in in het paleis waar Oberon en Titania zich bevonden. Hij knikte met hoop in zijn ogen. "Wat heb je?!" Vroeg Oberon hoopvol. "Ik heb een brief gevonden die onder haar naam getekend staat, u moet kijken of het haar handschrift is, als dat zo is, weten we waar ze is !" "Laat die brief dan zien!" Titania kreeg ook hoop. Bepo duwde hoopvol, en stiekem ook wel een beetje trots de brief in Oberon's handen. Oberon las de brief . Hij mompelde : Lieve allemaal,
het spijt me dat ik ben weggegaan, maar die trollenaanval was mijn schuld.
Ik heb Furius kwaad gemaakt, ik raakte helemaal in paniek en ben naar de mensen gevlucht.
Ik verblijf nu in een stadje dat Trovel heet.
Als je door de poort gaat kom je daar als het goed is meteen. Kom me alsjeblieft halen. Ik mis jullie verschrikkelijk. Lieve groeten, Amyra."Ja" Oberon staarde voor zich uit. "Ja?" Vroeg Titania hoopvol. Er viel een korte stilte. Titania kon de spanning niet meer aan en graaide die brief uit Oberon's handen. "Ja!" Titania was zo blij dat ze bepo op zijn wangen kuste. Bepo wist niet wat hij moest doen. Titania maakte kleine vreugdesprongetjes en vloog Oberon in de armen. "Amyra is terecht. Onze dochter is terecht !" Titania kon haar geluk niet op, terwijl Oberon nog voor zich uit staarde. "Lieverd, wat is er?" Titania keek haar man bezorgt aan. Hij staarde nog even voor zich uit. "Misschien is het beter als ik ga"niet bepo en hij liep naar de deur. "Ben je niet blij? We hoeven nu alleen nog maar Aloë naar haar te sturen en dan is ze weer terug bij ons !" "Aloë gaat nergens heen" zei Oberon vast besloten terwijl hij nog steeds voor zich uit staarde. "Hoe wil je Amyra dan hier krijgen ?" "Weet ik niet, maar ik wil niet dat we Aloë ook nog eens kwijtraken !" Zonder nog een keer naar zijn vrouw te kijken liep hij de zaal uit en lied hij een verwarde Titania achter.
JE LEEST
Het elfenboek
Fantasy"Rennen! Rennen!" Roept Oberon ongerust. Er is paniek in het elfenrijk als de trollen binnenvallen en alles proberen te slopen. "Titania, ga met de kinderen naar het kasteel, zorg dat ze veilig zijn. Ik regel het hier wel." Zei hij op een geruststel...